Helsinki: Elämässä eteenpäin gynekologiset syöpäpotilaat -vertaistukiryhmä

Lisätietoa tapahtumasta

Järjestetään torstaisin klo 16.30-18.00 seuraavasti: 14.2., 9.5 ja 6.6.2019.
Syöpätautien klinikalla Meilahdessa, neuvontapalvelun tilassa, (1 krs, kahvion läheisyydessä), Haartmaninkatu 4, Helsinki sekä Suomen Syöpäpotilaat ry:ssä osoitteessa Malminkaari 5, 00700 Helsinki.

Ryhmä on suunnattu erilaisiin gynekologisiin syöpiin sairastuneille ja tai myös pidempään sairastaneille eri-ikäisille naisille. Ryhmä on avoin keskusteluryhmä eli siihen voi osallistua joko vain yhteen kertaan tai useampaan oman tilanteen mukaan.

Sairastuminen aiheuttaa muutoksen elämään. Syövän kanssa elämiseen saattaa liittyä monenlaisia vaiheita. Samankaltaisia asioita ja vaiheita elämässään läpikäyvät voivat ehkä parhaiten ymmärtää toisiaan ja löytää erilaisia näkökulmia. Ryhmä tarjoaa paikan kokemusten, ajatusten ja tunteiden jakamiseen sekä tietoa uuteen elämäntilanteeseen hoitopolulla.

Jokaisessa tapaamisessa on ensin tutustuminen ja oma tarina. Tapaamiskerroilla käsittelemme erilaisia ryhmän tarpeista nousseita teemoja. Ohjaajan lisäksi ryhmään osallistuvat vertaistukihenkilö, itse syövän sairastanut henkilö sekä asiantuntijana työelämäkoordinaattori (Suomen Syöpäpotilaat ry).

Teemat
14.2 Vapaata keskustelua ja ajatusten vaihtoa. Paikalla vertaistukihenkilö.
9.5 Työelämä ja sen merkitys sairauden aikana. Työelämäkoordinaattori Marketta Liljeström (Huom. tämä tapaaminen Malmilla Suomen Syöpäpotilaiden tiloissa (Malminkaari 5.)
6.6 Tutustuminen. Vapaata keskustelua ja ajatusten vaihtoa. Paikalla vertaistukihenkilö.

Ohjaajana neuvontahoitaja Satu Forsström (09) 4717 3291 tai 050 4088 420 ma-pe klo 9 – 15.

Koska tila on pieni, otathan yhteyttä edeltävään päivään mennessä satu.forsstrom@essy.fi, niin varmistamme, että kaikki mahtuvat istumaan.

Hyödyllisiä linkkejä: www.syopapotilaat.fi/potilasverkostot/gynekologiset-syovat-potilasverkosto/ www.kaikkisyovasta.fi/