Helsinki: Elämässä eteenpäin NET-syövän kanssa -vertaistukiryhmä

Lisätietoa tapahtumasta

Järjestetään torstaisin klo 17:00–18:30 12.9., 10.10. ja 19.12.2019. Pelkästään läheisille tarkoitettu ryhmä kokoontuu 14.11.2019 klo 17:00–18.30.  Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen toimistolla, Liisankatu 21 B, 6. kerros, 00170 Helsinki

Ryhmä on suunnattu erilaisia neuroendokriinistä syöpää sairastaville henkilöille. Voit olla joko vastikään sairastunut tai jo pidempään sairauden kanssa elänyt. Ryhmä on avoin keskusteluryhmä eli voit osallistua joko yhteen tai useampaan tapaamiseen oman tilanteesi mukaan. Yksi syksyn tapaamisista on tarkoitettu läheisille.
Ryhmä tarjoaa mahdollisuuden kohdata samaa, harvinaista sairautta sairastaneita henkilöitä. Syövän kanssa elämiseen saattaa liittyä monenlaisia vaiheita, jolloin voi ajoittain tuntua siltä, että oman elämäntilanteen jakaminen tai muiden vastaavassa tilanteessa elävien kokemusten ja ajatusten kuuleminen voivat tuoda uusia näkökulmia.
Ryhmässä saat mahdollisuuden jakaa kokemuksia, ajatuksia ja tunteita ja kuulla, mitä toiset ajattelevat ja mikä on auttanut heitä sairauden keskellä. Keskusteluissa nousee esiin myös vinkkejä arkeen ja oman jaksamiseen.

12.9. Tietoa syksyn ryhmistä ja kursseista. Tutustuminen ja vapaata keskustelua.
10.10. Kysymyksiä hoitopolulla. Mukana Net- hoitaja Helena Jukkola Hus:n Syöpäkeskuksesta.
14.11. Elämää läheisenä. (tämä kerta on tarkoitettu pelkästään läheiselle).
19.12. Vapaata keskustelua ja ajatusten vaihtoa.

Ryhmän ohjaajana neuvontahoitaja Satu Forsström

Ilmoittautuminen tapaamisiin edeltävään päivään mennessä. p. 050 408 8420 arkisin klo 9–15, satu.forsstrom(at)essy.fi

Olet lämpimäsi tervetullut!

www.facebook.com/groups/neuroendokriiniset.kasvaimet/(Suomen Syöpäpotilaat ry)