Helsinki: Joogan perusteet

Lisätietoa tapahtumasta

Ryhmä kokoontuu kahdeksan kertaa keskiviikkoisin klo 17:30–19 alkaen 7.10.2020

Kurssilla tutkiskellaan tietoisen hengityksen, liikkeen ja hiljentymisen vaikutuksia kehon ja mielen hyvinvointiin. Oman kehotietoisuuden ja itsetuntemuksen syventämisen avulla voit saada tärkeitä oivalluksia mm. vaivattomaan olemiseen, liikkumiseen ja vaikeiden elämäntilanteiden hallintaan.

Tunneilla sovelletaan lempeitä kehollisia ja mentaalisia harjoitteita joogan lisäksi psykofyysisestä hengitysterapiasta sekä erilaisista somaattisista menetelmistä. Harjoituksia tehdään makuulla, istuen, seisten ja liikkuen tilassa. Lattialla maatessa saattaa olla viileää, joten tarvitset joustavien vaatteiden lisäksi yllesi jotakin lämmintä sekä villasukat. Paikan päältä saat käyttöösi pehmeän alustan ja viltin, mutta voit halutessasi ottaa myös omat tarvikkeet mukaasi.

Osallistuminen ei edellytä aiempaa kokemusta joogasta, ainoastaan normaalia kykyä liikkua ja askaroida arjessa. Kurssille osallistuminen edellyttää yhdistyksen jäsenyyttä ja kurssimaksu on 30 euroa.  Neuvottelethan lääkärisi kanssa ennakkoon tällaisen harjoituksen soveltuvuudesta tilanteessasi, mikäli sinulla on epäilyksiä sen suhteen. Pieni ryhmäkoko (max 10 hlöä) mahdollistaa henkilökohtaisen avustamisen ja tarjoaa myös vertaistukea edistävän ilmapiirin. Ohjaajana toimii fysioterapeutti, joogaopettaja (RYT500-koulutus), hengitysohjaaja Essi Nousu.

Ilmoittautuminen kurssille 28.9. mennessä: kirsi.roos(at)essy.fi.

Lisätietoja kurssin sisällöstä ohjaajalta: essi(at)elamaonjoogaa.fi.