Helsinki: Löydä oma tarinasi® -vertaistukiryhmä nuorille aikuisille, joiden vanhempi sairastaa syöpää

Lisätietoa tapahtumasta

Ryhmä kokoontuu syksyllä 24.9.2019 alkaen tiistaisin klo 15-17 yhteensä 10 kertaa. Lisäksi yksi ryhmän kanssa sovittu jatkotapaaminen. Kokoontumispaikkana on Suomen Mielenterveysseuran SOS-kriisikeskus, Maistraatinportti 4 A, 4. krs. 00240 Helsinki

Ryhmä on tarkoitettu nuorille aikuisille, 18-29 -vuotiaille, joiden vanhempi sairastaa syöpää.

Ryhmässä sinulla on mahdollisuus kokemusten ja ajatusten jakamiseen muiden samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien kanssa. Ryhmän keskeisiä teemoja  ovat: oma ja perheen tarina, oma vointi ja jaksaminen, perhe- ja läheissuhteet, vakava sairastuminen kriisinä, tunteet sekä voimavarat ja selviytymiskeinot. Menetelminä ryhmässä ovat mm. ryhmäkeskustelut, alustukset, erilaiset luovat ja toiminnalliset menetelmät sekä rentoutusharjoitukset.

Ohjaajina toimivat neuvontahoitaja Kirsi Roos Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksestä sekä suunnittelija, psykoterapeutti Hannele Lehtonen Suomen Mielenterveysseuran Ryhmätoiminnoista.

Ryhmään haetaan hakulomakkeella, jonka löydät osoitteesta: www.mielenterveysseura.fi/fi/tukea-ja-apua/ryhmissä/ryhmät-tukea-tarvitseville-nuorille

Voit myös pyytää hakemuslomakkeen p. 044 730 3303 (Kirsi Roos) tai p. 040 354 8040 (Hannele Lehtonen). Hakemus lähetetään 28.8.2019 mennessä os. Etelä-Suomen Syöpäyhdistys, Kirsi Roos, Liisankatu 21 B 15, 00170 Helsinki.

Hakemuksen lähettäneet haastatellaan ja ryhmään valitaan 6-8 henkilöä. Ryhmä on osallistujille maksuton.

Lisätietoja ryhmästä: neuvontahoitaja Kirsi Roos p. 044 730 3303, kirsi.roos@essy.fi sekä suunnittelija Hannele Lehtonen p. 040 354 8040, hannele.lehtonen@mielenterveysseura.fi