Helsinki: Vertaistukiryhmä pitkäaikaista, parantumatonta syöpää sairastavien läheisille

Lisätietoa tapahtumasta

Ryhmä on suunnattu pitkäaikaista, parantumatonta syöpää sairastavan läheiselle. Syöpäpotilaan läheisenä elämiseen saattaa liittyä monenlaisia vaiheita, jolloin voi ajoittain tuntua siltä, että oman elämäntilanteen jakaminen tai muiden vastaavassa tilanteessa elävien kokemusten ja ajatusten kuuleminen voivat tuoda uusia näkökulmia. Ryhmä tarjoaa paikan kokemusten, ajatusten ja tunteiden jakamiseen.

Tapaamisissa käsittelemme teemoja ryhmästä nousseiden toiveiden mukaisesti käytännönharjoitteita hyödyntäen. Yhdessä etsimme keinoja omasta hyvinvoinnista huolehtimiseen, miten ottaa puheeksi vaikeita asioita, miten käsitellä erilaisia tunteita. Saat myös käytännöntietoa hoitopolun eri vaiheista. Ryhmän koko on max. 6-8 henkilöä, jotka elävät syöpää sairastavan rinnalla.

29.9.2020 alkaen tiistaisin klo 15:30–17 yhteensä 5-7 kertaa.
Paikka: Syöpätautien klinikka, 3 krs. neuvontahoitajan huone, Haartmaninkatu 4 (tai Paciuksenkatu 3), Helsinki

Ohjaajina ovat Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen neuvontahoitaja Satu Forsström sekä psykologi Marika Ketola Mieli ry:stä. Osallistuminen on maksutonta. Ryhmä on täydentyvä eli mukaan voi ilmoittautua myös aloituspäivämäärän jälkeen.

Ilmoittautumiset ja lisätiedot: Satu Forsström p. 050 408 8420 tai satu.forsstrom(at)essy.fi