Riihimäki: Parantumatonta syöpää sairastavien potilaiden ja heidän läheistensä avokuntoutuskurssi

Lisätietoa tapahtumasta

Kurssi järjestetään keväällä 2019 viisi kertaa 6.3., 13.3., 27.3., 3.4. ja 9.4.2019 klo 13-16.  Paikkana: Etelä-Suomen Syöpäyhdistys, Temppelikatu 7 A 1, 11100 Riihimäki (käynti sisäpihan puolelta).

Kurssilla saat keinoja ja tukea oman fyysisen, psyykkisen ja sosiaalisen hyvinvointisi parantamiseksi. Käsiteltäviä teemoja ovat mm. fyysisen, psyykkisen ja sosiaalisen hoitoväsymyksen ehkäisy- ja hoitokeinot, kivunhoidon merkitys elämänlaatuun, hoidon tuomien sivuvaikutusten hallinta ja hyvä hoito, hyvän ravitsemuksen ja liikunnan merkitys, sosiaaliturva ja tukipalvelut.

Tapaamisissa sinulla ja läheisilläsi on mahdollisuus jakaa ajatuksia ja kokemuksia muiden samankaltaisessa tilanteessa olevien kanssa. Potilaille ja läheisille on osittain omat keskusteluryhmät.

Kurssin ohjaajana toimii neuvontahoitaja Hannele Salovaara. Asiantuntijoina vierailevat mm. palliatiiviseen hoitoon erikoistunut syöpälääkäri, psykologi, kipuhoitaja/-asiantuntija, fysioterapeutti ja ravitsemusterapeutti.

Kurssille haetaan STEAn hakulomakkeella, jonka voit tulostaa tästä tai pyytää p. 044 730 3302. Hakemus lähetetään 25.2.2019 mennessä os. Etelä-Suomen Syöpäyhdistys, Hämeenkatu 7 A 6, 15110 Lahti.

Kurssille valitaan 12 henkilöä hakemusten perusteella. Osallistuminen on maksutonta.

Lisätietoja kurssista: Neuvontapalvelu p. 044 730 3302 ma-to klo 9-15 tai lahti@essy.fi.