Koulutamme uusia vertaistukihenkilöitä Kanta-Hämeen, Hyvinkään ja Päijät-Hämeen alueille

3.2.2023

Tule Etelä-Suomen Syöpäyhdistykseen vertaistukijaksi!
Saat mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa.

Koulutamme vertaistukijoita, jotka ovat itse sairastaneet syövän, sairastavat kroonista syöpää tai ovat syöpään sairastuneen läheisiä.
He toimivat vaitiolovelvollisena kuuntelu- ja keskusteluapuna sairastuneille ja läheisille. Vertaistukijat eivät ota kantaa hoitoihin tai lääketieteellisiin asioihin. Heidän tehtävänään on olla kuuntelijana ja tukijana, sekä elävänä esimerkkinä siitä, että elämä jatkuu sairastumisen jälkeen. Vertaistukijat kohtaavat tuettavia kasvokkain, puhelimessa, etänä sekä sairaaloissa ja vertaistukiryhmissä.
Vertaistukijalla tulee olla kulunut kahdesta viiteen vuotta omasta sairastumisesta tai läheisenä olemisesta. Oma prosessi sairastumisesta tulee olla työstettynä. Toiminnassa mukana oleville vertaistukijoillemme järjestämme säännöllistä toiminnanohjausta sekä täydennyskoulutusta

Kevään 2023 koulutus toteutetaan seuraavasti:
11.3. Helsingissä
20.3. klo 16-18 etänä Teamsillä
3.4. klo 16-18 etänä Teamsillä
17.4. klo 16-18 etänä Teamsillä
6.5. lähikoulutus, paikka ja aika vielä avoin

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä oman alueesi neuvontahoitajaan, niin saat lisätietoja:

• Marja Sarvi p. 044 730 3305 tai marja.sarvi(at)essy.fi (Hämeenlinnan, Riihimäen, Hyvinkään alue)
  • Niina Nykänen p. 044 730 3308 tai niina.nykanen(at)essy.fi (Lahden alue)