Teemallisia luontoretkiä pääkaupunkiseudulla

11.2.2022

Maalis-kesäkuun aikana järjestetään neljä teemallista retkeä syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. Retkikohteina ovat pääkaupunkiseudun metsä- ja puistoalueet, saaret sekä erilaiset luontokohteet, joihin kaikkiin pääsee julkisilla kulkuvälineillä. Osallistuminen 1-1,5 tunnin pituisiin retkiin on maksutonta.

Retkien ohjaajana toimii Marianni Leinonen. Näin hän kertoo itsestään ja retkistä:

”Olen luonto- ja eräopasopiskelija Helsingistä. Olen saanut nauttia yhdistyksen ohjelmatarjonnasta monissa eri muodoissaan reilu kymmenen vuotta sitten sekä vertaistoiminnasta eri muodoissaan samoihin aikoihin. Toiminnan kautta tutustuin moniin mielenkiintoisiin ihmisiin, jotka jakoivat erilaisia ja silti usein samoja, arjen huolia sairautensa myötä. Yhteisissä hetkissä oli upeata tavata vertaisia, kertoa arjestaan, jakaa vinkkejä ja kohottaa hyvinvointiaan samalla niin taiteellisissa kuin liikunnallisissakin, sosiaalisten lisäksi, tapahtumissa.
Raittiissa ilmassa liikunta lisää hyvinvointia monin verroin ja tavoin. Kevään eri luontopolkuteemojen kautta voimme vahvistaa luontoyhteyttämme samalla kokonaisvaltaisemmin vahvistuen. Toimin työharjoittelijana luonto-opasopiskeluni ajan näiden teemapolkujen vetäjänä. Tutustu teemoihin, erilaisiin polkuihin ja lähde mukaan.”

Tarkemmat tiedot retkistä ja niiden teemoista näet täältä