Terveyden edistäminen

Syövän ehkäisy ja terveyden edistäminen ovat ydintehtäviämme. Sattumalla ja perintötekijöillä on vaikutusta syövän synnyssä. Voit kuitenkin vaikuttaa jaksamiseesi ja terveyteesi hyvillä elämäntavoilla.

Syöpäpotilaiden ja läheisten neuvonta

Meiltä saat syöpään liittyvää tietoa, tukea ja neuvontaa. Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen neuvonnasta saat tietoa myös yhdistyksen palveluista. Voit keskustella sairauden tuomasta uudesta elämäntilanteesta ja sairauteen liittyvistä asioista syöpään erikoistuneiden terveyden- ja sairaanhoitajiemme kanssa.

Tietoa syövästä

Syöpäjärjestöjen Kaikki syövästä -sivustolle on koottu luotettavaa tietoa syövästä, sen hoidoista ja Syöpäjärjestöjen palveluista.

Vertaistuki

Saman kokenut osaa tietyissä tilanteissa auttaa parhaiten syöpään sairastuneita. Kuunteleva korva ja myötätunto voivat olla iso apu. Etelä-Suomen Syöpäyhdistys välittää vertaistukihenkilöitä ja järjestää erilaisia vertaistukiryhmiä sekä -tapaamisia.

Potilasoppaat ja -verkostot

Tarvitsetko asiallista ja helposti ymmärrettävää tietoa jostain tietystä syöpätaudista tai syövänhoidon erityskysymyksistä? Kaipaatko verkostoa, jossa voit keskustella omasta tai läheisesi sairaudesta?

Saattohoito-opas

Saattohoidolla tarkoitetaan vaikeasti sairaan ihmisen hoitoa sellaisessa tilanteessa, jossa parantavasta hoidosta on luovuttu ja taudin etenemiseenkään ei enää kyetä vaikuttamaan. Useimmiten kysymys on syöpätaudeista.