Yrityksille

Haastamme yrityksenne auttamaan ihmisiä elämään hyvää elämää ilman syöpää ja syövästä huolimatta. Tukemalla Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen (Essyn) toimintaa autatte meitä toimimaan syöpää sairastavien aikuisten ja heidän läheistensä hyväksi. Toimimme Etelä-Suomen alueella. Olkaa yhteydessä toiminnanjohtaja Inge-Brit Barkholtiin: inge-brit.barkholt(a)essy.fi

Tietoa yhdistyksen tekemästä työstä

Joka kolmas sairastuu syöpään jossakin vaiheessa elämäänsä, joten syöpä koskettaa tavalla tai toisella meistä jokaista. Meidän tavoitteemme on, että kukaan ei jää syövän kanssa yksin.

Tarjoamme maksuttomia neuvontapalveluja sekä monipuolista ryhmä- ja vertaistukitoimintaa aikuisille Uudellamaalla, Kanta-Hämeessä ja Päijät-Hämeessä. Olemme ihmisten apuna jo silloin, kun syövästä on herännyt ehkä vasta epäilys, sekä koko hoitopolun ajan ja hoitojen jälkeen.

Neuvontahoitajiemme kanssa voivat keskustella luottamuksellisesti

• syöpään sairastuneet
  • syöpään sairastuneiden läheiset
  • he, joita syöpä mietityttää tai huolestuttaa

Neuvontahoitajamme ovat syöpäsairauksiin perehtyneitä terveyden- tai sairaanhoitajia. Heidän kanssaan voi keskustella kaikesta sairastumiseen, jaksamiseen ja uudenlaiseen arkeen liittyvästä, kuten esimerkiksi työhön paluusta tai lasten kanssa syövästä puhumisesta. Palvelu on asiakkaille maksutonta.

Lisätietoa neuvontapalvelustamme:

Välitämme vertaistukea

Vertaistukija on joko itse sairastanut syövän tai on sairastuneen läheinen. Vertaistukija auttaa sairastunutta ja tämän läheisiä löytämään voimia ja keinoja elää sairauden kanssa. Vertaistukijamme ovat koulutettuja ja vaitiololupauksen antaneita. Järjestämme myös erilaisia vertaistukiryhmiä ja -tapaamisia.

Lue lisää vertaistuesta:

Ohjatut ryhmät tukevat uuteen normaaliin

Essyn ryhmissä on mahdollisuus keskustella samankaltaisessa tilanteessa olleiden kanssa ja jakaa ajatuksia sekä saada uutta näkökulmaa omaan tilanteeseen. Tavoitteena on vahvistaa sairastuneen ja / tai läheisen selviytymistä takaisin uuteen normaaliin.

Ryhmiä järjestetään muun muassa

• syöpäsairauden mukaan eli esim. rintasyöpään tai aivokasvaimeen sairastuneiden ryhminä
  • naisten ja miesten ryhminä
  • työelämässä olevien ryhminä
  • hiljattain sairastuneiden ja vastaavasti pitkäaikaista syöpää sairastavien ryhminä
  • läheisten ryhminä

Lisätietoa ryhmistä:

Esimerkkejä yhdistyksen toimintakustannuksista:

• Vertaistukiryhmät

Neuvontahoitajan ohjaama ryhmä: Neuvontahoitaja ohjaa yksin tai yhdessä vertaistukihenkilön kanssa. Kuuden kokoontumiskerran kokonaiskustannukset ovat n. 1 500 €.

Ulkopuolisen ohjaajan ohjaama ryhmä: painopisteenä voi olla muun muassa taide- tai kirjoittamisterapeuttinen tai liikuntapainotteinen lähestymistapa. Kymmenen kerran kokonaiskustannukset ovat n. 2 500 – 3 000 €.

• Yleisötapahtumat /-luennot

Mukana ulkopuolinen asiantuntija kertomassa esim. tietystä syövästä ja sen hoitomuodoista tai terveyttä edistävistä asioista. Kokonaiskustannukset ovat n. 1 000 – 1 500 €.

Yhdistyksen vuoden 2022 toiminta lukuina:

Jäseniä 10 992. Kuntoutumista tukevat kurssit: 7 kurssia, 46 osallistujaa yhteensä. Omat ryhmät: 30 erilaista. 528 kävijäkertaa. Neuvontahoitajien asiakastapaamiset: 2926. Vertaistukipyyntöjä: 67. n. 2000-seuraajaa (FB). 25 662 kotisivuilla kävijää. 4051 uutiskirjeen tilaajaa.

Toimintaamme voi tukea monella tavoin

Yrityslahjoitus

Tukemalla Etelä-Suomen Syöpäyhdistystä rahalahjoituksella olette mukana mahdollistamassa tukipalveluita syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. Tekemällä lahjoituksen viestitte samalla henkilökunnallenne ja asiakkaillenne, että vastuullisuus on teille tärkeää.

Hyvä aika tehdä lahjoitus voi olla milloin vain, mutta erityisesti esimerkiksi yrityksenne merkkipäivän kunniaksi tai joulun alla.

Voimme lähettää laskun lahjoitusta varten sähköpostitse, ja myös verkkolaskulla tai tilisiirrolla maksaminen on mahdollista.

Näin voitte lahjoittaa:

Tapahtumasponsorointi

Etelä-Suomen Syöpäyhdistys järjestää vuosittain useita erilaisia tapahtumia sairastuneille ja heidän läheisilleen sekä muille, joita syöpään ja terveyteen liittyvät asiat kiinnostavat.

Teidän yrityksellänne on mahdollisuus toimia tapahtumasponsorinamme. Voitte tukea tapahtuman järjestämistä joko rahallisesti tai esimerkiksi tavaroita tai osaamistanne lahjoittamalla. Yksityiskohdista voimme sopia erikseen.

Järjestämme muun muassa

• luentoja kasvokkain ja etänä (aiheina mm. syöpä ja ravinto, lasten huomioiminen, parisuhde ja seksuaalisuus)
  • avointen ovien päiviä toimitiloissamme
  • Pink Power -hemmottelutapahtuman naisille, joita syöpä koskettaa

Vuoden 2021 Pink Power -tapahtuma toteutettiin etänä: https://www.essy.fi/ajankohtaista/blogit/essyn-pink-power-tapahtumassa-puhuttiin-voimavaroista/

Tuotemyynnistä lahjoitus

Yrityksenne voi tukea toimintaamme myös lahjoittamalla osan jonkun tietyn tuotteen myynnistä Etelä-Suomen Syöpäyhdistykselle. Tuotteesta ja kampanja-ajasta voimme sopia erikseen.

Tuote- tai palvelualennuksia jäsenillemme

Pyrimme tarjoamaan yhdistyksemme jäsenille iloksi ja hyödyksi erilaisia alennuksia yhteistyössä yritysten kanssa.

Mahdollisuuksia yhteistyöhön Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen kanssa on monenlaisia. Voimme keskustella ja ideoida yhteistyötä yhdessä.

Essyn yritysyhteistyön periaatteet

Haemme yrityskumppaneiksemme yrityksiä, joille ihmisten hyvinvointi ja terveys on tärkeää.

Lue lisää yhdistyksemme yritysyhteistyön periaatteista (PDF):

Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen yritysyhteistyön periaatteet

Rahankeräyslupa

Rahankeräyslupa: Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen rahankeräyslupa RA/2021/1596. Rahankeräysluvan myöntäjä: Poliisihallitus. Myöntämisajankohta 25.11.2021. Lupa on voimassa 1.1.2022 alkaen toistaiseksi. Lupa on voimassa Uudenmaan, Kanta-Hämeen ja Päijät-Hämeen maakuntien alueella. Saadut lahjoitusvarat käytetään yhdistyksen toiminnan kehittämiseen syöpään sairastuneiden ja heidän läheistensä hyväksi. Yhdistys tarjoaa syöpäpotilaille ja heidän läheisilleen maksutonta henkilökohtaista neuvontaa, ohjausta ja tukea kaikissa sairauden vaiheissa.

Södra Finlands Cancerförenings penninginsamlingstillstånd Nr RA/2021/1596. Beviljare av penninginsamlingstillståndet: Polisstyrelsen. Tidpunkt för beviljandet 25.11.2021. Tillståndet gäller 1.1.2022 tills vidare. Tillståndet gäller i landskapen Nyland, Egentliga Tavastland och Päijänne-Tavastland. De insamlade medlen ska användas till att utveckla föreningens verksamhet till förmån för cancerpatienter och deras anhöriga. Föreningen erbjuder cancerpatienter och deras närstående avgiftsfri personlig rådgivning, handledning och stöd i alla skeden av sjukdomen.

Kiitos tuesta!

Pyrimme kiittämään meitä tukeneita yrityksiä listaamalla niitä tälle sivulle.