Espoo

Järjestämme toimintaa ja vertaistukea espoolaisille syöpäpotilaille ja heidän omaisilleen.

Vuosikokous

Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen Espoon osaston sääntömääräinen vuosikokous pidetään osastoillan yhteydessä tiistaina 13.2.2018 klo 17:00 Tapiolan Palvelukeskuksessa osoitteessa Länsituulentie 1, 3. krs.

Kokouksessa käsiteltäviksi esitetyt, muut kuin sääntömääräiset asiat tulee ilmoittaa johtokunnalle (anne.vuorenlehto(at)kolumbus.fi) viimeistään 30.1.2018.

Osastoillat

kuukauden toisena tiistaina klo 17:00 Tapiolan palvelukeskuksessa, Länsituulentie 1 A, 3. krs.

9.1. Luento: Kuulo ja ikääntyminen, Johanna Juola Kuuloliitosta.

13.2. Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen toiminnanjohtaja Inge-Brit Barkholt esittäytyy ja kertoo Essyn toiminnasta ja suunnitelmista. Vuosikokous

13.3. Heidi Vekkeli Rintasyöpäyhdistyksestä neuvoo lymfaturvotuksen itsehoidossa ja ohjeistaa lymfajumppaliikkeitä.

10.4. Luento: Rentoutuminen ja mindfullness-tekniikka hyvinvoinnin ylläpitäjänä, psykologian lisensiaatti Maarit Lassander Suomen Mielenterveysseurasta.

8.5. Kevätjuhla. Keväistä ohjelmaa ja arpajaiset.

Keskusteluillat

Kaikille avoimet keskusteluillat kuukauden 1. maanantaina 8.1., 5.2., 5.3., 9.4. ja 7.5.2018  klo 16:00 – 17:30 Tapiolan palvelukeskuksen tiloissa Länsituulentie 1 A, 3. krs. Mukana on diakoniatyöntekijä Tapiolan seurakunnasta. Tule rohkeasti mukaan! Kuule kuinka kohtalotoverit ovat selvinneet raskaistakin ajanjaksoista. Voit luottamuksellisesti kertoa myös omista kokemuksistasi. Tervetuloa mukaan myös potilaiden omaiset – yhdessä kantaen raskaatkin ajat jaksaa paremmin.

Liikuntaa

Maanantaisin klo 14:00–15:15  jooga, Tapiolan palvelukeskuksen liikuntasali, Länsituulentie 1 A, 3. krs. Kevätkausi alkaa 8.1.2018.

Keskiviikkoisin klo 17:00 – 17:50 Asahi-liikunta, Tuulimäen liikuntatilan judosali 2, Itätuulenkuja 9. Asahi on  seisten suoritettavaa liikuntaa, joka vahvistaa useita lihasryhmiä ja parantaa tasapainoa. Kevätkausi alkaa 10.1.2018.

Perjantaisin klo 10:30 – 11:30 pilates, Tuulimäen liikuntatilan judosali 1, Itätuulenkuja 9. Kevätkausi alkaa 12.1.2018.

Vesijumppa Reumayhdistyksen kanssa Leppävaaran uimahallissa maanantaisin klo 14:15 – 15:00 ja 15:15 – 16:00 sekä keskiviikkoisin klo 19:00 – 19:45 ja 19:45 – 20:30 Muut kuin 68+sporttikorttilaiset tai espoolaiset takuueläkkeen saajat maksavat uimahallin sisäänpääsymaksun. Ilmoittautua ei tarvitse, jos jatkat samassa ryhmässä kuin syksyllä. Muista kuitenkin ilmoittaa, jos et jatka keväällä tai haluat vaihtaa ryhmää. Uudet vesijumppaajat ilmoittautuvat alla olevien ohjeiden mukaisesti.

Ilmoittautumiset liikuntoihin sähköpostilla essyespoo(at)gmail.com tai p. 045 236 0230. Liikuntoihin (paitsi vesijumppa) voi ilmoittautua myös tulemalla paikan päälle yllä olevan aikataulun mukaisesti. Osallistuminen on maksutonta Etelä-Suomen Syöpäyhdistys ry:n syöpää sairastaville tai sairastaneille espoolaisille jäsenille. Paikkojen mahdollisesti täyttyessä etusija annetaan hiljattain sairastuneille tai toipuville. Muutoksista ilmoitetaan täällä kotisivullamme.

Kulttuuria

to 8.2. klo 15:00 tutustuminen opastettuna Veljekset von Wright näyttelyyn Ateneumissa, Helsingissä. Kokoontuminen infotiskin luona ala-aulassa 15 minuuttia ennen opastuksen alkua. Lippu ja opastus jäsenet 13€ (museokortilla ilmainen). Lippu ja opastus ei jäsenet 20€, museokortilla 7€. Ilmoittautuminen ja maksu 31.1. mennessä.

to 1.3. klo 14:00 iltapäiväkonsertti Adagio celeste ja Mozartin sinfonia nro 40 Tapiolan kulttuuri-keskuksessa. Liput 20€, jäsenille 18€ (sis. leivoskahvit). Ilmoittautuminen ja maksu 14.2. mennessä.

ke 21.3. klo 19:00 Syyssonaatti Espoon kaupunginteatterissa, Revontulentie 8, Tapiola. Liput 38€, jäsenille 33€. Ilmoittautuminen ja maksu 20.2. mennessä.

pe 13.4. klo 19:00 Viettelyksen asuntovaunu Tapiolan kulttuurikeskuksessa. Liput 35€, jäsenille 32€. Ilmoittautuminen ja maksu 13.3. mennessä.

pe 20.4. klo 17:00 Särkynyt elämä – Espoo sisällissodassa -näyttely Kamussa, EMMAssa. Kokoontuminen EMMAn aulassa 15 minuuttia ennen opastuksen alkua. Lippu ja opastus jäsenille ilmainen, muut maksavat opastuksesta 10€. Ilmoittautuminen ja maksu 12.4. mennessä

Kulttuuritilaisuuksiin sitovat ilmoittautumiset ja maksu osaston tilille FI71 8000 2105 1179 30 mieluiten neljä viikkoa ennen tapahtumaa, ellei toisin mainita. Muista mainita maksun viestissä, mitä tilaisuutta maksu koskee. Ilmoittaudu joko sähköpostilla essyespoo(at)gmail.com, puhelimitse tai tekstiviestillä 041 525 0625. Ilmoittautua voi myös osastoilloissa.

Matkat ja retket

ti 16.1. klo 10:00 Tutustuminen Länsimetron asemiin. Lähtö Tapiolan palvelukeskuksen ulko-oven edestä (Etolan edessä).

ti 15.5. klo 11:30 Nautimme keväisestä kävelyretkestä Espoon kauniilla rantaraitilla.

21.-27.5. Pärnun kylpylämatka. Matkalle voi lähteä koko viikoksi sunnuntaista sunnuntaihin tai pidennetylle viikonlopulle torstaista sunnuntaihin. Hinta vahvistuu lähempänä ajankohtaa.

ti 5.6. Tutustumme Nuuksion jylhiin maisemiin ja Haltia luontokeskukseen.

Retkille ilmoittautumiset Lasselle sähköpostitse lahla(at)gmail.com tai puhelimitse 0400 446 365, jotta osaamme varata oikean määrän eväitä mukaan.

Pärnun retkimaksu osaston tilille FI71 8000 2105 1179 30

Jos olet Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsen, et tarvitse erillistä jäsenmaksua osallistuaksesi Espoon osaston toimintaan.  Liikuntaryhmät ovat maksuttomia yhdistyksen syöpää sairastaville tai sairastaneille jäsenille. Kulttuuri-, matka- ja retkitarjonta on maksullista, jäsenille voi olla alennuksia.

Tiedustelut p. 045 236 0230

Ammatillinen toiminta

Yhteystiedot

Puheenjohtaja Anne Vuorenlehto, p. 040 754 3779 ja sähköposti anne.vuorenlehto(at)kolumbus.fi