Espoo

Järjestämme toimintaa ja vertaistukea espoolaisille syöpäpotilaille ja heidän omaisilleen.

Osastoillat

Osastoillat järjestetään kuukauden alkupuolella tiistaisin klo 17:00 Tapiolan palvelukeskuksessa, Länsituulentie 1 A, 3. krs, seuraavan aikataulun mukaan:

Tiistai 4.9.2018: Esitelmä: ”Metsäkansa”. Metsät ovat Suomen tärkein luonnonvara ja ihmisten henkisen hyvinvoinnin lähde. Toimittaja, kirjailija ja luontokuvaaja Kimmo Ohtonen vie esitelmässään meidät matkalle suomalaiseen metsään, sen eri ilmenemismuotoihin.

Tiistai 2.10.2018: Erikoislääkäri, HYKSin Syöpäkeskuksen levinneen eturauhassyövän vastuulääkäri Tapio Utriainen kertoo eturauhassyövästä ja sen hoidosta.

Tiistai 13.11.2018: Askartelemme joulukortteja / havukransseja.

Tiistai 11.12.2018: Joulujuhla.

Keskusteluillat

Kaikille avoimet keskusteluillat kuukauden 1. maanantaina 3.9., 1.10., 5.11. ja 3.12.2018  klo 16:00 – 17:30 Tapiolan palvelukeskuksen tiloissa Länsituulentie 1 A, 3. krs. Mukana on usein diakoniatyöntekijä Tapiolan seurakunnasta. Tule rohkeasti mukaan! Kuule kuinka kohtalotoverit ovat selvinneet raskaistakin ajanjaksoista. Voit luottamuksellisesti kertoa myös omista kokemuksistasi. Tervetuloa mukaan myös potilaiden omaiset – yhdessä kantaen raskaatkin ajat jaksaa paremmin.

Liikuntaa

Maanantaisin klo 14:00–15:15  jooga, Tapiolan palvelukeskuksen liikuntasali, Länsituulentie 1 A, 3. krs. Syyskausi alkaa 3.9.2018.

Keskiviikkoisin klo 17:00 – 17:50 Asahi-liikunta, Tuulimäen liikuntatilan judosali 2, Itätuulenkuja 9. Asahi on  seisten suoritettavaa liikuntaa, joka vahvistaa useita lihasryhmiä ja parantaa tasapainoa. Syyskausi alkaa 5.9.2018.

Uutuus! Torstaisin klo 9:00-9:45 Lavis, Tapiolan palvelukeskuksen liikuntasali, Länsituulentie 1 A, 3. krs. Lavis on jumppaa lavatanssin tyyliin. Sisäkengät, jumppatossut tai tanssikengät jalkaan. Syyskausi alkaa 6.9.2018

Perjantaisin klo 10:30 – 11:30 pilates, Tuulimäen liikuntatilan judosali 1, Itätuulenkuja 9. Syyskausi alkaa 31.8.2018.

Vesijumppa Reumayhdistyksen ja Nivelyhdistyksen kanssa Leppävaaran uimahallissa maanantaisin klo 15:15 – 16:00 ja keskiviikkoisin klo 19:00 – 19:45 ja 19:45 – 20:30 sekä Keski-Espoon uimahallissa torstaisin klo 19:45-20:30. Muut kuin 68+sporttikorttilaiset tai espoolaiset takuueläkkeen saajat maksavat uimahallin sisäänpääsymaksun. Sitovat ilmoittautumiset alla olevien ohjeiden mukaisesti.

Ilmoittautumiset liikuntoihin sähköpostilla essyespoo(at)gmail.com tai p. 045 236 0230. Liikuntoihin (paitsi vesijumppa) voi ilmoittautua myös tulemalla paikan päälle yllä olevan aikataulun mukaisesti. Osallistuminen on maksutonta Etelä-Suomen Syöpäyhdistys ry:n syöpää sairastaville tai sairastaneille espoolaisille jäsenille. Paikkojen mahdollisesti täyttyessä etusija annetaan hiljattain sairastuneille tai toipuville. Muutoksista ilmoitetaan täällä kotisivullamme.

Kulttuuria

Ti 18.9.2018 klo 19:00 Esitystalous 3, Radio, Espoon kaupunginteatteri, Revontulentie 8, Tapiola. Juha Jokelan kirjoittaman ja ohjaaman trilogian osa 3-Radio on viihdyttävä ja terävä analyysi nykyhetkestä. Pitkän linjan radioammattilaista esittää Martti Suosalo. Kanavalla on pieni, mutta uskollinen yleisö ja yksi ongelma raha. Omistajakonserni haluaa uudistaa kanavan dynaamisemmaksi ja kanavan sisällä käynnistyy valtasuhteiden ja arvojen myllerrys. Lippu maksaa yhdistyksen jäsenille 30 € ja muille 35 €. Ilmoittautuminen ja maksu 5.9.2018 mennessä.

Pe 5.10.2018 klo 19:00 Kaikki mieheni, Aleksanterin teatteri, Bulevardi 23-27, Helsinki. Teatteriesitys kertoo pojista, veljistä, isistä ja puolisoista. Esitys on hauska. Esitys on suunnattu naisille, jotka haluavat ymmärtää miehiä, ja miehille, jotka haluavat tietää, mitä naiset heistä ajattelevat. Lippu maksaa yhdistyksen jäsenille 30 € ja muille 35 €. Ilmoittautuminen ja maksu 20.9.2018 mennessä.

To 25.10.2018 klo 16:00 Kohtaamisia kaupungissa -näyttely Ateneumissa. Näyttely syventyy suomalaisen yhteiskunnan ja arjen muutoksiin 1910-luvulta 1980-luvulle. Teosten aiheina ovat muoti, kahvilat ja ravintolat, yöelämä, elokuvat ja tavallinen elämä ja arki kaupungissa. Mukana on tunnistettavia kaupunkinäkymiä pääosin Helsingistä. Yhdistyksen jäsenille sisäänpääsylippu maksaa 10 € ja muille 13 €. Museokortilla sisäänpääsy on ilmainen. Näyttelyn opastus on ilmainen. Näyttelyn päätteeksi käymme Ateneumin kahvilassa. Osasto maksaa kahvitarjoilun. Ilmoittautuminen ja maksu 2.11. mennessä. Kokoontuminen 15 minuuttia ennen opastuksen alkua Ateneumin ala-aulan infotiskin luona.

To 1.11.2018 klo 19:00 Baltzar 50-vuotisjuhlakonsertti, Aleksanterin teatteri. Kulkijamustalaisesta kirjailijaksi ponnistanut Baltzar on toiminut merkittävänä sillanrakentajana eri kulttuurien välillä. Konsertti tuo lavalle uuden mustalaismusiikin ja rakkauslaulun neljä vuodenaikaa rock-hengessä. Liput maksavat yhdistyksen jäsenille 15 € ja muille 21 €. Ilmoittautuminen ja maksu 2.10.2018 mennessä.

La 17.11.2018 klo 13:00 Sound of Music, Lahden kaupunginteatteri. Hurmaava musikaaliklassikko laulavasta Trappin perheestä. Broadway-musikaali on iki-ihana musikaali elämänilosta, luottamuksen voittamisesta ja kyvystä rakastaa. Teatteriretki on yhteinen Helsingin osaston kanssa. Bussikuljetus Lahteen lähtee Helsingistä n. klo 11:00. Syömme lounaan Lahden kaupunginteatterin ravintolassa ennen esitystä. Lippu kuljetuksineen ja ruokailuineen maksaa jäsenille noin 80 €, muille noin 90 €. Lopullinen hinta sekä lähtöpaikka ja -aika ilmoitetaan hyvissä ajoin ennen matkaa. Ilmoittautuminen 18.10.2018 mennessä.

Kulttuuritilaisuuksiin sitovat ilmoittautumiset ja maksu osaston tilille FI71 8000 2105 1179 30 mieluiten neljä viikkoa ennen tapahtumaa, ellei toisin mainita. Muista mainita maksun viestissä, mitä tilaisuutta maksu koskee. Ilmoittaudu joko sähköpostilla essyespoo(at)gmail.com, puhelimitse tai tekstiviestillä 041 525 0625. Ilmoittautua voi myös osastoilloissa. Lippuja voi tiedustella myös ilmoittautumispäivän jälkeen. Liput jaetaan ennen tilaisuuden alkua.

Matkat ja retket

Pe 14.9.2018 Ruukkikierros. Opastettu bussikierros lähtee Rautatientorilta Helsingistä. Matkalla kuulemme oppaan kertomuksia. Ensimmäinen kohteemme on Mustion linna, johon tutustumme oppaan johdolla. Matka jatkuu Fiskarsiin, missä on noin puolen tunnin opaskierros ennen lounasta ravintola Kuparipajassa. Fiskarsissa on myös vapaa-aikaa ostoksille tai näyttelykäynnille. Matka jatkuu Billnäsin ruukin kautta Fagervikin ainutlaatuiseen, 1700-luvun ruukkikokonaisuuteen, johon tutustumme oppaan johdolla. Lopuksi nautimme kahvit ruukin kahvilassa. Retki on yhteinen Helsingin osaston kanssa. Retken hinta on jäsenille 65 € ja muille 73 €.

Kävelyretki Espoon rantaraitti Westendin alueella keskiviikkona 19.9.2018. Lähtö Westendin asemalta klo 11:00. Kävelemme rantoja ja nousemme linnoitusalueelle, jossa tutustumme 1910-luvun linnoitteisiin ja nautimme retkieväät. Ilmoittaudu Lasselle (lahla@gmail.com tai 0400-446 365), jotta voimme arvioida eväiden määrän.

Jos olet Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsen, et tarvitse erillistä jäsenmaksua osallistuaksesi Espoon osaston toimintaan.  Liikuntaryhmät ovat maksuttomia yhdistyksen syöpää sairastaville tai sairastaneille jäsenille. Kulttuuri-, matka- ja retkitarjonta on maksullista, jäsenille voi olla alennuksia.

Tiedustelut myös p. 045 236 0230

Ammatillinen toiminta

Yhteystiedot

Puheenjohtaja Anne Vuorenlehto, p. 040 754 3779 ja sähköposti anne.vuorenlehto(at)kolumbus.fi