Espoo

Järjestämme toimintaa ja vertaistukea espoolaisille syöpäpotilaille ja heidän omaisilleen.

Osastoillat

Kevään 2020 osastoillat järjestetään tiistaisin klo 17:00  Tapiolan palvelukeskuksessa, Länsituulentie 1 A, 3. krs

14.1. Selän hoito, asiantuntijana Tmt Maria Sihvola Selkäliitosta.
11.2. Vuosikokous ja esitelmä: Hoitotahto ja edunvalvonta, Virpi Kutila, HOK Elannon lakipalvelu.
10.3. Kodin jätteiden lajittelu ja kierrätys, HSY:n edustaja.
14.4. Unen taidot, uniterapeutti Anna-Mari Aronen Uniklinikalta.
12.5. Kevätjuhla. Keväistä ohjelmaa ja arpajaiset.

Keskusteluillat – Kaikille avoimet keskusteluillat järjestetään Tapiolan palvelukeskuksessa, Länsituulentie 1 A, 3.krs. kuukauden ensimmäisenä maanantaina 13.1., 3.2., 2.3., 6.4. ja 4.5.2020 klo 16:00-17:30. Mukana on koulutettu vertaistukihenkilö ja potilaiden omaiset ovat tervetulleita mukaan.

Liikuntaa

Jooga maanantaisin klo 14:00–15:15 Tapiolan palvelukeskuksen liikuntasali, Länsituulentie 1 A, 3. krs. Kevätkausi 13.1.–27.4.2020.

Asahi-liikuntaa keskiviikkoisin klo 17:00–17:50 Tuulimäen liikuntatilan judosali 2, Itätuulenkuja 9. Kevätkausi 8.1.–29.4.2020.

Kuntotanssi torstaisin klo 9:00–9:45 Tapiolan palvelukeskuksen liikuntasali, Länsituulentie 1 A, 3. krs. .Kevätkausi 9.1.–14.5.2020.

Pilates perjantaisin klo 10:30–11:30 Tuulimäen liikuntatilan judosali 1, Itätuulenkuja 9. Kevätkausi 10.1.–15.5.2020.

Vesijumppa Nivel- ja Reumayhdistysten kanssa Leppävaaran uimahallissa maanantaisin klo 15:15–16:00 ja keskiviikkoisin klo 19:00–19:45 ja 19:45–20:30 sekä Keski-Espoon uimahallissa torstaisin klo 19:40–20:20. Kevätkausi alkaa viikolla 2 ja päättyy viikolla 20.
Muut kuin 68+sporttikorttilaiset tai espoolaiset takuueläkkeen saajat maksavat uimahallin sisäänpääsymaksun.

Ilmoittautumiset liikuntoihin sähköpostilla essyespoo(at)gmail.com tai p. 045 236 0230. Liikuntoihin (paitsi vesijumppa) voi ilmoittautua myös tulemalla paikan päälle yllä olevan aikataulun mukaisesti. Osallistuminen on maksutonta Etelä-Suomen Syöpäyhdistys ry:n syöpää sairastaville tai sairastaneille espoolaisille jäsenille. Paikkojen mahdollisesti täyttyessä etusija annetaan hiljattain sairastuneille tai toipuville. Muutoksista ilmoitetaan täällä kotisivullamme.

Kulttuuria

Ke 15.1. klo 15:00 Maailmalta löysin itseni -Helene Schjerfbeck ja Taiteilijoiden Ruovesi -näyttelyt, Ateneum, Kaivokatu 2, Helsinki. Yhteinen näyttelyintro Ateneum-salissa klo 15:00–15:30 ja sen jälkeen vapaa tutustuminen näyttelyyn. Tapaaminen klo 14:45 museon lippukassojen luona. Sisäänpääsy 15 €, museokortilla ilmainen. Ilmoittautuminen 8.1. mennessä. Tilaisuus on yhteinen Helsingin osaston kanssa.

To 13.2. klo 16:00 Alvar Aallon kotitalo Munkkiniemessä, Riihitie 20, Helsinki. Opastettu kierros kestää tunnin. Sisäänpääsy 11 €. Museokortti ei käy. Tapaaminen lippukassojen luona klo 15:45. Ilmoittautuminen 30.1. mennessä. Tilaisuus on yhteinen Helsingin osaston kanssa.

Ke 26.2. klo 19:00 Everstinna, Helsingin kaupunginteatteri, Ensi Linja 2, Helsinki. Eläkelippu 31 € ja muilta 34 €. Pääosassa Heidi Herala. Ilmoittautuminen 24.1. mennessä. Tilaisuus on yhteinen Helsingin osaston kanssa.

To 19.3. klo 19:00 Jazzia Savoy-teatterissa: Pianisti Kenny Barron, basisti Dave Holland ja rumpali Jonathan Blake. Illan avaa kontrabasisti Ville Herrala. Savoy-teatteri, Kasarminkatu 46-48, Helsinki. Lippu 47 €. Ilmoittautuminen 30.1. mennessä. Tilaisuus on yhteinen Helsingin osaston kanssa.

La 4.4. klo 14:00 Lehman-trilogia, Espoon kaupunginteatteri, Revontulentie, Espoo.  Stefano Massinin Lehman-trilogia on runollisen koominen tarina Lehmanin perheen taipaleesta, jonka aikana köyhistä saksalaisista maahanmuuttajista kasvaa mahtavan talousimperiumin rakentajia. Lippu 36 €. Ilmoittautuminen 3.3. mennessä.

Pe 17.4. klo 19:00 Shaolinin Kun Fu -Munkit, Kulttuuritalo, Sturenkatu 4, Helsinki. 20 munkin taiturimainen show, sisältää monien itsepuolustus- ja taistelulajien esityksiä, huikeaa tasapainoilua ja mielenhallintaa. Lippu 39,50 €. Ilmoittautuminen 30.1. mennessä. Tilaisuus on yhteinen Helsingin osaston kanssa.

Ke 29.4. klo 10:00-13:00 RSO kenraalinharjoitus, Musiikkitalo, Mannerheimintie, Helsinki. Tilaisuus on ilmainen. Ilmoittautuminen 14.4. mennessä. Tilaisuus on yhteinen Helsingin osaston kanssa.

To 14.5. Loviisa-retki. Tutustuminen Bongan linnaan, Eero Nelimarkan galleriaan ja ateljeehen sekä vanhaan puutaloalueeseen ja rantaan. Matka toteutetaan henkilöautoilla omakustannushintaan. Hinta ja tarkka lähtöaika ja -paikka ilmoitetaan myöhemmin. Ilmoittautuminen 4.5. mennessä. Retki on yhteinen Helsingin osaston kanssa.

Kulttuuritilaisuuksiin sitovat ilmoittautumiset ja maksu sekä peruutus viimeistään tapahtuman kohdalla mainittuun päivään mennessä. Lippuja voi tiedustella myös ilmoittautumispäivän jälkeen. Liput jaetaan paikan päällä ennen tilaisuuden alkua. Ilmoittautuminen joko sähköpostilla essy.espoo(at)gmail.com, puhelimitse tai tekstiviestillä 041 525 0625. Ilmoittautua voi myös osastoilloissa. Maksu Etelä-Suomen Syöpäyhdistys Espoon osaston tilille FI71 8000 2105 1179 30 (ei jäsenmaksuja) ja maksuun maininta, mitä tilaisuutta maksu koskee.

Retket ja muut tilaisuudet

Ma 3.2. klo 9:30 Espoon kaupungin järjestämä ostoskeskuskävely Ainoassa Tapiolassa. Tapaaminen ja lähtö Ainoan infopisteen ja Kaisan Cafen kulmalta, 1. kerros.

To 5.3. klo 9:30 Espoon kaupungin järjestämä ostoskeskuskävely Isossa Omenassa Matinkylässä. Tapaaminen ja lähtö Palvelutorilta, 3. kerros.

Ti 17.3. klo 14:00 Espoon kaupungin järjestämä WG -kulttuurikävely WG-talossa Tapiolassa. Tapaaminen ja lähtö sisääntuloaulasta, 1. kerros.

To 7.5. Rollaattoriralli. Noin 1,5 km kävely hiljaista vauhtia Espoon rantaraitilla. Sopii myös hitaasti kulkeville ja rollaattoria käyttäville. Mahdollisesti järjestetään kuljetus rollaattoria käyttäville. Kuljetus ja tarkka lähtöaika ja -paikka ilmoittetaan myöhemmin.

To 4.6. Koko päivän retki Hankoon ja Tulliniemeen, mm. Tulliniemen luontopolku, noin 8 km. Halutessa voi omalla kustannuksella myös yöpyä Hangossa. Matka toteutetaan henkilöautoilla. Kerro ilmoittautuessasi, tuletko omalla autolla vai haluatko kyydin. Hinta ja tarkka lähtöaika ja -paikka ilmoitetaan myöhemmin.

Retkille ilmoittautuminen viimeistään viikkoa ennen retkeä Lasse Lähde p. 0400 446 365 tai sähköpostilla essy.espoo(at)gmail.com. Ostoskeskuskävelyille ja kulttuurikävelylle ei tarvitse ilmoittautua ennakkoon.

Jos olet Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsen, et tarvitse erillistä jäsenmaksua osallistuaksesi Espoon osaston toimintaan.  Liikuntaryhmät ovat maksuttomia yhdistyksen syöpää sairastaville tai sairastaneille jäsenille. Kulttuuri-, matka- ja retkitarjonta on maksullista, jäsenille voi olla alennuksia.

Espoon paikallisosaston toimintakertomus vuodelta 2018

Yhdistyksen kurssi- ja vertaisryhmätoiminta

Yhteystiedot

Puheenjohtaja Anne Vuorenlehto, p. 040 754 3779 ja sähköposti anne.vuorenlehto(at)kolumbus.fi