Espoo

Järjestämme toimintaa ja vertaistukea espoolaisille syöpäpotilaille ja heidän omaisilleen.

Osastoillat

Syksyn 2019 osastoillat järjestetään tiistaisin klo 17:00  Tapiolan palvelukeskuksessa, Länsituulentie 1 A, 3. krs

10.9. Aamuklubin henkilökunta kertoo monipuolisen liikunnan positiivisista vaikutuksista ikääntyvän aikuisen arjessa.
8.10. Esitelmä: Juristi HOK Elannon lakipalveluista kertoo edunvalvonnasta ja edunvalvontavaltuutuksista.
12.11. Esitelmä: Opas Espoon taidemuseo Emmasta esittelee parhaat palat Rut Brykin näyttelystä ja Saastamoisen säätiön kokoelmasta.
10.12. Joulujuhla.

Keskusteluillat – Kaikille avoimet keskusteluillat järjestetään Tapiolan palvelukeskuksessa, Länsituulentie 1 A, 3.krs. kuukauden ensimmäisenä maanantaina 2.9., 7.10., 4.11. ja 2.12.2019 klo 16:00–17:30. Mukana on koulutettu vertaistukihenkilö ja potilaiden omaiset ovat tervetulleita mukaan.

Liikuntaa

Jooga maanantaisin klo 14:00–15:15 Tapiolan palvelukeskuksen liikuntasali, Länsituulentie 1 A, 3. krs. Syyskausi 2.9.–25.11.2019.

Asahi-liikuntaa keskiviikkoisin klo 17:00–17:50 Tuulimäen liikuntatilan judosali 2, Itätuulenkuja 9. Syyskausi 4.9.–11.12.2019.

Kuntotanssi torstaisin klo 9:00–9:45 Tapiolan palvelukeskuksen liikuntasali, Länsituulentie 1 A, 3. krs. Syyskausi 5.9.–12.12.2019.

Pilates perjantaisin klo 10:30–11:30 Tuulimäen liikuntatilan judosali 1, Itätuulenkuja 9. Syyskausi 6.9.–13.12.2019.

Vesijumppa Nivel- ja Reumayhdistysten kanssa Leppävaaran uimahallissa maanantaisin klo 15:15–16:00 sekä keskiviikkoisin klo 19:00–19:45 ja 19:45–20:30 sekä Keski-Espoon uimahallissa torstaisin klo 19:45–20:30. Syyskausi 26.8.–12.12.2019.
Muut kuin 68+sporttikorttilaiset tai espoolaiset takuueläkkeen saajat maksavat uimahallin sisäänpääsymaksun. Sitovat ilmoittautumiset alla olevien ohjeiden mukaisesti.

Ilmoittautumiset liikuntoihin sähköpostilla essyespoo(at)gmail.com tai p. 045 236 0230. Liikuntoihin (paitsi vesijumppa) voi ilmoittautua myös tulemalla paikan päälle yllä olevan aikataulun mukaisesti. Osallistuminen on maksutonta Etelä-Suomen Syöpäyhdistys ry:n syöpää sairastaville tai sairastaneille espoolaisille jäsenille. Paikkojen mahdollisesti täyttyessä etusija annetaan hiljattain sairastuneille tai toipuville. Muutoksista ilmoitetaan täällä kotisivullamme.

Kulttuuria

Ti 17.9. klo 13:15 Suomenlinnan retki ja opastus saaren historiaan. Opastetun kierroksen kesto noin tunti. Tapaaminen Kauppatorilla lauttarannassa klo 13:15. Hinta 11 €/hlö opastuksesta, lisäksi lauttamaksu AB-vyöhykelipulla. Opastuksen maksu laivarannassa tai osaston tilille. Ilmoittautuminen 10.9. mennessä. Retki on yhteinen Helsingin osaston kanssa.

Ke 2.10. klo 15:00 Ellen Thesleffin 150-vuotisnäyttely, HAM, Eteläinen Rautatienkatu 8, Helsinki. Opastuksen kesto 50 min. Tapaaminen klo 14:45 museon kassalla toisessa kerroksessa. Opastus ilmainen, museon sisäänpääsy maksetaan kassalla. Ilmoittautuminen 14.9. mennessä. Retki on yhteinen Helsingin osaston kanssa.

To 31.10. klo 19:00 Lumikuningatar-baletti, Suomen kansallisooppera. Eläkeläislippu 70 € ja nuorisolippu 44 €. Ilmoittautuminen ja maksu 28.8. mennessä. Näytös on yhteinen Helsingin osaston kanssa.

Ke 6.11. klo 11:30 vierailu Fazerilaan, Fazerintie 6, Vantaa. Sisäänpääsy 18 €. Maksu ovella tai osaston tilille. Omatoiminen saapuminen Fazerilaan, esim. metro Mellunmäkeen ja bussi 587 Fazerilaan tai tapaaminen Tapiolan palvelukeskuksen katutasossa klo 10:30 ja yhdessä metrolla. Ilmoittautuminen 24.10. mennessä. Retki on yhteinen Helsingin osaston kanssa.

To 14.11. klo 19:00 Rakkauskirjeitä-näytelmä, Espoon kaupunginteatteri, Revontulentie. Rooleissa Seela Sella ja Esko Roine. Lippu jäsenille 30 € ja muille 36 €. Ilmoittautuminen ja maksu 10.10. mennessä.

La 7.12. klo 8:30 retki Hämeenlinnaan. Hinta 70-88 € riippuen matkustajamäärästä. Hinta sisältää bussikuljetukset, kahvit ja ruoan sekä opastuksen Hämeenlinnassa ja joulumarkkinat. Lähtö Helsingin Rautatientorilta ja paluu samaan paikkaan. Ilmoittautuminen 5.11. mennessä. Retki on yhteinen Helsingin osaston kanssa.

Kulttuuritilaisuuksiin sitovat ilmoittautumiset ja maksu tapahtuman kohdalla mainittuun päivämäärään mennessä. Lippuja voi tiedustella myös ilmoittautumispäivän jälkeen. Liput jaetaan ennen tilaisuuden alkua. Ilmoittautuminen joko sähköpostilla essy.espoo(at)gmail.com, puhelimitse tai tekstiviestillä 041 525 0625. Ilmoittautua voi myös osastoilloissa. Maksu osaston tilille FI71 8000 2105 1179 30 (ei jäsenmaksuja) ja maksuun maininta, mitä tilaisuutta maksu koskee.

Muut tilaisuudet

Ma 19.8. klo 14:00 Metsäjooga Leppävaaran uimahallin takana olevassa metsikössä. Tapaaminen klo 13:55 Leppävaaran uimahallin edessä kaupunkipyörien telineen luona. Mukaan jooga/jumppamatto. Tarkemmat tiedot näiltä verkkosivuilta myöhemmin.

Ti 27.8. klo 11:00 kävelyretki Espoon rantaraitilla Hyljelahdesta Haukilahteen. Tapaaminen bussin 111 päätepysäkillä Hyljelahdessa (Hyljeveneentie), mistä kävelemme Haukilahteen n. 6-7 km. Retkieväiden määrän arviointia varten ilmoittautuminen Lasselle lahla01(at)gmail.com tai puh. 0400 446 365.

Jos olet Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsen, et tarvitse erillistä jäsenmaksua osallistuaksesi Espoon osaston toimintaan.  Liikuntaryhmät ovat maksuttomia yhdistyksen syöpää sairastaville tai sairastaneille jäsenille. Kulttuuri-, matka- ja retkitarjonta on maksullista, jäsenille voi olla alennuksia.

Tiedustelut myös p. 045 236 0230

Espoon paikallisosaston toimintakertomus vuodelta 2018

Ammatillinen toiminta

Yhteystiedot