Espoo

Järjestämme toimintaa ja vertaistukea espoolaisille syöpäpotilaille ja heidän omaisilleen.

Kutsu osaston vuosikokoukseen
Espoon osaston vuosikokous järjestetään tiistaina 12.2.2019 klo 17:00 Tapiolan palvelukeskuksessa osoitteessa Länsituulentie 1 A, 3. krs.
Linkki vuosikokouksen esityslistaan: Vuosikokous-2019-esityslista
Linkki vuosikokouksen hyväksyttäväksi ehdotettuihin osaston sääntöihin: Säännöt vuosikokoukseen-2019. Uusi kohta §5 on kursivoitu.

Osastoillat

Kevään 2019 osastoillat järjestetään tiistaisin klo 17:00  Tapiolan palvelukeskuksessa, Länsituulentie 1 A, 3. krs, seuraavasti:

8.1. Kristiina Hanhirova, ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti ja Rakkautta, Rukouksia ja Rauhoittavia -kirjan kirjoittaja, kertoo kokemuksistaan vakavasti sairastuneen henkilön lähiomaisen näkökulmasta.
12.2. Neuvontahoitaja Satu Forsström Essystä kertoo neuvontahoitajan työstä ja asioista, joiden tiimoilta häneen ollaan yhteydessä, sekä vuosikokous.
12.3. LT, ihotautien erikoislääkäri Sari Koskenmies kertoo yleisimpien ihosyöpien diagnostiikasta ja hoidosta.
9.4. Geriatrian erikoislääkäri Heljä Lotvonen kertoo muistista: ylläpito, heikkenemisen havaitseminen, muistisairaudet ja niiden hoito.
14.5. Kevätjuhla

Keskusteluillat – Kaikille avoimet keskusteluillat järjestetään Tapiolan palvelukeskuksessa, Länsituulentie 1 A, 3.krs. kuukauden ensimmäisenä maanantaina 7.1., 4.2., 4.3., 1.4. ja 6.5. klo 16:00–17:30. Potilaiden omaiset ovat tervetulleita mukaan.

Liikuntaa

Jooga maanantaisin klo 14:00–15:15 Tapiolan palvelukeskuksen liikuntasali, Länsituulentie 1 A, 3. krs. Kevätkausi alkaa 14.1.2019.

Asahi-liikuntaa keskiviikkoisin klo 17:00–17:50 Tuulimäen liikuntatilan judosali 2, Itätuulenkuja 9. Kevätkausi alkaa 9.1.2019.

Kuntotanssi torstaisin klo 9:00–9:45 Tapiolan palvelukeskuksen liikuntasali, Länsituulentie 1 A, 3. krs. Kevätkausi alkaa 10.1.2019.

Pilates perjantaisin klo 10:30–11:30 Tuulimäen liikuntatilan judosali 1, Itätuulenkuja 9. Kevätkausi alkaa 11.1.2019.

Vesijumppa Reumayhdistyksen kanssa Leppävaaran uimahallissa maanantaisin klo 15:15–16:00 sekä keskiviikkoisin klo 19:00–19:45 ja 19:45–20:30 sekä Keski-Espoon uimahallissa torstaisin klo 19:45–20:30. Muut kuin 68+sporttikorttilaiset tai espoolaiset takuueläkkeen saajat maksavat uimahallin sisäänpääsymaksun.

Ilmoittautumiset liikuntoihin sähköpostilla essyespoo(at)gmail.com tai p. 045 236 0230. Liikuntoihin (paitsi vesijumppa) voi ilmoittautua myös tulemalla paikan päälle yllä olevan aikataulun mukaisesti. Osallistuminen on maksutonta Etelä-Suomen Syöpäyhdistys ry:n syöpää sairastaville tai sairastaneille espoolaisille jäsenille. Paikkojen mahdollisesti täyttyessä etusija annetaan hiljattain sairastuneille tai toipuville. Muutoksista ilmoitetaan täällä kotisivullamme.

Kulttuuria

Ke 13.2. klo 15:00 Draamaopastus Paul ja Fanny Sinebrychoffin kotimuseossa, Bulevardi 40, Helsinki. Kesto 40 min, hinta 15 €/hlö. Kokoontuminen 15 min. ennen kierroksen alkua museon aulassa. Ilmoittautuminen ja maksu 1.2. mennessä. Tapahtuma on yhteinen Helsingin osaston kanssa.
Ma 4.3. klo 19:00 Kinky Boots -musikaali Helsingin kaupunginteatterin suurella näyttämöllä. Lippu 70 €. Ilmoittautuminen ja maksu 31.1. mennessä. Tapahtuma on yhteinen Helsingin osaston kanssa.
La 30.3. klo 14:00 MARAT/SADE, Espoon kaupunginteatterin Revontulihalli. Juha Hurmeen ohjaus Peter Weissin klassikkoteoksesta. Lippu jäsenille 30 €, muille 33 €. Ilmoittautuminen ja maksu 28.2. mennessä.
To 11.4. klo 14:00 Tapiola Sinfoniettan iltapäiväkonsertti ”Aalloilla” Espoon Kulttuurikeskuksessa. Lippu jäsenille 18 €, muille 20 €, sisältää leivoskahvit. Ilmoittautuminen ja maksu 14.3. mennessä.
To 25.4. klo 19:00 The Elvis Concert 2019, Savoy-teatteri, Kasarmikatu 46-48.
Lippu 28 €. Ilmoittautuminen ja maksu 28.12.2018 mennessä. Tapahtuma on yhteinen Helsingin osaston kanssa.
Maalis-huhtikuussa opastuskierros Amos Rexin upouuteen taloon ja ajankohtaisiin näyttelyihin. Opastuskierroksen tarkka ajankohta vahvistuu myöhemmin. Pääsylippu 12 €, museokortilla ilmainen sisäänpääsy.

Haemme yhdessä Helsingin osaston kanssa koeyleisöksi oopperan seuraaviin pääharjoituksiin:
Pe 29.3. klo 11:30 Anna Karenina -baletti (kesto 1h 50 min, 1 väliaika)
To 4.4. klo 11:00 Aida -ooppera (kesto 3h 5min, 1 väliaika)
Koeyleisöksi pääseminen vahvistuu myöhemmin. Tilaisuudet ovat maksuttomia.

Kulttuuritilaisuuksiin sitovat ilmoittautumiset ja maksu tapahtuman kohdalla mainittuun päivämäärään mennessä. Lippuja voi tiedustella myös ilmoittautumispäivän jälkeen. Liput jaetaan ennen tilaisuuden alkua. Ilmoittautuminen joko sähköpostilla essy.espoo(at)gmail.com, puhelimitse tai tekstiviestillä 041 525 0625. Ilmoittautua voi myös osastoilloissa. Maksu osaston tilille FI71 8000 2105 1179 30 (ei jäsenmaksuja) ja maksuun maininta, mitä tilaisuutta maksu koskee.

Matkat ja retket

Ke 10.4. klo 11:00 Kävelyretki Espoon rantaraitille. Retkieväiden määrän arviointia varten ilmoittautuminen Lasselle lahla(at)gmail.com tai puh. 0400 446 365.
Ke 15.5. Ruukkikierros Mustion linnaan, Fiskarsiin, Billnäsiin ja Fagervikiin. Opastettu kierros lähtee Rautatientorilta Helsingistä. Lounas ravintola Kuparipajassa Fiskarsissa ja päiväkahvit Fagervikissa. Retki on yhteinen Helsingin osaston kanssa. Retken hinta 70 €. Ilmoittautumiset joko sähköpostilla essy.espoo(at)gmail.com tai puhelimitse 045 236 0230.

Jos olet Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsen, et tarvitse erillistä jäsenmaksua osallistuaksesi Espoon osaston toimintaan.  Liikuntaryhmät ovat maksuttomia yhdistyksen syöpää sairastaville tai sairastaneille jäsenille. Kulttuuri-, matka- ja retkitarjonta on maksullista, jäsenille voi olla alennuksia.

Tiedustelut myös p. 045 236 0230

Ammatillinen toiminta

Yhteystiedot

Puheenjohtaja Anne Vuorenlehto, p. 040 754 3779 ja sähköposti anne.vuorenlehto(at)kolumbus.fi