Espoo

Järjestämme toimintaa ja vertaistukea espoolaisille syöpäpotilaille ja heidän omaisilleen.

Koronatilanteen salliessa, on osastolla syksyllä 2020 seuraavanlaista toimintaa.

Osastoillat

Syksyn 2020 osastoillat järjestetään kuukauden toisena tiistaina klo 17:00  Tapiolan palvelukeskuksessa, Länsituulentie 1 A, 3. krs. Huom! Tapiolan palvelukeskus on toistaiseksi suljettu. Jos on joku muu kokoontumispaikka, se on ilmoitettu tapaamisen kohdalla.

13.10. Unen taidot, uniterapeutti Anna-Mari Aronen Uniklinikalta. Huom! Tilaisuus pidetään EJYn Kansanlaistoiminnankeskuksessa, Kauppamiehentie 6, Tapiola.
10.11. Espoon kaupunginteatterin toiminta ja tulevaisuus, markkinointi- ja viestintäpäällikkö Julia Kekäläinen tai teatterijohtaja Erik Söderblom. Huom! Tilaisuus pidetään EJYn Kansanlaistoiminnankeskuksessa, Kauppamiehentie 6, Tapiola.
8.12. Joulujuhla/40-vuotisjuhla.

Keskusteluillat on toistaiseksi peruttu! Kaikille avoimet keskusteluillat järjestetään Tapiolan palvelukeskuksessa, Länsituulentie 1 A, 3.krs. kuukauden ensimmäisenä maanantaina 5.10., 2.11. ja 7.12.2020 klo 16:00-17:30. Myös potilaiden omaiset ovat tervetulleita mukaan.

Liikuntaa

Jooga syyskaudella maanantaisin klo 14–15:15 Tapiolan palvelukeskuksen liikuntasali, Länsituulentie 1 A, 3.krs. Peruttu ainakin syyskuun ajaksi!

Asahi-liikunta syyskaudella keskiviikkoisin klo 17–17:50 Tuulimäen liikuntatilan judosali 2, Itätuulenkuja 9. Tunnille tulee ilmoittautua etukäteen ja mukaan mahtuu 10 henkeä. Ilmoittautumisia ottaa vastaan Pirkko Kekoni puh. 041 525 0625 ja pirkko.kekoni(at)gmail.com.

Kuntotanssi syyskaudella torstaisin klo 9–9:45 Tapiolan palvelukeskuksen liikuntasali, Länsituulentie 1 A, 3. krs. Peruttu ainakin syyskuun ajaksi!

Pilates syyskaudella perjantaisin klo 10:30–11:30 Tuulimäen liikuntatilan judosali 1, Itätuulenkuja 9. Tunnille tulee ilmoittautua etukäteen ja mukaan mahtuu 10 henkeä. Ilmoittautumisia ottaa vastaan Pirkko Kekoni puh. 041 525 0625 ja pirkko.kekoni(at)gmail.com.

Vesijumppa Nivel- ja Reumayhdistysten kanssa Leppävaaran uimahallissa maanantaisin klo 15:15–16 ja keskiviikkoisin klo 19–19:45 ja 19:45–20:30 sekä Keski-Espoon uimahallissa torstaisin klo 19:40-20:20. Syyskausi alkaa viikolla 35 ja päättyy viikolla 50. Muut kuin 68+sporttikorttilaiset tai espoolaiset takuueläkkeen saajat maksavat uimahallin sisäänpääsymaksun.

Ilmoittautumiset liikuntoihin sähköpostilla essyespoo(at)gmail.com tai p. 045 236 0230. Liikuntoihin (paitsi vesijumppa) voi ilmoittautua myös tulemalla paikan päälle yllä olevan aikataulun mukaisesti. Osallistuminen on maksutonta Etelä-Suomen Syöpäyhdistys ry:n syöpää sairastaville tai sairastaneille espoolaisille jäsenille. Paikkojen mahdollisesti täyttyessä etusija annetaan hiljattain sairastuneille tai toipuville. Muutoksista ilmoitetaan täällä kotisivullamme.

Kulttuuria

La 17.10. klo 14 Harhama, Espoon kaupunginteatteri, Revontulentie, Espoo. Eläkelippu 34 € ja tavallinen lippu 37 €. Esitys perustuu Ilmari Rantamalan (Maiju Lassila) esikoisteokseen, ohjaus ja sovitus Juha Hurme. Luvassa on kansannäyttämöperinteestä ammentava show, jossa Harhaman traaginen elämänkohtalo värittyy aikakauden aatteilla. Ilmoittautuminen ja maksu 16.9. mennessä.
Ke 28.10. klo 14 Egyptin loisto -näyttely, Amos Rex, Mannerheimintie, Helsinki. Näyttely perustuu Italian Torinossa toimivan Museo Egizio kokoelmaan. Tapaaminen museon kassan luona klo 13:45. Intro alkaa klo 14 ja kestää noin 20 minuuttia. Yhteisen intron jälkeen vapaata tutustumista näyttelyyn. Pääsylippu 12 €, museokortilla ilmainen. Ilmoittautuminen 14.10. mennessä.
Syksyllä, mahdollisuuksien mukaan marraskuussa on tarkoitus osallistua RSOn kenraalinharjoitukseen, Musiikkitalo, Mannerheimintie, Helsinki. Tarkka ajankohta ja ilmoittautuminen selviävät myöhemmin. Peruttu!
Ke 2.12. klo 14 Teatterimuseo, Kaapelitehdas, Tallberginkatu 1 G, Helsinki. Ohjelmallinen tilaisuus kestää 1–1,5 tuntia. Maksu 20 €. Ilmoittautuminen ja maksu 16.11. mennessä.

Kulttuuritilaisuuksiin sitovat ilmoittautumiset ja maksu sekä peruutus viimeistään tapahtuman kohdalla mainittuun päivään mennessä. Lippuja voi tiedustella myös ilmoittautumispäivän jälkeen. Liput jaetaan paikan päällä ennen tilaisuuden alkua. Ilmoittautuminen joko sähköpostilla essy.espoo(at)gmail.com, puhelimitse tai tekstiviestillä 041 525 0625. Ilmoittautua voi myös osastoilloissa. Maksu Etelä-Suomen Syöpäyhdistys Espoon osaston tilille FI36 1555 3000 1268 63 (Huom! Tilinumero on muuttunut, ei jäsenmaksuja).  Maksuun maininta, mitä tilaisuutta maksu koskee. Kulttuuritilaisuudet ovat yhteisiä Helsingin paikallisosaston kanssa.

Retket ja muut tilaisuudet

Ti 22.9. klo 11 Luontoretki. Kierrämme Espoon kaupungin uuden rastitetun luontopolun. Kävelymatkaa tulee noin 3 km. Kävelemme rauhallisesti vaihtelevassa maastossa ja tutustumme erilaisiin rasteihin. Imoittaudu Lasselle p. 0400 446 365 tai lahla01(at)gmail.com. Ilmoittautuminen on tehtävä eväiden arvioimiseksi ja myös mahdollisten muutosten tiedottamiseksi.

Muista tapahtumista ja tapahtumien muutoksista tietoa osastoilloissa sekä täällä kotisivullamme.

Jos olet Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsen, et tarvitse erillistä jäsenmaksua osallistuaksesi Espoon osaston toimintaan.  Liikuntaryhmät ovat maksuttomia yhdistyksen syöpää sairastaville tai sairastaneille jäsenille. Kulttuuri-, matka- ja retkitarjonta on maksullista, jäsenille voi olla alennuksia.

Espoon paikallisosaston toimintakertomus vuodelta 2018

Yhdistyksen kurssi- ja vertaisryhmätoiminta

Yhteystiedot

Puheenjohtaja Tuulikki Kaski, p. 050 362 2114 ja sähköposti tuulikki.kaski(at)gmail.com