Espoo

Järjestämme toimintaa ja vertaistukea espoolaisille syöpäpotilaille ja heidän omaisilleen.

Huomioithan osallistuessasi toimintaan seuraavat Essyn ohjeistukset:

• Älä osallistu toimintaan, jos tunnet itsesi flunssaiseksi tai jos on vatsataudin oireita tai muita oireita, jotka voivat liittyä koronaoireisiin.
  • Huolehdi käsihygieniasta, kun tulet ryhmään: pese kädet tai käytä käsien desinfiointiainetta.
  • Riittävät turvavälit
  • Halutessasi voit käyttää maskia

Osastoillat

Osastoillat järjestetään kuukauden toisena tiistaina klo 17:00 Tapiolan palvelukeskuksessa, Länsituulentie 1 A, 3. krs. seuraavasti:

Syksyn 2022 osastoiltojen päivät ilmoitetaan myöhemmin.

Kulttuuri

Ke 11.5.2022 klo 14 Johtolankoja juurillemme -opastettu näyttely KUMUssa, WG-talossa Tapiolassa. Näyttelyssä tutustutaan millaista oli elämä Espoossa esihistorialliseen aikaan. Geenitutkimuksen ansiosta tiedämme nykyään menneisyyden ihmisten muuttoliikkeistä ja jopa ulkonäöstä. Yli 70-vuotiaille ja museokortilla ilmainen sisäänpääsy. Eläkelippu 10 € ja aikuisten lippu 12 €. Tule paikalle klo 13:45. Ilmoittautua voi osastoilloissa ja p. 041 525 0625 sekä sähköpostitse pirkko.kekoni(at)gmail.com

Ma 23.5.2022 klo 19 Joutsenlampi -baletti, Kansallisoopperan päänäyttämö. Eläkeläislippu 96 €, nuorisolippu 53 € ja peruslippu 106 €. Ilmoittautuminen 23.2.2022 mennessä ja maksu 28.2. mennessä.

Ke 9.6 klo 14 teemme retken Laila Pullisen veistospuistoon ja kotimuseoon Vantaalle Nissbackan kartanoon, osoite Sotungintie 4. Lippu 12 € ja museokortilla ilmainen. Jokainen maksaa kassalla oman lippunsa. Tapaaminen lippukassalla klo 13:45.
Nissbackan kartanoon pääsee busseilla Helsingin rautatieasemalta nro 717 ja 736. Järjestämme myös kimppakyytejä Espoosta. Ilmoita kuljetuksen tarpeesta ilmoittautuessasi. Kuljetuksista voi olla yhteydessä Lasse Lähde p. 0400 446 365. Retkelle voi ilmoittautua osastoilloissa ja p. 041 525 0625 sekä sähköpostitse pirkko.kekoni(at)gmail.com. Lisätietoja museosta: www.lailapullinen.fi

Syksyllä 2022

Ke 14.9. klo 10 – 13 Radion Sinfoniaorkesterin (RSO) kenraalinharjoitus Musiikkitalossa, Mannerheimintie 13, Helsinki. Kapelimestarina Sakari Oramo, musiikkina Ludwig van Beethoven: Egmont-alkusoitto ja viulukonsertto, joka ilmoitetaan Sibelius-viulukilpailun jälkeen sekä Jouni Kaipainen: Sinfonia nro 2 op. 44. Tapaaminen ala-aulassa klo 9:40. Myöhästyneitä ei päästetä sisään. Ohjelmassa on tauko noin klo 12. Konsertti on ilmainen. Ilmoittautuminen 31.8. mennessä! Linkki saman illan esitykseen!: https://yle.fi/aihe/tapahtuma/2022/09/14/rso-sakari-oramo

Ti 18.10. klo 15 Villa Gyllenberg, Kuusisaarenpolku 11, Espoo. Tapaaminen museon lippumyymälän aulassa klo 14:45. Opastettu kierros uudistettuun kotimuseoon ja museon taidenäyttelyyn kestää noin tunnin. Museokortilla ilmainen, eläkelippu 10 €. Jokainen maksaa kassalla oman sisäänpääsynsä.  Ilmoittautuminen 4.10. mennessä. https://www.villagyllenberg.fi/

Pe 18.11. klo 19  Suomifilmin Salaiset Kansiot- näytelmä, joka kirjoittaa suomifilmin historiaa uusiksi hillittömällä, hauskalla otteella. Kansallisteatterin pienin näyttämö Omapohja, osoite Itäinen Teatterikuja 3 C, Helsinki. Lippu 30 €. Ilmoittautuminen ja maksu 17.10. mennessä. https://kansallisteatteri.fi/esitys/suomifilmin-salaiset-kansiot/ ja https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000008640201.html

To 1.12. klo 16  Sinebrychoffin taidemuseo, Kirsikkapuun alla-Japanilaisia puupiirroksia -näyttely. Kokoontuminen klo 15:45 lippukassan luona. Opastus kestää tunnin. Museokortilla ilmainen, eläkelippu 14 €. Jokainen maksaa kassalla oman lippunsa. Ilmoittautuminen 17.11. mennessä. https://sinebrychoffintaidemuseo.fi/nayttelyt/kirsikkapuun-alla-japanilaisia-puupiirroksia/

Kulttuuritilaisuuksiin sitova ilmoittautuminen ja maksu sekä peruutukset viimeistään tapahtuman kohdalla mainittuun päivään mennessä. Ilmoittautuminen osastoilloissa, sähköpostitse pirkko.kekoni(at)gmail.com tai puhelimitse tai tekstiviestillä 041 525 0625. Maksu Etelä-Suomen Syöpäyhdistys Espoon osaston tilille FI36 1555 3000 1268 63 (Huom! Tilinumero on muuttunut, ei jäsenmaksuja).

Maksulomakkeeseen maininta, mitä tilaisuutta maksu koskee. Lippuja voi tiedustella myös ilmoittautumispäivän jälkeen, erityisesti näyttelyissä saattaa olla vielä tilaa. Liput jaetaan paikan päällä ennen tilaisuuden alkua.

Retket ja muut tilaisuudet

Ke 18.5. Fiskarsinmäen luontopolku (Lasilaakso). Lähtöpaikka ja aika ilmoitetaan myöhemmin.

Ma 23.5. klo 14–16 metsäjoogaa Toppelundissa (Westendin ja Haukilahden aluetta) Millan johdolla sisältäen kävelyä maastossa, metsäjoogaa ja hengitysharjoituksia sekä hiljennymme yhdessä ihanassa keväisessä luonnossa. Juomapullo ja oma istuinalusta mukaan. Joogan jälkeen on tarjolla pientä evästä (kerro ilmoittautuessasi huomioitavat ruokavaliot). Jäsenille ilmainen. Kokoontuminen klo 13:55 Toppelundinkujan läheisellä parkkipaikalla. Bussien 104 ja 111 pysäkki Toppelund on hyvin lähellä. Ilmoittautumiset 22.5. mennessä Marille p. 0400 967117 tai Essyn liikkujien WA:n kautta.

Ti 21.6. klo 13 Villa Elfvikin luontotalolla, Elfvikintie 4, Hämmästyttävät hämähäkit -näyttely, luontopolku (1,3 km) ja lintutorni (700 m esteetön reitti). Ilmainen, mutta halutessasi Luontotalon infosta voi ostaa juotavaa ja pientä syötävää. Varusteet: kävelyyn sopivat kengät ja halutessasi juomapullo ja kiikarit.

Syksyllä 2022

Ti 23.8. klo 13 Lataa aivosi luonnossa -näyttely ja luontopolku Haltiassa, Nuuksiontie 84. Pääsymaksu 8/13 e, museokortilla ilmaiseksi. Haltian pihapiiristä lähtee kolme rengasreittiä: Päivättärenpolku (1,4 km), Maahisenkierros (2 km vaativa pyörätuolireitti) ja Punaisen sulan salaisuus (200 m), joista valitaan osallistujien toiveiden mukainen reitti. Varusteet: kävelyyn sopivat kengät ja halutessasi juomapullo.

Ti 20.9. klo 13 Urban Tapiola -pakohuone. Lähtöpaikka: Tapiolan kulttuurikeskuksen pääsisäänkäynnin edessä. Kesto noin tunti, jonka aikana ratkotaan yhdessä pulmia jalkapatikassa. Ilmainen. Varusteet: puhelin ja kävelyyn sopivat kengät, halutessasi juomapullo.

Retkille ilmoittautuminen viimeistään viikkoa ennen retkeä Lasse Lähde p. 0400 446 365 tai sähköpostitse essy.espoo(at)gmail.com.

Liikunta

Liikuntaryhmät, katso Liikuntaryhmät

Muista tapahtumista ja tapahtumien muutoksista tietoa täällä kotisivullamme.

Jos olet Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsen, et tarvitse erillistä jäsenmaksua osallistuaksesi Espoon osaston toimintaan.  Liikuntaryhmät ovat maksuttomia yhdistyksen syöpää sairastaville tai sairastaneille jäsenille. Kulttuuri-, matka- ja retkitarjonta on maksullista, jäsenille voi olla alennuksia.

Essyn neuvontapalvelu

Neuvontahoitaja Satu Forsström p. 050 408 8420 ma-pe klo 9-15.
Sadun kautta saat yhteyden tukihenkilöihin myös koronarajoitusten aikana.

Essyn kurssi- ja vertaisryhmätoiminta

Essyn yhteystiedot

Yhteystiedot

Puheenjohtaja Tuulikki Kaski, p. 050 362 2114 ja sähköposti tuulikki.kaski(at)gmail.com