Espoo

Järjestämme toimintaa ja vertaistukea espoolaisille syöpäpotilaille ja heidän omaisilleen.

Huomioithan osallistuessasi toimintaan seuraavat Essyn ohjeistukset:

• Älä osallistu toimintaan, jos tunnet itsesi flunssaiseksi tai jos on vatsataudin oireita tai muita oireita, jotka voivat liittyä koronaoireisiin.
  • Huolehdi käsihygieniasta, kun tulet ryhmään: pese kädet tai käytä käsien desinfiointiainetta.
  • Riittävät turvavälit
  • Halutessasi voit käyttää maskia

Kevät 2023

Osastoillat

Osastoillat järjestetään kuukauden toisena tiistaina klo 17:00 Tapiolan palvelukeskuksessa, Länsituulentie 1 A, 3. krs. seuraavasti:

10.1. Kimmo Ohtonen kertoo naaleista ja ohjaamastaan naalien elämää koskevasta elokuvasta sekä Pohjolan luonnosta.

14.2. Tilaisuudessa esitellään Etelä-Suomen Syöpäyhdistys ryn ja Espoon paikallisosaston toimintaa. Tilaisuus on avoin kaikille. Lisäksi osaston vuosikokous.

14.3. Aihe on avoin.

11.4. Luuston hyvinvointi, Pääkaupunkiseudun Luustoyhdistys ryn puheenjohtaja Helena Paulasto

9.5. Kevätjuhla.

Kulttuuri

Ke 18.1. klo 15:00 Collection Kakkonen-keramiikan ja lasin lumo, Espoon modernin taiteen museo EMMA, Ahertajantie 5, Tapiola. Tapaaminen EMMAn ala-aulassa klo 14:45. Museokortilla ja yli 70 v:lle ilmainen, eläkeläislippu 10 € ja aikuisten lippu 20 €. Ilmoittautuminen 11.1. mennessä.

To 2.2. klo 16:00 Juhani Kirpilän kotimuseo, Pohjoinen Hesperiankatu 7, 6. kerros, Helsinki. Tapaaminen museossa klo 15:45. Opastettu kierros uudistettuun kotimuseoon ja taidenäyttelyyn kestää tunnin. Ilmainen. Ilmoittautuminen 24.1. mennessä.

La 18.2. klo 15:00 Sono Io? Olenko se minä? -Espoon kaupunginteatterin belgialaisen Circus Ronaldon vierailuesitys Tapiolan kulttuurikeskuksen Louhensalissa. Esitys käsittelee isän ja pojan suhdetta. Jaettu intohimo musiikkiin ja temppuihin sitoo heitä yhteen. Suunnattu aikuisille ja yli 12-vuotiaille. Esitys on sanaton, ei puhuta. Lippu 36 €. Ilmoittautuminen ja maksu 16.1. mennessä.

Ti 7.3. klo 15:00 Yrjö Kukkapuro-Taikahuone, EMMA, Tapiola. EMMAn vuoden 2023 päänäyttely. Museokortilla ja eläkeläisille ilmainen, aikuisten lippu 20 €. Kokoontuminen klo 14:45 lippukassan luona. Ilmoittautuminen 27.2. mennessä.

Ti 28.3. klo 15:00 Akseli Gallen-Kallela -näyttely, Kansallismuseo, Helsinki. Tapaaminen museossa klo 14:45. Museokortilla ilmainen, eläkeläislippu 11 €, aikuisten lippu 16 €. Ilmoittautuminen ja maksu 15.3. mennessä.

To 20.4. klo 18:00 Kreivitär Mariza – wieniläisoperetti, Espoon kulttuurikeskuksen Tapiola-Sali. Ohjaus Anu Hälvä, rooleissa mm. Mariza: Anu Hälvä/Hannakaisa Nyrönen, Tasilo: Jyrki Anttila/Hannu Jurmu ja Manja: Tiina Vahevaara. Mukana myös Lohjan Operettikuoro ja Salonkiorkesteri Operetta. Lippu 40 €. Ilmoittautuminen ja maksu 15.3. mennessä. Myös induktiosilmukkapaikkoja.

To 25.5 klo 15:00 Helsingin Observatorio. Käyntiosoite Kopernikuksentie 1, Tähtitorninvuori, Helsinki. Kierroksella kurkataan mm. tähtitieteen maailmaan ja kuullaan Observatorion historiasta. Pääsemme myös vierailemaan vanhassa havaintotornissa ja näemme planetaarioesityksen. Kesto noin tunti. Tornit ovat haasteellisia liikuntaesteisille, muut tilat ovat esteettömiä. Museokortilla ilmainen, eläkeläislippu 6 €, aikuistenlippu 8 €. Ilmoittautuminen 15.5. mennessä.

Kulttuuritilaisuuksiin sitova ilmoittautuminen ja maksu sekä peruutukset viimeistään tapahtuman kohdalla mainittuun päivään mennessä. Ilmoittautuminen osastoilloissa, sähköpostitse pirkko.kekoni(at)gmail.com tai puhelimitse tai tekstiviestillä 041 525 0625. Maksu Etelä-Suomen Syöpäyhdistys Espoon osaston tilille FI36 1555 3000 1268 63 (Huom! Tilinumero on muuttunut, ei jäsenmaksuja).

Maksulomakkeeseen maininta, mitä tilaisuutta maksu koskee. Lippuja voi tiedustella myös ilmoittautumispäivän jälkeen. Liput jaetaan paikan päällä ennen tilaisuuden alkua.

Liikunta

Liikuntaryhmät, katso Liikuntaryhmät

Muista tapahtumista ja tapahtumien muutoksista tietoa täällä kotisivullamme.

Jos olet Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsen, et tarvitse erillistä jäsenmaksua osallistuaksesi Espoon osaston toimintaan.  Liikuntaryhmät ovat maksuttomia yhdistyksen syöpää sairastaville tai sairastaneille jäsenille. Kulttuuri-, matka- ja retkitarjonta on maksullista, jäsenille voi olla alennuksia.

Yhteystiedot

Puheenjohtaja Tuulikki Kaski, p. 050 362 2114 ja sähköposti tuulikki.kaski(at)gmail.com

Rahastonhoitaja Paula Kiili, p. 040 531 7322 ja sähköposti kiilipaula(at)gmail.com

Essyn neuvontapalvelu

Neuvontahoitaja Satu Forsström p. 050 408 8420 ma-pe klo 9-15.
Sadun kautta saat yhteyden tukihenkilöihin myös koronarajoitusten aikana.

Essyn kurssi- ja vertaisryhmätoiminta

Essyn yhteystiedot