Espoo

Järjestämme toimintaa ja vertaistukea espoolaisille syöpäpotilaille ja heidän omaisilleen.

Huomioithan osallistuessasi toimintaan seuraavat Essyn ohjeistukset:

• Älä osallistu toimintaan, jos tunnet itsesi flunssaiseksi tai jos on vatsataudin oireita tai muita oireita, jotka voivat liittyä koronaoireisiin.
  • Huolehdi käsihygieniasta, kun tulet ryhmään: pese kädet tai käytä käsien desinfiointiainetta.
  • Riittävät turvavälit
  • Halutessasi voit käyttää maskia

Osastoillat

Osastoillat järjestetään kuukauden toisena tiistaina klo 17:00 Tapiolan palvelukeskuksessa, Länsituulentie 1 A, 3. krs. seuraavasti:

13.9., 11.10., 8.11. ja 13.12.2022

Kulttuuri

Ke 14.9. klo 10 – 13 Radion Sinfoniaorkesterin (RSO) kenraalinharjoitus Musiikkitalossa, Mannerheimintie 13, Helsinki. Kapelimestarina Sakari Oramo, musiikkina Ludwig van Beethoven: Egmont-alkusoitto ja viulukonsertto, joka ilmoitetaan Sibelius-viulukilpailun jälkeen sekä Jouni Kaipainen: Sinfonia nro 2 op. 44. Tapaaminen ala-aulassa klo 9:40. Myöhästyneitä ei päästetä sisään. Ohjelmassa on tauko noin klo 12. Konsertti on ilmainen. Ilmoittautuminen 31.8. mennessä! Linkki saman illan esitykseen!: https://yle.fi/aihe/tapahtuma/2022/09/14/rso-sakari-oramo

Ti 18.10. klo 15 Villa Gyllenberg, Kuusisaarenpolku 11, Espoo. Tapaaminen museon lippumyymälän aulassa klo 14:45. Opastettu kierros uudistettuun kotimuseoon ja museon taidenäyttelyyn kestää noin tunnin. Museokortilla ilmainen, eläkelippu 10 €. Jokainen maksaa kassalla oman sisäänpääsynsä.  Ilmoittautuminen 4.10. mennessä. https://www.villagyllenberg.fi/

Pe 18.11. klo 19  Suomifilmin Salaiset Kansiot- näytelmä, joka kirjoittaa suomifilmin historiaa uusiksi hillittömällä, hauskalla otteella. Kansallisteatterin pienin näyttämö Omapohja, osoite Itäinen Teatterikuja 3 C, Helsinki. Lippu 30 €. Ilmoittautuminen ja maksu 17.10. mennessä. https://kansallisteatteri.fi/esitys/suomifilmin-salaiset-kansiot/ ja https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000008640201.html

To 1.12. klo 16  Sinebrychoffin taidemuseo, Kirsikkapuun alla-Japanilaisia puupiirroksia -näyttely. Kokoontuminen klo 15:45 lippukassan luona. Opastus kestää tunnin. Museokortilla ilmainen, eläkelippu 14 €. Jokainen maksaa kassalla oman lippunsa. Ilmoittautuminen 17.11. mennessä. https://sinebrychoffintaidemuseo.fi/nayttelyt/kirsikkapuun-alla-japanilaisia-puupiirroksia/

Kulttuuritilaisuuksiin sitova ilmoittautuminen ja maksu sekä peruutukset viimeistään tapahtuman kohdalla mainittuun päivään mennessä. Ilmoittautuminen osastoilloissa, sähköpostitse pirkko.kekoni(at)gmail.com tai puhelimitse tai tekstiviestillä 041 525 0625. Maksu Etelä-Suomen Syöpäyhdistys Espoon osaston tilille FI36 1555 3000 1268 63 (Huom! Tilinumero on muuttunut, ei jäsenmaksuja).

Maksulomakkeeseen maininta, mitä tilaisuutta maksu koskee. Lippuja voi tiedustella myös ilmoittautumispäivän jälkeen, erityisesti näyttelyissä saattaa olla vielä tilaa. Liput jaetaan paikan päällä ennen tilaisuuden alkua.

Retket ja muut tilaisuudet

Ti 23.8. klo 13 Lataa aivosi luonnossa -näyttely ja luontopolku Haltiassa, Nuuksiontie 84. Pääsymaksu 8/13 e, museokortilla ilmaiseksi. Haltian pihapiiristä lähtee kolme rengasreittiä: Päivättärenpolku (1,4 km), Maahisenkierros (2 km vaativa pyörätuolireitti) ja Punaisen sulan salaisuus (200 m), joista valitaan osallistujien toiveiden mukainen reitti. Varusteet: kävelyyn sopivat kengät ja halutessasi juomapullo.

Ti 20.9. klo 13 Urban Tapiola -pakohuone. Lähtöpaikka: Tapiolan kulttuurikeskuksen pääsisäänkäynnin edessä. Kesto noin tunti, jonka aikana ratkotaan yhdessä pulmia jalkapatikassa. Ilmainen. Varusteet: puhelin ja kävelyyn sopivat kengät, halutessasi juomapullo.

Retkille ilmoittautuminen viimeistään viikkoa ennen retkeä Lasse Lähde p. 0400 446 365 tai sähköpostitse essy.espoo(at)gmail.com.

La 12.11. klo 11:15-16:15 Joogakurssi  osoitteessa Dosentintie 7 D, Munkkiniemi. Virtaava energisoiva joogaharjoitus, Yinjoogaa ja Jooganidraa. Maksimi osanottajamäärä 15 henkilöä, hinta 10 € (20 €) ja hintaan sisältyy kevyt lounas. Ilmoittautumiset  viimeistään  24.10.22 mennessä kiilipaula(at)gmail.com.

Liikunta

Liikuntaryhmät, katso Liikuntaryhmät

Muista tapahtumista ja tapahtumien muutoksista tietoa täällä kotisivullamme.

Jos olet Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsen, et tarvitse erillistä jäsenmaksua osallistuaksesi Espoon osaston toimintaan.  Liikuntaryhmät ovat maksuttomia yhdistyksen syöpää sairastaville tai sairastaneille jäsenille. Kulttuuri-, matka- ja retkitarjonta on maksullista, jäsenille voi olla alennuksia.

Essyn neuvontapalvelu

Neuvontahoitaja Satu Forsström p. 050 408 8420 ma-pe klo 9-15.
Sadun kautta saat yhteyden tukihenkilöihin myös koronarajoitusten aikana.

Essyn kurssi- ja vertaisryhmätoiminta

Essyn yhteystiedot

Yhteystiedot

Puheenjohtaja Tuulikki Kaski, p. 050 362 2114 ja sähköposti tuulikki.kaski(at)gmail.com