Hämeenlinna

Monipuolista toimintaa syöpään sairastuneiden ja heidän läheistensä tueksi ja iloksi.

Palokunnankatu 10 D 26, 2. kerros, p. 040 186 9763.
Yhdistyksen toimiston ovet ovat avoinna tiistaisin ja keskiviikkoisin klo 10:00 – 13:00 silloin, kun ryhmät kokoontuvat.
Tukihenkilöitä on tällöin tavattavissa sekä mahdollisuus ostaa kortteja ja adresseja.

Tiedotus

Osasto ilmoittaa pääosin Hämeenlinnan kaupunkiuutisten seuratoimintapalstalla lauantaisin ilmestyvässä lehdessä ja tarvittaessa Hämeen Sanomissa sunnuntaisin sekä osaston kotisivulla. Etelä-Suomen Syöpäyhdistys julkaisee toimintakalenterin kaksi kertaa vuodessa, keväällä ja syksyllä. Toimintakalenteria on saatavissa Hämeenlinnan osaston toimistosta.

Kuukausitapaamiset
ovat kaikille jäsenille ja läheisille avoimia ja maksuttomia tilaisuuksia, jotka järjestetään pääsääntöisesti yhdistyksen toimitiloissa. Kokoonnumme yleensä kuukauden toinen tai kolmas torstai klo 17:00. Kahvitarjoilu klo 16:30.

Miesten ja naisten ryhmiin voi osallistua ilman ennakkoilmoittautumista ja ne ovat maksuttomia, ellei toisin ilmoiteta.

Tammikuu
Ti 8.1. Käsityöryhmä aloittaa kevätkauden toiminnan
Ke 9.1.  Akvarellistit aloittavat kevättoiminnan
To 10.1. klo 16:00 Miesten ryhmä
Pe 11.1. klo 13:00-15:00 Perjantaikerho, Kodin tukitiimi Oy esittäytyy ja kertoo toiminnastaan kodinhoidossa
Ke 16.1. klo 17 Kirjallisuuspiiri: hämeenlinnalainen kirjailija Anneli Suusaarivieraana. Luettavana hänen kirjoittamansa kirja: Ei sinne yllä myrskysää
To 17.1. klo 17:00 Kuukausitapaaminen: Toimittaja Marja Aarnipuro kertoo omista kokemuksistaan sairauden aikana.
Pe 25.1. klo 13:00 Perjantaikerho:  Heikki Kilpeläinen kertoo Koivikkokodin alkuvaiheista
To 31.1. klo 17:00 Naisten ryhmä

Helmikuu
Ma 4.2. klo 17:00 Essyn järjestämä Avoin yleisöluento Verkatehtaalla  ” Voimaa luonnosta” Luontokuvaaja ja -toimittaja Kimmo Ohtonen kertoo ajatuksiaan luonnon voimauttavasta vaikutuksesta mahtavien luontokuviensa kera. Vapaa pääsy. Olet lämpimästi tervetullut.
To 7.2. klo 16:00  Miesten ryhmä
Pe 8.2. klo 13:00-15:00 Perjantaikerho: Tutustuminen Hämeen Linnaan opastetulla kierroksella. Tapaaminen klo 12:45 Hämeen Linnan museokaupassa, josta jokainen ostaa sisäänpääsylipun á 8 €. Tervetuloa kaikki jäsenet!
Ke 13.2. klo 17:00 Kirjallisuuspiiri. Luettava kirja on Rakel Liehun Helene
To 14.2. klo 17:00 Kevätkokous
To 14.2. klo 17:30 Kuukausitapaaminen: Vieraana KHKS:n aikuisten kuntoutusohjaaja Neija Yli-Eerola Kuulopoliklinikalta ja kuntoutusohjaaja Johanna Kuisma Lääkinnällisestä kuntoutuksesta. Johanna kertoo tämän vuoden lomaviikoista ja kursseista.
Pe 22.2. klo 13:00-15:00  Perjantaikerho, kuvia Vietnamin matkalta
To 28.2. klo 17:00  Naisten ryhmä: Tutustuminen uusimpiin keittiötrendeihin Noblessa Hämeenlinnan myymälässä.

Maaliskuu
To 7.3. klo 16:00 Miestenryhmä
Pe 8.3. klo 13:00- 15:00 Perjantaikerho: Toimittaja Pirjo Poutanen kertoo Hämeen Härkätiestä. Tervetuloa kuuntelemaan mielenkiintoista tarinaa tästä historiallisesta tiestä, joka syntyi viimeistään 800-luvulla historiantutkija Jaakko Masosen mukaan.
Ke 13.3. klo 17:00 Kirjallisuuspiiri
To  14.3. klo 17:00 Kuukausitapaaminen: Osuuspankin asiantuntijoiden vierailu. Lakimies kertoo mm. edunvalvonnasta ja hoitotestamenteista.
Pe 22.3. klo 13:00 Perjantaikerho
To 28.3. klo 17:00 Naisten ryhmä

Huhtikuu
To 4.4. klo 16:00 Miestenryhmä
Ke 10.4. klo 17:00 Kirjallisuuspiiri
To 11.4. klo 17:00 Kuukausitapaaminen, Hämeenlinnan Keskusapteekin edustaja
Pe 12.4. klo 13:00-15:00  Perjantaikerho,  kuvia Jordanian ja  Israelin matkalta
La 13.4. klo 10:00-14:00 Pääsiäismyyjäiset ja kirpputori
Su  14.4. klo 11:00-15:00 Pääsiäismyyjäiset ja kirpputori

Toukokuu
To 2.5. klo 16:00Miesten ryhmä
Pe 3.5. klo 13:00-15:00 Perjantaikerho: Saunaretki, paikka ilmoitetaan myöhemmin
To 9.5.  Naisten ryhmän matka Napialan vanhalle koululle
Ti 21.5. klo 10:00-13:00 Käsityöryhmän viimeinen kokoontuminen
To 23.5.-pe 24.5. Retki Valamoon

Kerhot ja aktiviteetit

Akvarelliryhmä jäsenille
Kokoontumiset 9.1.-8.5. klo 10:00 – 13:00 yhdistyksen toimitiloissa Palokunnankatu 10 D 26. Maalareita on nyt “tuvan täysi”. Näyttelyihimme voi tutustua osaston kokoustilassa ja KHKS:n syöpätautien poliklinikan käytävällä. Jos haluat tutustua toimintaamme, soita Ritva Ahoselle 040 8214245!

Käsityöryhmä
Tiistaisin 8.1. alkaen klo 10:00 – 13:00 yhdistyksen toimitiloissa, Palokunnankatu 10 D 26. Uudet harrastajat ovat tervetulleita. Ryhmästä vastaa Ritva Immonen, p. 040 545 0114. Käsitöitä myydään myös kerhon kokoontumisaikana toimistolla.

Kirjallisuuspiiri
Kokoontuu pääsääntöisesti kuukauden 3. keskiviikko klo 17:00 yhdistyksen toimitiloissa.  Ryhmä toimii Tuula Eerolan johdolla p. 040 415 9149. Jokaisella kerralla on keskusteltavana jokin kirja, jonka voi halutessaan lukea etukäteen. Järjestetään myös kirjailijavierailuja. Kaikki jäsenet ovat tervetulleita ryhmään.

Perjantaikerho
Kokoontuu noin joka toinen perjantai klo 13-15, tervetuloa kaikki jäsenet. Tilaisuuksissa on aina jokin aihe, jota käsitellään. Voidaan myös kutsua vieraita esittelemään omaa toimintaa tai katselemaan matkakuvia ym.

Miesten ryhmä
Kokoontuu pääsääntöisesti kuukauden ensimmäisenä torstaina klo 16:00 yhdistyksen toimitiloissa. Yhteyshenkilö on Erkki Huhtakangas p. 050 353 7910.

Naisten ryhmä
Kokoontuu pääsääntöisesti kuukauden viimeisenä torstaina klo 17:00 yhdistyksen toimitiloissa. Yhteyshenkilö on Leena Takala p. 044 350 2088.

Liikunta

Kuntosaliliikuntaa jäsenille
Tiistaisin 8.1.-25.6.2019 klo 16:30 – 18:00
Voutila-keskuksen kuntosalilla, Hämeenlinnassa. Yhteyshenkilö Jouko Antinniemi p. 040 576 9080,
Keskiviikkoisin 2.1.-26.6.2019 klo 17:00 – 18:30 Voutila-keskuksen kuntosalilla, Hämeenlinnassa. Yhteyshenkilö on Jorma Lepistö p. 050 369 1048.
Yhdistyksen jäsen voi ilmoittautua jompaan kumpaan ryhmään, siihen mikä tuntuu itselle sopivammalta. Vuorot ovat maksuttomia jäsenille.

Vesivoimistelu Hämeenlinnan uimahallissa
Torstaisin klo 11:00–11.45. jatkuu 10.1. Ilmoittautumiset ryhmään Ullalle p. 0400 211 355. Maksu koko kaudelta 30 €, joka maksetaan tilille FI39 5680 0040 077451. Ryhmän koko on 30 henkilöä. Jokainen maksaa lisäksi itse uimahallimaksun.
Huom! Torstaina 6.12. ei ole vesivoimistelua, 13.12. vesivoimistelu normaalisti ja 20.12. korvaava vesivoimistelu (korvaa 29.11., joka oli peruttu).

Ammatillinen toiminta

Jäsenedut

• HÄMEENLINNAN KESKUSAPTEEKKI, Raatihuoneenkatu 8

– alennukset 10% ei lääkkeellisistä tuotteista jäsenkortilla

• JALKAHOITOLA PALJAAT JALAT Raatihuoneenkatu 16-18  Jalkahoitola Paljaat Jalat

– 10 % alennus normaalihintaisista jalkahoidoista (ei koske lahjakortteja eikä kotikäyntejä)

PAROLANTIEN KUKKAKAUPPA, – alennus 10 % kukkaostoista Parolantien Kukkapalvelu

• OPTIKKO KIVINEN, Palokunnankatu 16/ Keskustalo

– alennus 20 % kaikista normaalihintaisista tuotteista. Myös Lammin ja Turengin toimipisteistä.

• PARTURI-KAMPAAMO TUULIA Torikatu 26  Parturi – kampaamo Tuulia

– alennus 15 % peruukeista ja niihin liittyvistä tarvikkeista ja tuotteista

EDUT SAAT ESITTÄMÄLLÄ JÄSENKORTTISI

Hämeenlinnan seudun osaston johtokunnan jäsenet 2018:

Antti Latvala, puheenjohtaja p. 0400 481 132, latvala(at)suomi24.fi

Jouko Antinniemi atk-tukihenkilö, p. 040 576 9080, jouko.antinniemi(at)live.com