Hämeenlinna

Monipuolista toimintaa syöpään sairastuneiden ja heidän läheistensä tueksi ja iloksi.

Palokunnankatu 10 D 26, 2. kerros, p. 040 186 9763.
Yhdistyksen toimiston ovet ovat avoinna tiistaisin ja keskiviikkoisin klo 10:00 – 13:00 silloin, kun ryhmät kokoontuvat.
Tukihenkilöitä on tällöin tavattavissa sekä mahdollisuus ostaa kortteja ja adresseja.

Tiedotus

Osasto ilmoittaa pääosin Hämeenlinnan kaupunkiuutisten seuratoimintapalstalla lauantaisin ilmestyvässä lehdessä ja tarvittaessa Hämeen Sanomissa sunnuntaisin sekä osaston kotisivulla. Etelä-Suomen Syöpäyhdistys julkaisee toimintakalenterin kaksi kertaa vuodessa, keväällä ja syksyllä. Toimintakalenteria on saatavissa Hämeenlinnan osaston toimistosta.

Kuukausitapaamiset
ovat kaikille jäsenille ja läheisille avoimia ja maksuttomia tilaisuuksia, jotka järjestetään pääsääntöisesti yhdistyksen toimitiloissa. Kokoonnumme yleensä kuukauden toinen tai kolmas torstai klo 17:00. Kahvitarjoilu klo 16:30.

Miesten ja naisten ryhmiin voi osallistua ilman ennakkoilmoittautumista ja ne ovat maksuttomia, ellei toisin ilmoiteta.

Huhtikuu
To 4.4. klo 16:00 Miestenryhmä
Ke 10.4. klo 17:00 Kirjallisuuspiiri
To 11.4. klo 17:00 Kuukausitapaaminen, Hämeenlinnan Keskusapteekin edustaja
Pe 12.4. klo 13:00-15:00  Perjantaikerho,  kuvia Jordanian ja  Israelin matkalta
La 13.4. klo 10:00-14:00 Pääsiäismyyjäiset ja kirpputori
Su  14.4. klo 11:00-15:00 Pääsiäismyyjäiset ja kirpputori

Toukokuu
To 2.5. klo 16:00 Miesten ryhmä
To 9.5.  Naisten ryhmän matka Napialan vanhalle koululle. Lähtö klo 14.30 Wetteriltä. Ohjelmassa on koulun museo-opastus ja kahvitarjoilu. Ilmoittautumiset Leena Takalalle p. 044 350 2088.
Pe 10.5. Perjantaikerho. Huom. päivä muuttunut viikkoa myöhemmäksi. Lähdemme kimppakyydeillä klo 12.30  Kanta-Hämeen Hengityksen omistamaan Suvirantaan, joka sijaitsee Takajärven rannalla. Ohjelmassa on päiväkahvit, oma sauna miehille ja naisille ja sitten makkaranpaistoa nuotiolla. Ilmoittautumiset Ullalle, mainitse samalla tarvitsetko kyydin. p. 040 0211355.
Ti 21.5. klo 10:00-13:00 Käsityöryhmän viimeinen kokoontuminen
Pe 24.5.- la 25.5. Retki Valamoon (Huom! muuttunut ajankohta päivää myöhemmäksi) Lähtö klo 7.00, matkasta enemmän infoa Hämeenlinnan Kaupunkiuutisten seuratoimintapalstalla.

Kerhot ja aktiviteetit

Akvarelliryhmä jäsenille
Kokoontumiset 9.1.-8.5. klo 10:00 – 13:00 yhdistyksen toimitiloissa Palokunnankatu 10 D 26. Maalareita on nyt “tuvan täysi”. Näyttelyihimme voi tutustua osaston kokoustilassa ja KHKS:n syöpätautien poliklinikan käytävällä. Jos haluat tutustua toimintaamme, soita Ritva Ahoselle 040 8214245!

Käsityöryhmä
Tiistaisin 8.1. alkaen klo 10:00 – 13:00 yhdistyksen toimitiloissa, Palokunnankatu 10 D 26. Uudet harrastajat ovat tervetulleita. Ryhmästä vastaa Ritva Immonen, p. 040 545 0114. Käsitöitä myydään myös kerhon kokoontumisaikana toimistolla.

Kirjallisuuspiiri
Kokoontuu pääsääntöisesti kuukauden 3. keskiviikko klo 17:00 yhdistyksen toimitiloissa.  Ryhmä toimii Tuula Eerolan johdolla p. 040 415 9149. Jokaisella kerralla on keskusteltavana jokin kirja, jonka voi halutessaan lukea etukäteen. Järjestetään myös kirjailijavierailuja. Kaikki jäsenet ovat tervetulleita ryhmään.

Perjantaikerho
Kokoontuu noin joka toinen perjantai klo 13-15, tervetuloa kaikki jäsenet. Tilaisuuksissa on aina jokin aihe, jota käsitellään. Voidaan myös kutsua vieraita esittelemään omaa toimintaa tai katselemaan matkakuvia ym.

Miesten ryhmä
Kokoontuu pääsääntöisesti kuukauden ensimmäisenä torstaina klo 16:00 yhdistyksen toimitiloissa. Yhteyshenkilö on Erkki Huhtakangas p. 050 353 7910.

Naisten ryhmä
Kokoontuu pääsääntöisesti kuukauden viimeisenä torstaina klo 17:00 yhdistyksen toimitiloissa. Yhteyshenkilö on Leena Takala p. 044 350 2088.

Liikunta

Kuntosaliliikuntaa jäsenille
Tiistaisin 8.1.-25.6.2019 klo 16:30 – 18:00
Voutila-keskuksen kuntosalilla, Hämeenlinnassa. Yhteyshenkilö Ulla Kannisto p. 040 831 9287,
Keskiviikkoisin 2.1.-26.6.2019 klo 17:00 – 18:30 Voutila-keskuksen kuntosalilla, Hämeenlinnassa. Yhteyshenkilö on Jorma Lepistö p. 050 369 1048.
Yhdistyksen jäsen voi ilmoittautua jompaan kumpaan ryhmään, siihen mikä tuntuu itselle sopivammalta. Vuorot ovat maksuttomia jäsenille.

Vesivoimistelu Hämeenlinnan uimahallissa
Torstaisin klo 11:00–11.45. jatkuu 10.1. Ilmoittautumiset ryhmään Ullalle p. 0400 211 355. Maksu koko kaudelta 30 €, joka maksetaan tilille FI39 5680 0040 077451. Ryhmän koko on 30 henkilöä. Jokainen maksaa lisäksi itse uimahallimaksun.
Huom! Torstaina 6.12. ei ole vesivoimistelua, 13.12. vesivoimistelu normaalisti ja 20.12. korvaava vesivoimistelu (korvaa 29.11., joka oli peruttu).

Ammatillinen toiminta

Jäsenedut

• HÄMEENLINNAN KESKUSAPTEEKKI, Raatihuoneenkatu 8

– alennukset 10% ei lääkkeellisistä tuotteista jäsenkortilla

• JALKAHOITOLA PALJAAT JALAT Raatihuoneenkatu 16-18  Jalkahoitola Paljaat Jalat

– 10 % alennus normaalihintaisista jalkahoidoista (ei koske lahjakortteja eikä kotikäyntejä)

PAROLANTIEN KUKKAKAUPPA, – alennus 10 % kukkaostoista Parolantien Kukkapalvelu

• OPTIKKO KIVINEN, Palokunnankatu 16/ Keskustalo

– alennus 20 % kaikista normaalihintaisista tuotteista. Myös Lammin ja Turengin toimipisteistä.

• PARTURI-KAMPAAMO TUULIA Torikatu 26  Parturi – kampaamo Tuulia

– alennus 15 % peruukeista ja niihin liittyvistä tarvikkeista ja tuotteista

• JOUKO ANTINNIEMI, p. 040 576 9080

– pihapuiden kaatoa ja metsänhoitoa Kanta-Hämeen alueella. Alennus 25% (ilmainen arvio, lisäksi työstä kotitalousvähennys)