Hämeenlinna

Tukihenkilöt, kuntoutusohjaaja ja monipuolinen toiminta syöpään sairastuneiden tukena ja ilona.

Palokunnankatu 10 D 26, 2. kerros, p. 040 186 9763.
Yhdistyksen toimiston ovet ovat avoinna tiistaisin ja keskiviikkoisin klo 10:00 – 13:00 silloin, kun ryhmät kokoontuvat.
Tukihenkilöitä on tällöin tavattavissa sekä mahdollisuus ostaa kortteja ja adresseja.

Essy / Neuvontahoitaja

Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen neuvontahoitaja, kuntoutusohjaaja, terveydenhoitaja Kirsi Roos on tavattavissa yhdistyksen Hämeenlinnan toimistolla ajanvarauksella kahtena maanantaina kuukaudessa parittomilla viikoilla: 15.1., 29.1., 12.2.,26.2., 12.3., 26.3., 9.4., 23.4.,7.5. ja 21.5.2018.
Syöpäpotilaat ja heidän läheisensä voivat kysellä käytännön neuvoja sekä keskustella luottamuksellisesti mieltä askarruttavista asioista.
Neuvonta ja ajanvaraus p. 044 730 3303 (ma-pe).

Essy / Tukihenkilötoiminta

Tukihenkilötoiminta on Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen johtamaa ja valvomaa toimintaa. Tukihenkilöt ovat itse syövän sairastaneita ja he ovat tehtävään koulutuksen saaneita vapaaehtoisia. Tukihenkilöitä sitoo vaitiolovelvollisuus ja heidän palveluksensa on maksutonta. Tukihenkilöihin voi ottaa yhteyttä puhelimitse päivisin klo 9:00 – 18:00 tai tulla tapaamaan toimistolle ti ja ke klo 10:00 – 13:00 harrastusryhmien kokoontumisaikoina, jolloin joitakin tukihenkilöitä on tavattavissa.

Hämeenlinnassa on tukihenkilöitä rintasyöpä-, kilpirauhassyöpä-, suolisto- ja sisäelinsyöpä, leukemia-, eturauhasyöpä- ja sylkirauhassyöpäpotilaille.

Tukihenkilöitä rintasyöpäpotilaille: p. 044 350 2088.

Tukihenkilö kilpirauhassyöpä ja nuorille rintasyöpäpotilaille: p. 0440 838 459.

Tukihenkilö nuorille leukemiapotilaille: p. 050 494 4285.

Tukihenkilöt suolisto- ja sisäelinsyöpäpotilaille: p. 040 545 0114 ja p. 040 576 9080.

Tukihenkilö sylkirauhassyöpäpotilaille ja muille nuorille syöpäpotilaille: p. 050 3070 599.

Tukihenkilö eturauhassyöpäpotilaille: p. 050 353 7910.

Osasto / Toimintaa

Kuukausitapaamiset ovat kaikille jäsenille ja läheisille avoimia ja maksuttomia tilaisuuksia, jotka järjestetään yhdistyksen toimitiloissa.
Kokoonnumme pääsääntöisesti kuukauden toinen torstai klo 17:00 ja kahvitarjoilu klo 16:30. Miesten ja naisten ryhmiin voi osallistua ilman ennakkoilmoittautumista ja ne ovat maksuttomia ellei toisin ilmoiteta.

Tiedotus

Osasto ilmoittaa pääosin Hämeenlinnan kaupunkiuutisten seuratoimintapalstalla lauantaisin ilmestyvässä lehdessä ja
tarvittaessa Hämeen Sanomissa sunnuntaisin sekä osaston kotisivulla. Etelä-Suomen Syöpäyhdistys julkaisee osastojen yhteisen toimintasuunnitelman kaksi kertaa vuodessa, keväällä ja syksyllä. Esitettä on saatavissa Hämeenlinnan osaston toimistossa.

Kuukausitapaamiset

ovat kaikille jäsenille ja läheisille avoimia ja maksuttomia tilaisuuksia, jotka järjestetään pääsääntöisesti yhdistyksen toimitiloissa. Kokoonnumme yleensä kuukauden toinen tai kolmas torstai klo 17:00. Kahvitarjoilu klo 16:30.

Miesten ja naisten ryhmiin voi osallistua ilman ennakkoilmoittautumista ja ne ovat maksuttomia, ellei toisin ilmoiteta.

Tammikuu

to 4.1. klo 11:00–11:45  Vesivoimistelu alkaa uimahallissa
to 11.1. klo 16:00 Miesten ryhmä
ke 17.1. klo 17:00 Kirjallisuuspiiri. Luettava kirja Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa
to 18.1. klo 17:00 Kuukausitapaaminen: Majuri evp. Heimo Lambergin luento: Normandia -viimeinen ranta
to 25.1. klo 16:00 Naisten ryhmä

Helmikuu
to 1.2. klo 16:00 Miesten ryhmä
ke 14.2. klo 17:00 Kuukausitapaaminen: Joogaterapia täydentävänä hoitomuotona. Luennolla tarkastelemme perinteisen Ayurveda lääketieteen ja joogan mahdollisuuksia täydentävinä hoitomuotoina. Avaamme näiden kahden intialaisen tieteenalan periaatteita ja ihmiskuvaa, joiden pohjalta yksilöllinen joogaterapiatyöskentely tapahtuu. Luennon pitää joogaopettaja ja joogaterapeutti Anna Kolehmainen.
ke 21.2. klo 17:00 Kirjallisuuspiiri. Aiheena Elias Lönnrotin kokoama kansanrunokokoelma Kanteletar.
to 22.2. klo 17:00 Naisten ryhmä

Maaliskuu
to 1.3. klo 16:00 Miesten ryhmä
to 8.3. klo 17:00  Kuntoutusohjaaja Johanna Kuisma kertoo tämän vuoden lomista ja kuntoutumiskursseista.
to 8.3. klo 17:30 Kevätkokous
to 15.3. Kuukausitapaaminen: Retki Eduskuntataloon ja Fazerilaan. Matka on täynnä. Peruutuspaikkoja voi kysellä Ullalta p. 0400 211 355
ke 21.3. klo 17:00 Kirjallisuuspiiri. Kirja avain novelleja ja laatu novelleja.
to 22.3. klo 17:00 Naisten ryhmä. Mukana pastori Tuula Portin. Kaikki naiset tervetuloa!
la 24.3. klo 10:00–14:00
ja su 25.3. klo 11:00–15:00   Pääsiäismyyjäiset

Huhtikuu
to 5.4. klo 16:00 Miesten ryhmä
ke 18.4. klo 17:00 Kirjallisuuspiiri: Anu Kaipaisen kirja Poimisin heliät hiekat.
to 19.4. klo 17:00 Kuukausitapaaminen. Psykologi Pia Kaulion aiheena on Hyvä uni. Kahvitarjoilu klo 16.30. Lämpimästi tervetuloa kuuntelemaan vinkkejä hyvään uneen.
to 26.4. klo 17:00 Naisten ryhmä tekee retken Lepaan Viinitilalle. Ohjelmassa: puutarhamuseokierros, tutustuminen viinin valmistukseen sekä viinin maistelua, kahvitarjoilu. Mahdollisuus puutarha-, viini- ja lahjaostoksiin. Lähdemme Wetteriltä klo 16.30 kimppakyydeillä. Ilmoittautumiset sunnuntaihin 22.4. mennessä p. 044 350 2088/Leena.

Toukokuu
to 3.5. klo 16:00 Miesten ryhmä kokoontuu Aulangon ulkoilumajalla. Kimppakyydit klo 15:30 Wetteriltä.
ke 16.5. klo 17:00 Kirjallisuuspiiri: Kristina Carlsonin romaani Herra Darwinin puutarhuri
to 24.5. klo 13:00 Kuukausitapaaminen Rengon suvipielisellä. Ilmoittautumiset tarjoilun  vuoksi Ullalle puh. 0400- 211355 pe 18.5.mennessä. Lähdemme kimppakyydeillä Wetteriltä klo 13. Tarvitsetko kyytiä, Ulla ottaa vastaan tiedot. Ohjelmassa päiväkahvit, saunomista, erilaisia pelejä ja muuta ohjelmaa sekä ruokailu klo 16:00. Tilaisuus on maksuton jäsenille, ei jäsenille 17€. Lämpimästi tervetuloa kevään viimeiseen yhteiseen tapaamiseen!

Kerhot ja aktiviteetit

Akvarelliryhmä jäsenille

Aloittaa kokoontumiset ke 10.1. klo 10:00 – 13:00 yhdistyksen toimitiloissa Palokunnankatu 10 D 26. Uudet harrastajat ovat tervetulleita. Ilmoittautumiset Ritva Ahoselle p. 040 821 4245.

Käsityöryhmä

Tiistaisin 9.1. alkaen klo 10:00 – 13:00 yhdistyksen toimitiloissa, Palokunnankatu 10 D 26. Uudet harrastajat ovat tervetulleita. Ryhmästä vastaa Ritva Immonen, p. 040 545 0114.

Kirjallisuuspiiri

Kokoontuu pääsääntöisesti kuukauden 3. keskiviikko klo 17:00 yhdistyksen toimitiloissa.  Ryhmä toimii Tuula Eerolan johdolla p. 040 415 9149. Jokaisella kerralla on keskusteltavana jokin kirja, jonka voi halutessaan lukea etukäteen. Järjestetään myös kirjailijavierailuja. Kaikki jäsenet ovat tervetulleita ryhmään.

Kuntosaliliikuntaa jäsenille

Tiistaisin 2.1. – 30.6.  klo 16:30 – 18:00 Voutila-keskuksen kuntosalilla, Hämeenlinnassa. Ohjaajana Marja-Leena Alve, p. 050 305 5540. Vuoro on maksuton jäsenille.

Vesivoimistelu Hämeenlinnan uimahallissa

Torstaisin alkaen 4.1. klo 11:00–11.45. Ilmoittautumiset ryhmään Ullalle p. 0400 211 355. Maksu koko kaudelta 30 €, joka maksetaan tilille FI39 5680 0040 077451, viite 3984. Ryhmän koko on 30 henkilöä. Jokainen maksaa lisäksi itse uimahallimaksun.

Lenkki ja sauna

Ahveniston sauna on käytettävissä kevään aikana vain maalis-, huhti- ja toukokuussa. Päivämäärät ovat 12.3., 26.3., 9.4., 23.4., 7.5. ja 21.5.2018 (jokainen maanantai parittomilla viikoilla) klo 16:30–17:45. Maksu koko keväältä 15 €, joka maksetaan tilille FI39 5680 0040 077451, viite 4006. Halukkaille yhteinen saunalenkki järven ympäri (n. 2 km) ennen saunavuoroa klo 15:45, lähtö saunalta.
Ryhmän vetäjänä toimii Sirpa Stenius p. 040 761 9704. Tervetuloa mukaan sekä miehet että naiset!

Matkat ja retket

Matka Eduskuntataloon to 15.3. Ryhmä täynnä, peruutuspaikkoja voi kysellä Ullalta. Kesäteatteriretki elokuussa, palataan asiaan myöhemmin.

Ammatillinen toiminta

Jäsenedut

• HÄMEENLINNAN KESKUSAPTEEKKI, Raatihuoneenkatu 8

– alennukset 10% ei lääkkeellisistä tuotteista jäsenkortilla

• JALKAHOITOLA PALJAAT JALAT Raatihuoneenkatu 16-18  Jalkahoitola Paljaat Jalat

– 10 % alennus normaalihintaisista jalkahoidoista (ei koske lahjakortteja eikä kotikäyntejä)

PAROLANTIEN KUKKAKAUPPA, – alennus 10 % kukkaostoista Parolantien Kukkapalvelu

• OPTIKKO KIVINEN, Palokunnankatu 16/ Keskustalo

– alennus 20 % kaikista normaalihintaisista tuotteista. Myös Lammin ja Turengin toimipisteistä.

• PARTURI-KAMPAAMO TUULIA Torikatu 26  Parturi – kampaamo Tuulia

– alennus 15 % peruukeista ja niihin liittyvistä tarvikkeista ja tuotteista

EDUT SAAT ESITTÄMÄLLÄ JÄSENKORTTISI

Hämeenlinnan seudun osaston johtokunnan jäsenet 2018:

Antti Latvala, puheenjohtaja p. 0400 481 132, latvala(at)suomi24.fi

Jouko Antinniemi atk-tukihenkilö, p. 040 576 9080, jouko.antinniemi(at)live.com