Hämeenlinna

Tukihenkilöt, kuntoutusohjaaja ja monipuolinen toiminta syöpään sairastuneiden tukena ja ilona.

Palokunnankatu 10 D 26, 2. kerros, p. 040 186 9763.
Yhdistyksen toimiston ovet ovat avoinna tiistaisin ja keskiviikkoisin klo 10:00 – 13:00 silloin, kun ryhmät kokoontuvat.
Tukihenkilöitä on tällöin tavattavissa sekä mahdollisuus ostaa kortteja ja adresseja.

Essy / Neuvontahoitaja

Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen neuvontahoitaja, kuntoutusohjaaja, terveydenhoitaja Kirsi Roos on tavattavissa yhdistyksen Hämeenlinnan toimistolla ajanvarauksella kahtena maanantaina kuukaudessa parittomilla viikoilla: 6.11. ja 20.11.2017.
Syöpäpotilaat ja heidän läheisensä voivat kysellä käytännön neuvoja sekä keskustella luottamuksellisesti mieltä askarruttavista asioista.
Neuvonta ja ajanvaraus p. 044 730 3303 (ma-pe).

Essy / Tukihenkilötoiminta

Tukihenkilötoiminta on Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen johtamaa ja valvomaa toimintaa. Tukihenkilöt ovat itse syövän sairastaneita ja he ovat tehtävään koulutuksen saaneita vapaaehtoisia. Tukihenkilöitä sitoo vaitiolovelvollisuus ja heidän palveluksensa on maksutonta. Tukihenkilöihin voi ottaa yhteyttä puhelimitse päivisin klo 9:00 – 18:00 tai tulla tapaamaan toimistolle ti ja ke klo 10:00 – 13:00 harrastusryhmien kokoontumisaikoina, jolloin joitakin tukihenkilöitä on tavattavissa.

Hämeenlinnassa on tukihenkilöitä rintasyöpä-, kilpirauhassyöpä-, suolisto- ja sisäelinsyöpä, leukemia-, eturauhasyöpä- ja sylkirauhassyöpäpotilaille.

Tukihenkilöitä rintasyöpäpotilaille: p. 044 350 2088.

Tukihenkilö kilpirauhassyöpä ja nuorille rintasyöpäpotilaille: p. 0440 838 459.

Tukihenkilö nuorille leukemiapotilaille: p. 050 494 4285.

Tukihenkilöt suolisto- ja sisäelinsyöpäpotilaille: p. 040 545 0114 ja p. 040 576 9080.

Tukihenkilö sylkirauhassyöpäpotilaille ja muille nuorille syöpäpotilaille: p. 050 3070 599.

Tukihenkilö eturauhassyöpäpotilaille: p. 050 353 7910.

Osasto / Toimintaa

Kuukausitapaamiset ovat kaikille jäsenille ja läheisille avoimia ja maksuttomia tilaisuuksia, jotka järjestetään yhdistyksen toimitiloissa.
Kokoonnumme pääsääntöisesti kuukauden toinen torstai klo 17:00 ja kahvitarjoilu klo 16:30. Miesten ja naisten ryhmiin voi osallistua ilman ennakkoilmoittautumista ja ne ovat maksuttomia ellei toisin ilmoiteta.

Tiedotus

tarvittaessa Hämeen Sanomissa sunnuntaisin, sekä osaston kotisivulla on osoitteessa:

Kuukausitapaamiset

ovat kaikille jäsenille ja läheisille avoimia ja maksuttomia tilaisuuksia, jotka järjestetään pääsääntöisesti yhdistyksen toimitiloissa. Kokoonnumme yleensä kuukauden toinen tai kolmas torstai klo 17:00. Kahvitarjoilu klo 16:30.

Miesten ja naisten ryhmiin voi osallistua ilman ennakkoilmoittautumista ja ne ovat maksuttomia, ellei toisin ilmoiteta.

Marraskuu

To 9.11. klo 16:00 Miesten ryhmä: tonttuillaan

Ke 15.11. klo 17:00 Kirjallisuuspiiri: Luettava kirja on Linda Olsson: Sonaatti Miriamille

To 16.11. klo 17:00 Syyskokous ja kuukausitapaaminen. Kuukausitapaamisessa sairaanhoitaja Tiia Helen KHKS:sta tulee kertomaan ihonmuutoksilta suojautumisesta.

La 25.11 klo 10:00 – 14:00 ja su 26.11. klo 11:00 – 15:00 Joulumyyjäiset toimistolla ( käsitöitä ja kahvibuffet) Tervetuloa ostoksille jäsenet sekä tuttavat ja ystävät. Myytävänä ’kässäläisten’ valmistamia upeita töitä.

To 30.11.klo 17:00 Naisten ryhmän retki Härkätien Kynttilään, matkamuistomyymälään ja tunnelmalliseen juhlatilaan, joka on perustettu yli 100 vuotta vanhaan navettaan. Lähtö Wetteriltä   kimppakyydeillä klo 16.30. Ilmoittautumiset Leenalle ma 27.11. mennessä puh. 044 350 2088.

Joulukuu

Ti 5.12. klo 18:00  Pikkujoulu Wisahovissa. Illallismaksu 30 €. Ilmoittautumiset pe 24.11. mennessä Ullalle puh.0400 211 355. Maksu oman osaston tilille FI39 5680 0040 077451. Viite 3971. Illan ohjelmassa Vanjan Mieskuoron laulua ja arpajaiset.

To 7. 12. klo 16:00  Miesten ryhmä: yhteinen tupailta, muistellaan lapsuuden jouluaattoa.

Ke 13.12. klo 17:00 Kirjallisuuspiiri. Aiheena japanilaisen kirjailijan Pilgrim Ruriko Kumoin kirja: Etäällä koittaa kevät: japanilainen sukutarina 2000.

To 14.12. kuukausitapaaminen klo 17:00. Nautimme joulupuuroa ja rusinasoppaa sekä kahvit klo 16:30 alkaen. Pastori Pekka Keränen tulee kertomaan kirkon reformaatiosta 500 vuotta sitten.

Kerhot ja aktiviteetit

Akvarelliryhmä jäsenille

Aloittaa kokoontumiset ma 4.9. klo 10:00 – 13:00 yhdistyksen toimitiloissa Palokunnankatu 10 D 26.  Jatketaan keskiviikkoisin 13.9. alkaen klo 10-13. Viimeinen kokoontuminen ke 13.12.

Uudet harrastajat ovat tervetulleita. Ilmoittautumiset Ritva Ahoselle p. 040 821 4245.

Käsityöryhmä

Tiistaisin 5.9. – 12.12.  10:00 – 13:00 yhdistyksen toimitiloissa, Palokunnankatu 10 D 26. Uudet harrastajat ovat tervetulleita. Ryhmästä vastaa Ritva Immonen, p. 040 545 0114.

Kirjallisuuspiiri

Kokoontuu kuukauden 3. keskiviikko klo 17:00 yhdistyksen toimitiloissa.  Ryhmä toimii Tuula Eerolan johdolla p. 040 4159 149. Jokaisella kerralla on keskusteltavana jokin kirja, jonka voi halutessaan lukea etukäteen. Järjestetään myös kirjailijavierailuja. Kaikki jäsenet ovat tervetulleita ryhmään (jäseneksi voi myös ilmoittautua ryhmään ilmoittautuessa / saapuessa).

Kuntosaliliikuntaa

Tiistaisin 1.8.- 19.12.  klo 16:30 – 18:00 Voutila-keskuksen kuntosalilla, Hämeenlinnassa. Ohjaajana Marja-Leena Alve, p. 050 305 5540. Vuoro on maksuton jäsenille.

Ohjattu venyttely ja rentoutus

Keskiviikkoisin 6.9. – 30.11.2017 klo 16:00 – 16:45 Lyseon yläsalissa.  Masku 3 € käteisellä. Yhteyshenkilö on Ulla Partanen, p. 0400 211 355.

Lenkki ja sauna

Ahveniston sauna joka toinen maanantai parittomilla viikoilla klo 16:30 – 17:45 syksyn aikana 6.11., 20.11. ja 4.12. Maksu 3 € maksetaan käteisellä jokaisen saunomisen aikana. Halukkaille yhteinen saunalenkki järven ympäri (n. 2 km) ennen sauna-vuoroa klo 15:45 parkkipaikalta. Ei ennakkoilmoitusta. Ryhmän vetäjänä toimii Sirpa Stenius, p. 040 7619 704. Tervetuloa mukaan sekä miehet että naiset!

Etelä-Suomen Syöpäyhdistys julkaisee osastojen yhteisen toimintasuunnitelman kaksi-kertaa vuodessa, keväällä ja syksyllä. Esitettä on saatavissa Hämeenlinnan osaston toimistossa. Osasto ilmoittaa pääosin Hämeenlinnan kaupunkiuutisten seuratoimintapalstalla lauantaisin ilmestyvässä lehdessä ja tarvittaessa Hämeen Sanomissa sunnuntaisin.

Jäsenedut

Essyn jäsenille on tarjolla useita jäsenetuja.  Jäsenedun saa näyttämällä Essy:n jäsenkorttia tai tunnuksella ”ESSY”, ellei toisin mainita.

Kukka-Aihe: 10 % alennus kukkaostoksista.
Jalkahoitola Paljaat Jalat: 10 % alennus normaalihintaisista jalkahoidoista. Etu ei koske lahjakortteja eikä kotikäyntejä.
Hämeenlinnan I Tori-Apteekki: 10 % alennus ei – lääkkeellisistä tuotteista Essyn jäsenkorttia näyttämällä.
Parturi – kampaamo Tuulia: 15 % alennus peruukeista ja niihin liittyvistä tarvikkeista sekä tuotteista.

Hämeenlinnan seudun osaston johtokunnan jäsenet 2017:

Antti Latvala, puheenjohtaja, p. 0400 481 132 ja latvala(at)suomi24.fi

Jouko Antinniemi, atk-tukihenkilö, p. 040 576 9080 ja jouko.antinniemi(at)live.com

Tuula Ahola, emäntä,  p. 040 745 9330 ja tuula.ahola(at)dlc.fi

Erkki Huhtakangas, miesten ryhmä, p. 050 353 7910

Ritva Immonen, varapuheenjohtaja, p. 040 545 0114 ja ritva.immonen.antti(at)gmail.com, myyntivastaava/käsityöryhmä

Maire Lepistö, sihteeri, p.  044 319 1250 ja maire01.lepisto(at)gmail.com

Ulla Partanen, matkat ja retket, p. 0400 211 355 ja mummiulla(at)gmail.com