Hyvinkää

Toimintaa, tukea ja tapahtumia Hyvinkään seudulla.

Huomioithan osallistuessasi toimintaan seuraavat Essyn ohjeistukset:

• Älä osallistu toimintaan, jos tunnet itsesi flunssaiseksi tai jos on vatsataudin oireita tai muita oireita.
  • Huolehdi käsihygieniasta, kun tulet ryhmään: pese kädet tai käytä käsien desinfiointiainetta.

Lämpimästi tervetuloa kerhoon!

Kerhojen ohjelmia valmistellaan; niihin ovat aina kuuluneet kiinnostavat asiantuntijaluennot, maukkaat kahvit/teet ja ajankohtaisten asioiden käsittelyä. On myös erilaista, keveämpää ohjelmaa, kuten yhteislaulua, tietokilpailuja, arpajaisia ja joka kerhossa mukavia kohtaamisia!

Suunnitellut kerhopäivät kevätkaudella 2024 ovat 16.1. alkaen kuukauden parittoman viikon tiistaina klo 13 Seurakuntakeskuksen isossa salissa osoitteessa Hämeenkatu 16 seuraavasti:

16.1. Kerho, kevään toiminnan esittelyä, keskustelua, visailu.
30.1. Kerho,
Hyvinkään seudun paikallisosaston vuosikokous Hyvinkään Seurakuntakeskus, Hämeenkatu 16, esillä sääntöjen määräämät asiat. Arpajaiset. Vieraana ESSY:n toiminnanjohtaja Inge-Brit Barkholt.
13.2. Kerho,
suuhoidon asiantuntija, suuhygienisti, Eevi Kajanne Tamro Oy:stä.
27.2. Kerho,
LT, syöpätautien erikoislääkäri Tapio Utriainen luennoimassa.
12.3. Kerho,
ESSY:n neuvontahoitaja Kirsi Roos, luento ”Aurinko ja suojautuminen”.
26.3. Kerho,
mennään yhdessä elokuviin (elokuva selviää myöhemmin).
9.4. Kerho,
tietoa kevään, kesän ja alkusyksyn matkoista, retkistä ja tapahtumista, ym. infoa, keskustelua.
23.4. Kerho,
”Turvallisuus ikääntyneen elämässä ja lähisuhteissa”, luennoimassa turvallisuusasiantuntija Elina Mattila Suvanto ry:stä.
7.5.  Kerho,
kevätjuhla ja kakkukahvit.

Kulttuuri, retket ja muut tapahtumat

Perjantaina 22.3. Kevätmyyjäiset  Hyvinkään Vanhan kirkon sivusali, myyntiaika klo 14-18.

Tiistaina 26.3. Elokuva ”Myrskyluodon Maija” klo 13, elokuvateatteri Julia Hämeenkatu 34 Hyvinkää.

Keskiviikkona 24.4. Konsertti  Pentti Hietanen & Rautatien Soittajat, Hyvinkääsali klo 19.

Keskiviikkona 26.6. Kesäteatteri ”Karavaanari-kaikkien kaveri”, Pyynikin kesäteatteri klo 18.

Tiistaina 6.8. Tuusula-kierros tutustumme mm. Lottamuseoon, Halosenniemeen ja muihin Tuusulan nähtävyyksiin.

Maanantaina 26.8. Sääksi-päivä Nurmijärven seurakuntakeskus. Rento päivä pelailun, ulkoilun, uinnin ja saunomisen sekä yhdessäolon merkeissä.

Liikunta

Liikuntaryhmien tietoihin pääset tästä linkistä Liikuntaryhmät

Seuraa yhdistyspalstaa paikallislehdistä: Aamuposti, AamupostiViikko ja Nurmijärven Uutiset.

Hyvinkään paikallisosaston toimintakertomus vuodelta 2022

Hyvinkään seudun paikallisosaston yhteystiedot

puheenjohtaja Kristiina Pirinen, p. 0400 437 344, kristiina.pirinen(at)kolumbus.fi

sihteeri, rahastonhoitaja Lasse Valtonen, p. 0500 354 737, lasse.ensio.valtonen(at)gmail.com

matkavastaava Osmo Sihvonen, p. 040 520 9896 ja osmo.sihvonen(at)pp1.inet.fi

Adressit ja kortit alueen syöpätyön hyväksi:

Sinikka Ahvenainen, p. 040 735 0192 ja sinikka.ahvenainen(at)gmail.com

Essyn neuvontapalvelu

Neuvontahoitaja Marja Sarvi p. 044 730 3305 (ma-pe klo 9-15) .
Marjan kautta saat yhteyden tukihenkilöihin.

Hyvinkäällä järjestetään vertaistukiryhmät syöpään sairastuneille ja pitkäaikaista syöpää sairastaville, joita ohjaavat koulutetut vertaistukihenkilöt. Ryhmien kokoontumisajat ja ilmoittautumisohjeet löydät: Kasvokkain kokoontuvat vertaistukiryhmät Hyvinkäällä

Essyn kurssi- ja vertaisryhmätoiminta

Essyn yhteystiedot