Materiaalit

Uima-asun käyttöoikeusmerkki syöpäpotilaalle, vessapassi sekä potilasoppaat apuna ja tukena.

Uima-asun käyttöoikeusmerkki

Merkki oikeuttaa käyttämään uimapukua uimahallin sauna- ja pesutiloissa.

Toimialueellamme asuvat syöpäpotilaat, jotka ovat yhdistyksemme jäseniä, voivat tilata  syöpäpotilaille tarkoitetun uima-asun käyttöoikeusmerkin p. 044 730 3300 tai noutaa toimistoltamme aukioloaikoinamme. Käyttöoikeusmerkkejä myydään myös uimahalleissa, ja niitä voi tilata Suomen Uimaopetus- ja hengenpelastusliiton (SUH) verkkokaupasta hintaan 2,20 e/kpl tai p. 09 3436 5635.

Vessapassi

Yhdistyksemme jäsenet voivat saada kauttamme Vessapassin, jonka tarkoituksena on parantaa tiettyihin syöpiin sairastuneiden elämänlaatua helpottamalla wc:hen pääsyä yleisissä tiloissa. Vessapassia voi näyttää erilaisten toimipaikkojen henkilökunnalle pyyntönä päästä välittömästi vessaan. Ota yhteyttä ja kysy lisää, yhteystietomme löydät täältä.

Mikä on Vessapassi? Tutustu aiheeseen IBD ja muut suolistosairaudet ry:n verkkosivulla.

Vessapassipaikoista löydät listauksen täältä.  Passia kannattaa toki näyttää myös muissa kuin virallisissa Vessapassi-paikoissa tarvittaessa, mutta se ei kuitenkaan takaa pääsyä kaikkiin vessoihin.

Voit myös lukea lisää Vessapassista jäsenetuna IBD ja muut suolistosairaudet ry:n verkkosivuilta.

Potilasoppaat

Suomen Syöpäpotilaat ry ylläpitää kattavaa ja ajanmukaista potilasopasvalikoimaa. Oppaiden tarkoituksena on tukea syöpäpotilaita ja heidän läheisiään asiallisen ja ymmärrettävän tiedon hankinnassa syöpäsairauteen liittyen. (Sairauskohtaisten oppaiden lisäksi aiheina mm. syöpä ja työelämä, lapsiperheen selviytyminen ja saattohoito.)