Toiminta

Etelä-Suomen Syöpäyhdistys tarjoaa tietoa, tukea, toivoa ja toimintaa syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen.

Toimimme Etelä-Suomen alueella. Toimitilat löytyvät Helsingin lisäksi Hämeenlinnasta, Lahdesta ja Riihimäeltä. Lisäksi yhdistyksen paikallisosastoilla on suomen- ja ruotsinkielistä toimintaa kahdellatoista paikkakunnalla.

Kuka tahansa voi liittyä Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen jäseneksi. Tule mukaan! Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen toimintaa rahoitetaan jäsenmaksuilla, STEA:n avustuksilla, lahjoituksilla, testamenteilla ja hyväntekeväisyystapahtumilla. Ihmisten ja yritysten tuki on toiminnallemme hyvin tärkeää.

Tue toimintaamme

Säännöt

Strategia vv. 2017 – 2020

Toimintakertomus 2016

Etelä-Suomen Syöpäyhdistys on vuonna 1965 perustettu  terveysjärjestö. Yhdistys toimii laajasti eri puolilla Etelä-Suomea. Olemme Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenjärjestö ja osa Syöpäjärjestöjä.  Etelä-Suomen Syöpäyhdistys tekee tiivistä yhteistyötä alueen sairaaloiden, sairaanhoitopiirien ja terveyskeskusten kanssa. Yhdistyksen palvelut täydentävät julkisen sektorin palveluita. Yhdistys turvaa omalla ammattitaidollaan palveluidensa korkea laadun ja vaikuttavuuden.

Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen palvelut

Potilaiden ja läheisten neuvonta:

Autamme syöpäpotilaita ja heidän läheisiään tarjoamalla tietoa syövästä, tukea ja neuvontaa.

Terveyden edistäminen:

Tarjoamme terveysneuvontaa ja opastamme syövän varhaisessa toteamisessa ja ennaltaehkäisyssä.

Kurssit ja ryhmät:

Järjestämme monenlaisia kursseja ja ryhmiä sairastuneille ja heidän läheisilleen.

Vertaistuki:

Välitämme vertaistukihenkilöitä sairastuneille ja heidän läheisilleen. Tukihenkilöt auttavat selviytymään sairauden kanssa. Järjestämme myös vertaistukiryhmiä.

Tietoa syövästä

Syöpäjärjestöjen Kaikki syövästä -sivustolle on koottu ajankohtaista tietoa syövästä ja sen hoidosta.

Potilasoppaat

Suomen Syöpäpotilaat ry ylläpitää potilasoppaita eri aiheista. Oppaiden avulla tuetaan syöpäpotilaita ja heidän läheisiään tarjoamalla asiallista ja ymmärrettävää tietoa. Osa oppaista käsittelee jotain tiettyä syöpää, osa keskittyy syövän ja sen hoidon aiheuttamiin erityiskysymyksiin.

Tutustu potilasoppaisiin