Rintaproteesi

Etelä-Suomen Syöpäyhdistys välittää rintaproteeseja Päijät-Hämeen alueella

Yhdistyksen Lahden toimipisteestä rintasyöpään sairastunut voi saada rintaproteesin. Jokainen rintaleikattu on oikeutettu maksuttomaan rintaproteesiin.

Yhdistys välittää rintaproteeseja palveluseteliä / maksusitoumusta vastaan. Ensimmäistä rintaproteesia varten saat palvelusetelin Päijät-Hämeen keskussairaalasta leikkauksen yhteydessä. Voit tulla sovittamaan rintaproteesia ajanvarauksella neuvontahoitajan vastaanotolle. Ensikäyntiä suositellaan noin kuukausi leikkauksesta. Sovittamiseen tulee varata aikaa ensimmäisellä kerralla noin tunti.
Rintaproteesin vaihtoväli on 2-3 vuotta. Jatkossa saat uuden palvelusetelin Päijät-Hämeen hyvintointialueen apuvälinekeskuksesta puh. 044 482 3215 klo 7:30–14. Numerossa on käytössä takaisinsoittopalvelu.

Varaa aika sovitukseen!
Rintaproteesin sovitukseen Lahden toimipisteeseen tulee varata aika etukäteen numerosta 044 730 3302 ma-to klo 9–15.

Henkilötietojen käsittely ajanvarausohjelmassa

Ethän tule sovitukseen, jos sinulla on flunssan kaltaisia oireita (kuume, yskä, hengenahdistus, lihaskivut, väsymys, nuha, pahoinvointi tai ripuli). Muista myös huolehtia riittävästä käsihygieniasta sekä turvaväleistä!

Henkilötietojen käsittely Essyn rintaproteesipalvelussa