Helsinki

Helsingin seudun osasto tarjoaa syöpää sairastaville ja sairastaneille vertaistukea, omaehtoista tukitoimintaa, luentoja, keskusteluja, tutustumiskäyntejä, myyjäisiä, teatterikäyntejä, joulujuhlia, matkoja ja muita aktiviteetteja osallistujien toiveiden mukaan. Osaston tilaisuuksiin ilmoittautuminen, sekä maksulomakkeiden ja lippujen jakelu tapahtuu osastokokoontumisten yhteydessä.

Koronatilanteen salliessa, on osastolla syksyllä 2020 seuraavanlaista toimintaa.

Osasto kokoontuu syyskuus alusta joulukuulle parittomina viikkoina tiistaisin klo 16:00-19:00 seuraavasti: 8.9., 22.9., 6.10., 20.10., 3.11., 17.11. ja 1.12.2020. Kokoontumispaikkana on Kampin palvelukeskuksen ruokasali, Salomonkatu 21 B.

Syksyn toisessa kokoontumisessa 22.9. klo 17 optometristi Riitta Suominen luennoi aiheesta Silmäsairaudet, joiden riskiä ikä lisää.

Syyskaudella pyritään myös järjestämään keväällä peruuntuneet tapahtumat:
– Käsienhoito
– Myelooma-luento, asiantuntijana Pekka Anttila HUS:sta
– Asahi-tuolijumppaa, ohjaajana Lauri Tanskanen
– Retki Loviisaan -tutustuminen Bongan linnaan joulukuulla
– Esko Vepsän Helsinki -luento
– Kulttuuritalolla Menopaussi -musikaali

KULTTUURIA
(Yhdessä Espoon osaston kanssa)
Ke 28.10. klo 14 Egyptin loisto –näyttely Amos Rex, Mannerheimintie, Helsinki. Näyttely perustuu Italian Torinossa toimivan Museo Egizio kokoelmaan.   Tapaaminen museon kassan luona klo 13:45. Intro alkaa klo 14 ja kestää noin 20 minuuttia. Pääsylippu 12 €, museokortilla ilmainen. Ilmoittautumien 24.10. mennessä, mukaan mahtuu 25 henkilöä.

Ke 2.12. klo 14 Teatterimuseo, Kaapelitehdas, Tallberginkatu 1 G, Helsinki.   Ohjelmallinen tilaisuus kestää 1–1,5 tuntia. Maksu 20 €. Ilmoittautuminen 16.11. mennessä.

Jäsenedut

Essyn jäsenille on tarjolla useita jäsenetuja.  Jäsenedun saa näyttämällä Essy:n jäsenkorttia tai tunnuksella ”ESSY”, ellei toisin mainita.

Kauneushoitola Lepopiste: Hoidoista alennus (15 -20 %) Essyn jäsenille, teemapäiviä hoitolassa.
Titvi Oy: Vaatteista ja asusteista (mm. myssyt, huivit) 10 % alennus Essyn jäsenille.
Pari- ja seksuaaliterapeutti Eriikka Sailo: Vastaanoton hinnoista (Femeda ja Diacor) 20% alennus Essyn jäsenille.

Helsingin seudun paikallisosaston toimintakertomus vuodelta 2018

Yhdistyksen kurssi- ja vertaisryhmätoiminta

Kirsi Niinimäki, p. 050 514 9828

Paula Kareinen p. 040 715 2011

Lahjoitukset myyntipöydille ja arpajaisvoitot ovat tervetulleita.

Lämpimästi tervetuloa mukaan!