Helsinki

Helsingin seudun osasto tarjoaa syöpää sairastaville ja sairastaneille vertaistukea, omaehtoista tukitoimintaa, luentoja, keskusteluja, tutustumiskäyntejä, myyjäisiä, teatterikäyntejä, joulujuhlia, matkoja ja muita aktiviteetteja osallistujien toiveiden mukaan. Osaston tilaisuuksiin ilmoittautuminen, sekä maksulomakkeiden ja lippujen jakelu tapahtuu osastokokoontumisten yhteydessä.

Osasto kokoontuu tammikuun puolivälistä toukokuulle parittomina viikkoina tiistaisin klo 16:00-19:00.  Kokoontumispaikkana on Kampin palvelukeskuksen ruokasali, Salomonkatu 21 B.
Kevään 2020 kokoontumispäivät ovat: 14.1., 28.1., 11.2., 25.2., 10.3., 24.3., 7.4., 21.4., 5.5. ja 19.5.2020.

Toimintaa

Tammikuu
Ti 14.1.
Kevään ensimmäinen kerhotapaaminen, klo 17:00 Asahi-tuolijumppaa ohjaa Lauri Tanskanen.
Ke 15.1.  klo 15:00  Helene Schjerfbeck –näyttelyyn tutustuminen Ateneumissa yhdessä Espoon osastolaisten kanssa. Tapaaminen klo 14:45 lippukassalla. Hinta 15 € tai museokortilla. Intro 20 hengelle Ateneum-salissa.  Ilmoittautuminen 8.1.2020 mennessä.
Ti 28.1. klo 17:00 Esko Vepsä kertoo aiheesta Helsingin synty ja kasvu.

Helmikuu
Ti 11.2.  klo 17:00
Ikänäkö – asiantuntijaluento.
To 13.2. klo 16:00 Tutustuminen Alvar Aallon kotitaloon Munkkiniemessä, Riihitie 20. Sisäänpääsy 11 €. Ilmoittautuminen 30.1 2020 mennessä. Opastettu kierros yhdessä Espoon osaston kanssa.
Ti 25.2. klo 17:00  Vuosikokous
Ke 26.2. klo 19:00 Helsingin kaupunginteatteri: Everstinna, pääosassa Heidi Herala. Näytelmä perustuu Rosa Liksomin romaaniin. Liput 31 €, varattu 20 lippua yhdessä Espoon osaston kanssa. Ilmoittautuminen 24.1. mennessä.

Maaliskuu
Ti 10.3. klo 17:00
Jalkaterapeuttiopiskelijat luennoivat.
To 19.3. klo 19:00  WeJazz: Kenny Barron, Dave Holland, Jonathan Blake.  Savoy teatteriin varattu 20 lippua yhdessä Espoon osaston kanssa. Ilmoittautuminen 30.1. mennessä.
Ti 24.3. klo 17:00 Eckerö Linen edustaja kertoo risteilytarjonnasta; vahvistus myöhemmin.

Huhtikuu
7.4. ja 21.4. Kerhokokoontumisiin suunnitelmissa tietovisa ja asiantuntijaluento myeloomasta.
Pe 17.4. klo 19:00  Kulttuuritalo: Shaolinin Kung Fu- munkit esittävät monia itsepuolustus- ja taistelulajeja, tasapainoilua ja mielenhallintaa. Hinta 39,50 €. Ilmoittautuminen 30.1 mennessä. Tapahtuma yhteinen Espoon osaston kanssa.
Ke 29.4. klo 10:00–13:00  RSO kenraaliharjoitus Musiikkitalossa. 25 paikkaa varattu yhdessä Espoon osaston kanssa,  ilmainen.

Toukokuu
Ti 5.5. klo 17:00 Asahi tuoli-jumppa  , ohjaajana Lauri Tanskanen
To 14.5. retki Loviisaan, mm. Bongan linnaan
Ti 19.5. Kakkukahvit – kevään viimeinen kerhotapaaminen.

Jäsenedut

Essyn jäsenille on tarjolla useita jäsenetuja.  Jäsenedun saa näyttämällä Essy:n jäsenkorttia tai tunnuksella ”ESSY”, ellei toisin mainita.

Kauneushoitola Lepopiste: Hoidoista alennus (15 -20 %) Essyn jäsenille, teemapäiviä hoitolassa.
Titvi Oy: Vaatteista ja asusteista (mm. myssyt, huivit) 10 % alennus Essyn jäsenille.
Pari- ja seksuaaliterapeutti Eriikka Sailo: Vastaanoton hinnoista (Femeda ja Diacor) 20% alennus Essyn jäsenille.

Helsingin seudun paikallisosaston toimintakertomus vuodelta 2018

Yhdistyksen kurssi- ja vertaisryhmätoiminta

Kirsi Niinimäki, p. 050 514 9828

Maj-Gunnel Stoor, p. 050 329 1611

Lahjoitukset myyntipöydille ja arpajaisvoitot ovat tervetulleita.

Lämpimästi tervetuloa mukaan!