Helsinki

Helsingin seudun osasto tarjoaa syöpää sairastaville ja sairastaneille vertaistukea, omaehtoista tukitoimintaa, luentoja, keskusteluja, tutustumiskäyntejä, myyjäisiä, teatterikäyntejä, joulujuhlia, matkoja ja muita aktiviteetteja osallistujien toiveiden mukaan. Osaston tilaisuuksiin ilmoittautuminen, sekä maksulomakkeiden ja lippujen jakelu tapahtuu osastokokoontumisten yhteydessä.

Osasto kokoontuu tammikuun puolivälistä toukokuun puoliväliin parittomina viikkoina tiistaisin klo 16:00-19:00.  Kokoontumispaikkana on Kampin palvelukeskuksen ruokasali, Salomonkatu 21 B.
Kevään 2019 kokoontumispäivät ovat:  15.1., 29.1., 12.2., 26.2., 12.3., 26.3., 9.4., 23.4., 7.5. ja 21.5.

Toimintaa

Tammikuu
Ti 15.1. Kevään ensimmäinen kerhotapaaminen
Ti 29.1. klo 17:00 Lauri Hakala, syöpäpotilas, kertoo ”Tunnekuvia” -menetelmästään.

Helmikuu
Ti 12.2. Tietovisa
Ke 13.2. klo 15:00 Paul ja Fanny -draamaopastus Sinebrychoffin kotimuseossa, Bulevardi 40. Kesto 40 min, hinta 15 €. Tapahtuma yhteinen Espoon osaston kanssa.
Ti 26.2. klo 17:00 Vuosikokous

Maaliskuu
Ma 4.3. klo 19:00 Kinky Boots –musikaali, Helsingin kaupunginteatterin suuri näyttämö.  Hinta 75 € Helsingin seudun osastolaisilta. Yhteinen tapahtuma Espoon osaston kanssa.
Ti 12.3. klo 17:00 Asahi-jumppaa ohjaajana Lauri Tanskanen
Ti 26.3. klo 17:00 Rovasti Paavo Pinomaa muistelee ”Lapsuuteni Helsinki”-aiheesta.

Haemme yhdessä Espoon osaston kanssa koeyleisöksi Oopperan seuraaviin pääharjoituksiin:
Pe 29.3. klo 11:30 Anna Karenina -baletti (kesto 1h 50 min, 1 väliaika)
To 4.4. klo 11:00 Aida -ooppera (kesto 3h 5min, 1 väliaika)
Koeyleisöksi pääseminen vahvistuu myöhemmin. Tilaisuudet ovat maksuttomia.

Huhtikuu
Ti 2.4. Kevätmyyjäiset
Ti 9.4. Muistineuvojan luento
Ti 23.4. klo 17:00 Melanoomasta eli ihosyövästä luennoi LT, ihotautien erikoislääkäri Sari Koskenmies, HUS.
To 25.4. klo 19:00 The Elvis -concert Savoy-teatterissa Espoon osaston kanssa. 1 lippu jäljellä, hinta 28 €.
Huhtikuussa tutustutaan Amos Rexin upouuteen taloon ja ajankohtaisiin näyttelyihin yhdessä Espoon osaston kanssa. Opastuskierroksen tarkempi ajankohta ilmoitetaan myöhemmin. Huhtikuussa Amos Rex esittelee tunnetun belgialaisen surrealistin Rene Magritten teoksia ensi kertaa Suomessa. Lisäksi tutustutaan Sigurd Frosterus -kokoelmanäyttelyyn sekä museon historiaan ja arkkitehtuuriin. Pääsylippu 12 € (tai Museokortilla).

Toukokuu
Ti 7.5. Kerhotapaaminen
Ke 15.5. Espoon osaston kanssa tehtävä ruukkikierros Mustion linnaan, Fiskarsiin, Billnäsiin ja Fagervikiin. Hinta 70 € sisältää matkat, opastukset, lounaan ja kahvin.
Ti 21.5. Kakkukahvit, kevään viimeinen kerhotapaaminen

Jäsenedut

Essyn jäsenille on tarjolla useita jäsenetuja.  Jäsenedun saa näyttämällä Essy:n jäsenkorttia tai tunnuksella ”ESSY”, ellei toisin mainita.

Kauneushoitola Lepopiste: Hoidoista alennus (15 -20 %) Essyn jäsenille, teemapäiviä hoitolassa.
Titvi Oy: Vaatteista ja asusteista (mm. myssyt, huivit) 10 % alennus Essyn jäsenille.
Pari- ja seksuaaliterapeutti Eriikka Sailo: Vastaanoton hinnoista (Femeda ja Diacor) 20% alennus Essyn jäsenille.

Ammatillinen toiminta

Kirsi Niinimäki, p. 050 514 9828

Maj-Gunnel Stoor, p. 050 329 1611

Lahjoitukset myyntipöydille ja arpajaisvoitot ovat tervetulleita.

Lämpimästi tervetuloa mukaan!