Helsinki

Helsingin seudun osasto tarjoaa syöpää sairastaville ja sairastaneille vertaistukea, omaehtoista tukitoimintaa, luentoja, keskusteluja, vierailuja, myyjäisiä, teatterikäyntejä, joulujuhlia, matkoja ja muita aktiviteetteja osallistujien toiveiden mukaan. Osaston tilaisuuksiin ilmoittautuminen, sekä maksulomakkeiden ja lippujen jakelu tapahtuu osastokokoontumisten yhteydessä.

Osasto kokoontuu tammikuun puolivälistä toukokuun loppuun parittomina viikkoina tiistaisin klo 16:00-19:00.  Kokoontumispaikkana on Kampin palvelukeskuksen ruokasali, Salomonkatu 21 B.
Kevään 2018 kokoontumispäivät: 16.1 ,30.1., 13.2., 27.2., 13.3., 27.3., 10.4., 24.4., 8.5. ja 22.5.

Toimintaa

Tammikuu
Ti 16.1.
Kevään ensimmäinen kokoontuminen. Savolainen bingo tai tietovisa
To 25.1  klo 13:00 Ateneumissa  opastettu kierros von Wright -näyttelyyn

Helmikuu
Ti 13.2.
klo 17:00 Eriikka Sailo luennoi aiheesta Mitä parisuhteelle tapahtuu kun syöpä osuu jompaankumpaan suhteen osapuolista
Ti 27.2. klo 17:00 Vuosikokous

Maaliskuu
Vko 10
  Päivälehden museo: opastettu tutustuminen teemalla sisällissodasta 100 vuotta. Maksuton
Ti 13.3 klo 17:00  Pastori Pinomaa puhuu Lönnrotista
Ke 21.3. Tutustuminen uusittuun Eduskuntataloon alkaen 9:30 : aluksi turvatarkastus. Opastus eduskuntatalossa klo 10:00-12:00 ja
klo 12:00-14:00 Sari Sarkomaa kertoo sotesta, eduskuntatyöstä ja syöpäverkoston ajankohtaisista asioista.
Ti 28.3. klo 10:00-14:00 Kevätmyyjäiset Töölön palvelukeskuksessa

Huhtikuu
Huhtikuussa elokuviin uusittuun elokuvateatteri Maximiin. Päivä sovitaan myöhemmin kerhotapaamisessa
La 7.4. klo 15:00 Mysteerio Buffo, Teatteri Jurkassa. Viimeinen ilmoittautuminen 27.2. Liput 27 €.
Ti 10.4. klo 17:30 Palvelukeskuksen Juhlasali: Minna Huotilainen luennoi aiheenaan ” Tunne aivosi, aivojen hyvinvointi kaikenikää” (n .45 min)
Luennon jälkeen keskustelua aiheesta. Huom! kahvitus ennen luentoa ruokasalissa
(2 €).
16-21.4. Vuoden 2018 tuettu loma Päiväkummussa Karjalohjalla. Lomaa haetaan 20.11.2017 – 21.1.2018 joko Hyvinvointilomien nettisivujen kautta tai paperisella lomakkeella. Omavastuuosuus 125€/hlö/5vrk. Loma toteutetaan yhteistyössä Hyvinvointilomat ry:n kanssa Sosiaali- ja terveysministeriön  Veikkausvaroista myöntämällä avustuksella.

Toukokuu
Pe 4.5. klo 12:00 Museokierros Iittala & Arabia Design Centressä. Kokoontuminen aulassa klo 11:45.
Ke 9.5. klo 10:30 Lähtö Tuusulan retkelle Mikonkadun tilausajopysäkiltä. Hintaan 49,50 € sisältyy matkat, lounas ja pieni konsertti Villa Kokkosessa sekä käynti Pajutallissa
Pe 18.5. Miesbaletti Kulttuuritalolla
22.5. Kakkukahvit

Heinäkuu
Ma 30.7. Kesäretki: Minitattoo Senaatintorilla. Kokoontuminen klo 11:15 Aleksanterinkadun ja Unioninkadun kulmassa yliopiston puolella.

Jäsenedut

Essyn jäsenille on tarjolla useita jäsenetuja.  Jäsenedun saa näyttämällä Essy:n jäsenkorttia tai tunnuksella ”ESSY”, ellei toisin mainita.

Kauneushoitola Lepopiste: Hoidoista alennus (15 -20 %) Essyn jäsenille, teemapäiviä hoitolassa.
Titvi Oy: Vaatteista ja asusteista (mm. myssyt, huivit) 10 % alennus Essyn jäsenille.
Pari- ja seksuaaliterapeutti Eriikka Sailo: Vastaanoton hinnoista (Femeda ja Diacor) 20% alennus Essyn jäsenille.

Ammatillinen toiminta

Kirsi Niinimäki, p. 050 514 9828

Maj-Gunnel Stoor, p. 050 329 1611

Lahjoitukset myyntipöydille ja arpajaisvoitot ovat tervetulleita.

Lämpimästi tervetuloa mukaan!