Keski-Uusimaa

Osaston tehtävänä on syöpäpotilaiden yhteensaattaminen, keskinäinen tukeminen ja rohkaiseminen. Toimialueena ovat Järvenpää, Kerava ja Tuusula. Osasto järjestää myös teemakokoontumisia, virkistysretkiä, teatterissa käyntejä sekä myyjäisiä ja osallistuu myös valtakunnallisiin tapahtumiin.

Järjestämme kerhoiltoja kolmen viikon välein vuorotellen Järvenpäässä, Tuusulassa ja Keravalla.
Kerhoillat koostuvat kahvittelun kera tapahtuvasta vapaasta keskustelusta ja/tai mahdollisen vieraan esityksestä. Tule mukaan yhteisiin tilaisuuksiin ja löydä uusia ystäviä, vaihtelua ja virkistystä. Myös syöpäpotilaiden läheiset ovat tervetulleita toimimaan kanssamme. Osastolla on kaksi TOIVO-vertaistukivalmennuksen saanutta henkilöä, joiden kanssa voit myös keskustella mieltäsi askarruttavista kysymyksistä. Jätä yhteystietosi tukihenkilöiden sähköpostiin, niin otamme sinuun yhteyttä. Yhteydenotto on luottamuksellinen.

Syksyn 2019 kerhoillat ovat torstaisin klo 17:00

Tuusulassa 5.9 ja 7.11.  Os. Tuusulan kunnantalo, Hyryläntie 16
Keravalla 26.9 ja 28.11
. Os. Viertolan palvelukeskus, Timontie 4.
Järvenpäässä 17.10. Os. Myllytien toimintakeskus, Myllytie 11.
Kerhoiltojen ohjelmasisällöstä ilmoitetaan paikallislehtien ”Yhdistykset-palstalla” Keski-Uusimaa osiossa, sekä tällä kotisivulla. Paikallislehtien ilmoitukset pyrimme keskittämään mahdollisuuksien mukaan keskiviikon ja viikonlopun lehtiin.

Muuta toimintaa

24.8. klo 12:00 opastettu tunnin tutustumiskäynti Helsingin Keskustakirjasto Oodiin. Sieltä siirrymme Musiikkitalolle jossa ohjelmassa klo 14:00–14:45 musiikkiesitys: ”Klassista; lauluja uudesta maailmasta.” Esiintyjät mezzosopraano Sofia Buono ja pianisti Joel Papinoja. Konsertin yhteydessä kevyt salaattilounas musiikkitalon lämpiössä. Kokoontuminen Oodin 1. kerroksen infopisteellä klo 11:50. Ilmoittautumiset tekstiviestillä Sirpalle, p. 050 500 2788  26.7.2019 mennessä. Tapahtuman hinta osaston jäsenille 5 €/hlö, ei jäsenet 15 €/hlö. Henkilömäärä rajoitettu max. 40-45 ensin ilmoittautunutta, jäsenet etusijalla. Yhteiskuljetusta ei järjestetä.
24.9. Roosanauhojen myyntikampanjan aloitus. Paikka ja ohjelma selviää kesän aikana.
10.11. klo 15:00 Keravan Oopperassa näytös ”Hevoshuijarit”. Tapahtumaan on alustavasti varattu 35 lippua.
14.12 klo 13:00 Lahden Kaupunginteatterissa näytös ”Nunnia ja Konnia”. Tapahtumaan on alustavasti varattu 35 lippua.
Osaston pikkujoulua vietetään marraskuussa. Paikka ja aika ilmoitetaan myöhemmin.

Osasto on jättänyt Hyvinvoitilomat ry:lle hakemuksen tuetusta ryhmälomasta 30 henkilölle vuoden 2020 elo-syyskuun vaihteeseen. Päätöstä loman saamisesta odotetaan syyskuun lopussa.

Ammatillinen toiminta

Seuraa ilmoittelua:
Tarkemmat tapahtuma- ja kerhoilmoitukset julkaistaan yhdistyspalstalla Keski-Uusimaassa ja Keski-Uusimaan Viikkouutisissa.

Yhteystiedot

Puheenjohtaja ja sihteeri Tapani Paavilainen,  p. 040 513 9994 ja tapani.paavilainen(at)luukku.com

Varapuheenjohtaja Pia Ala-Koppala, p. 050 337 3647, pia.ala-koppala(at)kolumbus.fi

Vertaistuki Kerava ja Tuusula: Helena Kukka-Lilja,  helena.kukka-lilja(at)windowslive.com

Vertaistuki Järvenpää: Eija Siipo,  eija.siipo(at)gmail.com

Taloudenhoitaja Dagmar Kolehmainen, p. 041 505 5163, d.kolehmainen(at)outlook.com

Teatterimatkat ja retket Sirpa Hämäläinen, p. 050 5002 788, sirpaliisa.hamalainen(at)kolumbus.fi

Osaston tili FI43 5092 0920 2787 59.