Keski-Uusimaa

Osaston tehtävänä on syöpäpotilaiden yhteensaattaminen, keskinäinen tukeminen ja rohkaiseminen. Toimialueena ovat Järvenpää, Kerava ja Tuusula. Osasto järjestää myös teemakokoontumisia, virkistysretkiä, teatterissa käyntejä sekä myyjäisiä ja osallistuu myös valtakunnallisiin tapahtumiin.

Koronatilanteen salliessa, on osastolla syksyllä 2020 seuraavanlaista toimintaa.

Järjestämme osastoiltoja kolmen viikon välein vuorotellen Järvenpäässä, Tuusulassa ja Keravalla.
Kerhoillat koostuvat kahvittelun kera tapahtuvasta vapaasta keskustelusta ja/tai mahdollisen vieraan esityksestä. Tule mukaan yhteisiin tilaisuuksiin ja löydä uusia ystäviä, vaihtelua ja virkistystä. Myös syöpäpotilaiden läheiset ovat tervetulleita toimimaan kanssamme. Osastolla on kaksi TOIVO-vertaistukivalmennuksen saanutta henkilöä, joiden kanssa voit myös keskustella mieltäsi askarruttavista kysymyksistä. Jätä yhteystietosi tukihenkilöiden sähköpostiin, niin otamme sinuun yhteyttä. Yhteydenotto on luottamuksellinen.

SYKSYN 2020 OSASTOILLAT ovat torstaisin klo 17–19 seuraavasti:

Järvenpäässä Myllytien toimintakeskuksessa, Myllytie 11.
3.9. Aiheena torkkupeittotalkoiden yhteenveto.
5.11. Porvoon paikallisosaston vierailu, aiheena osastojen välinen yhteistyö. Mukana Essyn toiminnanjohtaja Inge-Brit Barkholt.

Keravalla Viertolan Palvelukeskuksessa, Timontie 4.
24.9. Roosa nauhojen jako myyjille.
. Aihe avoin.

Tuusulassa Pääkirjaston Einari-salissa, Autoasemankatu 2.
15.10. Aihe avoin.

Muuta toimintaa

Syyskuussa pidetään mahdollisuuksien mukaan toukokuulta peruuntunut leirinuotio-tapahtuma.
14.11. klo 13 Lahden Kaupunginteatterissa Molieren klassikko; Saituri, johon varattu 35 lippua. Seuraa ilmoittautumisohjeita lehdistä ja kotisivulta.
Muista syksyn tapahtumista tiedotamme tilanteiden mukaan.
Osasto on hakenut Hyvinvointilomilta tuettua ryhmälomaa loppukesälle 2021.

Olemme esittelemässä toimintaamme mahdollisuuksien mukaan alueen julkisissa tapahtumissa.

Haaste torkkupeittotalkoisiin!

ESSY:n Keski-Uudenmaan Paikallisosasto haastaa jäsenensä Korona-ajan torkkupeittotalkoisiin välillä 26.4-31.8.2020.

Talkoolaisten toivotaan neulovan 20×20 cm:n suuruisia lappusia omista kaapeista löytyvistä lankakerien jämistä. Jotta palat saadaan järkevästi yhdistettyä 120×160 cm:n peitoiksi niin neulomisessa pitäisi noudattaa seuraavia sääntöjä:

Lankana esim. Novitan Nalle tai 7-veljestä tai muuta samanlaista lankaa, puikot 3 ½ tai 4, kudonta koko ajan oikeaa. Värit voivat olla mitä tahansa; yksivärisistä raidallisiin, avainsana on kuitenkin tuo 20×20 cm. (esimerkkipaloja kuvassa).

Lappuset toimitetaan Järvenpäässä pidettävään syksyn ensimmäiseen kerhoiltaan 3.9.2020, jolloin sovitaan myös peittojen kasaustalkoista. Peittojen lukumäärästä riippuen valmiit peitot joko arvotaan syksyn pikkujoulussa tai lahjoitetaan sopivaan yleishyödylliseen käyttöön. Lisätietoja: Kerttu p. 040 513 1200.

Keski-uudenmaan paikallisosaston toimintakertomus vuodelta 2019

Keski-Uudenmaan paikallisosaston toimintasuunnitelma vuodelle 2020

Yhdistyksen kurssi- ja vertaisryhmätoiminta

Seuraa ilmoittelua:
Tarkemmat tapahtuma- ja kerhoilmoitukset julkaistaan yhdistyspalstalla Keski-Uusimaassa ja Keski-Uusimaan Viikkouutisissa.

Yhteystiedot

Puheenjohtaja ja sihteeri Tapani Paavilainen,  p. 040 513 9994 ja tapani.paavilainen(at)luukku.com

Taloudenhoitaja Dagmar Kolehmainen, p. 041 505 5163, d.kolehmainen(at)outlook.com

Teatterimatkat ja retket Sirpa Hämäläinen, p. 050 5002 788, sirpaliisa.hamalainen(at)kolumbus.fi

Vertaistuki Kerava ja Tuusula: Helena Kukka-Lilja,  helena.kukka-lilja(at)windowslive.com

Vertaistuki Järvenpää: Eija Siipo,  eija.siipo(at)gmail.com

Osaston tili FI43 5092 0920 2787 59 (Ei jäsenmaksuja).