Toiminta

Etelä-Suomen Syöpäyhdistys tarjoaa tietoa, tukea, toivoa ja toimintaa täysi-ikäisille syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen.

Toimimme laajasti Etelä-Suomen alueella. Toimitilat löytyvät Helsingin lisäksi Hämeenlinnasta, Lahdesta ja Riihimäeltä. Lisäksi yhdistyksen paikallisosastoilla ja -kerhoilla on suomen- ja ruotsinkielistä toimintaa kahdellatoista paikkakunnalla.

Klikkaa oheista kuvaa nähdäksesi toimialueemme isompana:

Tavoitteena hyvä elämä ilman syöpää ja syövästä huolimatta

Etelä-Suomen Syöpäyhdistys r.y. on vuonna 1965 perustettu kansanterveysjärjestö. Olemme Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenjärjestö ja osa Syöpäjärjestöjä. Suomen Syöpäyhdistykseen kuuluu 12 alueellista syöpäyhdistystä paikallisosastoineen ja kuusi valtakunnallista potilasjärjestöä. Lisätietoa sekä Syöpäjärjestöjen organisaatiokaavion löydät Syöpäjärjestöjen verkkosivuilta.

Tavoittelemme sitä, että ihmiset voisivat elää hyvää elämää ilman syöpää ja syövästä huolimatta. Ehkäisemme syöpään sairastumista, edistämme siitä selviytymistä ja tarjoamme tukea sairastuneille ja heidän läheisilleen.

Etelä-Suomen Syöpäyhdistys tekee tiivistä yhteistyötä alueen sairaaloiden, sairaanhoitopiirien ja terveyskeskusten kanssa. Yhdistyksen palvelut täydentävät julkisen sektorin palveluita. Yhdistys turvaa omalla ammattitaidollaan palveluidensa korkean laadun ja vaikuttavuuden.

Huomioithan, että yhdistys ei ole ottanut tapaturmavakuutusta toimintaamme osallistuville.

Tervetuloa jäseneksi!

Kuka tahansa täysi-ikäinen voi liittyä Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen jäseneksi ja siten hyötyä jäseneduista sekä olla mukana mahdollistamassa yhdistyksen toimintaa. Tule mukaan!

Lue lisää Essyn jäsenyydestä Jäsenyys-sivultamme.

Haluaisitko tukea yhdistyksen toimintaa?

Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen toimintaa rahoitetaan jäsenmaksuilla, STEA:n avustuksilla, Syöpäsäätiön tuella, lahjoituksilla, testamenteilla ja hyväntekeväisyystapahtumilla. Ihmisten ja yritysten tuki on toiminnallemme hyvin tärkeää. Lue lisää eri tavoista tukea yhdistystä:

Tue toimintaamme

Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen palvelut

Potilaiden ja läheisten neuvonta:

Autamme syöpäpotilaita ja heidän läheisiään tarjoamalla tietoa syövästä, tukea ja neuvontaa.

Terveyden edistäminen:

Tarjoamme terveysneuvontaa ja opastamme syövän varhaisessa toteamisessa ja ennaltaehkäisyssä.

Järjestämme lisäksi alueellamme myös erilaisia liikuntaryhmiä.

Kurssit ja ryhmät:

Järjestämme monenlaisia kursseja ja ryhmiä sairastuneille ja heidän läheisilleen.

Vertaistuki:

Välitämme koulutettuja vertaistukihenkilöitä sairastuneille ja heidän läheisilleen. Vertaistukihenkilöt auttavat selviytymään sairauden kanssa. Järjestämme myös vertaistukiryhmiä.

Säännöt ja strategia

Etelä-Suomen Syöpäyhdistys ry:n säännöt

Strategia 2021 – 2025

Strategi_2021_2025_påsvenska.pdf-

Toimintakertomuksia

Toimintakertomus 2022

Toimintakertomus 2021

Toimintakertomus 2020

Tietoa syövästä

Syöpäjärjestöjen Kaikki syövästä -sivustolle on koottu ajankohtaista tietoa syövästä ja sen hoidosta.

Potilasoppaat

Suomen Syöpäpotilaat ry ylläpitää potilasoppaita eri aiheista. Oppaiden avulla tuetaan syöpäpotilaita ja heidän läheisiään tarjoamalla asiallista ja ymmärrettävää tietoa. Osa oppaista käsittelee jotain tiettyä syöpää, osa keskittyy syövän ja sen hoidon aiheuttamiin erityiskysymyksiin.

Tutustu potilasoppaisiin

Essyn esite suomeksi:

Essyn esite suomeksi

Broschyren på svenska:

Broschyren om Essy på svenska

Mer information om föreningen på svenska finns här.