Terveyden edistäminen

Syövän ehkäisy ja terveyden edistäminen ovat ydintehtäviämme. Sattumalla ja perintötekijöillä on vaikutusta syövän synnyssä. Voit kuitenkin vaikuttaa jaksamiseesi ja terveyteesi hyvillä elämäntavoilla.

Sillä miten elät, on merkitystä terveytesi ja jaksamisesi kannalta. Ohjaamme terveellisiin elintapoihin syövän ehkäisemiseksi ja sairastuneiden auttamiseksi. Neuvomalla ihmisiä elintapamuutoksissa voimme ehkäistä syöpään sairastumista ja taudin uusimista sekä nopeuttaa sairastuneiden paranemista. Lue lisää syövän ehkäisystä.

Syöpäjärjestöjen Ilman syöpää -sivustolla  voit tutustua esimerkiksi painonhallinnan, auringolta suojautumisen ja liikunnan merkitykseen sekä syövän riskitekijöihin.

Olemme myös mukana erilaisissa tapahtumissa kertomassa syövän ehkäisystä.

Apua tupakoinnin lopettamiseen

Tupakoimattomuus on tehokkain tapa ehkäistä syöpää. Myös jo sairastuneet hyötyvät tupakoinnin lopettamisesta. Lue lisää tupakoinnin haitoista. Neuvontahoitajamme käyvät muun muassa oppilaitoksissa kertomassa terveellisistä elämäntavoista. Aiheena voi olla esimerkiksi savuttomuuteen kannustaminen sekä tupakoinnin lopettamisen tukeminen. Vierailumahdollisuutta voi tiedustella Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen toimistosta.
Tukea ja tietoa savuttomuuteen verkossa:

www.röökikroppa.fi
www.fressis.fi