Tule tukihenkilöksi

Haluatko tarjota keskusteluapua syöpään sairastuneelle tai hänen läheiselleen? Tule Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen vertaistukihenkilöksi.

Koulutamme vertaistukitukihenkilöitä, jotka ovat itse sairastaneet syövän ja toipuneet siitä tai ovat sairastaneen läheisiä. Vertaistukihenkilöt toimivat vapaaehtoisena keskustelu- ja kuunteluapuna vastasairastuneille syöpäpotilaille, ja heitä sitoo vaitiolovelvollisuus. He eivät ota kantaa hoitoihin tai lääketieteellisiin kysymyksiin. Vertaistukihenkilöt ovat kaikkien vastasairastuneiden syöpäpotilaiden käytössä. Voimme välittää myös muiden maakunnallisten syöpäyhdistysten tukihenkilöitä.

Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen alueelta löytyy tukihenkilöitä sekä syöpään sairastuneille että heidän läheisilleen.

Henkilötietojen käsittely tukihenkilötoiminnassa

Jos olet kiinnostunut vertaistukitoiminnasta, ota yhteyttä!

Tiedustelut ja välitys, avoinna maanantaista perjantaihin klo 9 ─ 15

Helsinki ja pääkaupunkiseutu:

puh. 044 730 3303, neuvontahoitaja Kirsi Roos

Hämeenlinna, Riihimäki ja Hyvinkään seutu:

puh. 044 730 3305, neuvontahoitaja Marja Sarvi

Lahti: