Kirjoita Essyn blogiin

Haluaisitko kirjoittaa yhdistyksemme blogiin? Tutustu oheisiin ohjeisiin ja kysy tarvittaessa lisää.

• Tyyli ja aihe on vapaa: voit kirjoittaa oman tai läheisesi kokemuskuvauksen, fiktiivisen tarinan, runon, kolumnimaisen tekstin tai ajatuksiasi esimerkiksi Essyn tai Syöpäjärjestöjen palveluista tai syövän hoidosta Suomessa.
  • Tekstin sävy saa olla haluamasi mukainen; on kuitenkin hyvä huomioida kohderyhmä, jolle kirjoitat sekä miettiä sen pohjalta esimerkiksi sanavalintoja.
  • Mieti tekstillesi otsikko, joka herättää lukijan kiinnostuksen.
  • Voimme tarvittaessa auttaa aiheen sekä otsikon valinnassa ja keskustella kanssasi teksti-ideastasi.
  • Kirjoitus voidaan julkaista suomeksi tai ruotsiksi.
  • Pituussuositus n. 300-600 sanaa.
  • Toimita teksti Word-muotoisena (mielellään ei PDF:nä) tai sähköpostin viestikentässä osoitteeseen leea.inkinen(a)essy.fi
    Ilmoita sähköpostiviestissäsi, haluatko että teksti julkaistaan omalla nimellä, nimimerkillä vai nimettömänä. Liitä halutessasi mukaan nimimerkki.
  • Liitä mukaan myös yhden lauseen esittelyteksti itsestäsi tyyliin ”Kirjoittaja on/toimii…
  • Voit halutessasi lähettää mieluiten vaakakuvan kuvitusta varten sähköpostin liitteenä (joko JPG- tai PNG-muodossa). Lisää mukaan tiedot kuvaajasta ja huomioi tekijänoikeudet: ethän lähetä kuvaa, jota sinulla ei ole lupaa julkaista. Kuva voi olla esim. luontokuva tai omia harrastuksiasi kuvaava. Kuvituksia ja graafisia tuotoksia voidaan myös julkaista.
  • Luemme läpi kaikki meille lähetetyt blogitekstiehdotukset ja pidätämme oikeuden valita julkaistaviksi Essyn blogiin sopivat tekstit.

Odotamme innolla tekstiäsi!

Onko sinulla kysyttävää? Ole yhteydessä ke-pe: p. 044 730 3304 tai leea.inkinen(a)essy.fi

Käy myös tutustumassa Essyn blogissa julkaistuihin teksteihin.