Avustukset

Etelä-Suomen Syöpäyhdistys tukee avustuksilla syöpään sairastuneita jäseniään. Jos sinulla on kysyttävää hakemuksista, soita meille numeroon 044 730 3300.

Syöpäpotilaan hoitovuorokausikorvaus

Hoitovuorokausikorvaus on Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenille tarkoitettu avustus. Vuoden jäsenyyden jälkeen sairastunut voi hakea korvausta, jos hän on syövän vuoksi joutunut osastohoitoon yliopisto-, keskus- tai terveyskeskussairaalaan.

Hoitovuorokausikorvauksen suuruus on 1.1.2021 alkaen: 5 euroa / hoitovuorokausi. Korvausta ei makseta alle vuorokauden mittaisilta sairaalakäynneiltä eli ei poliklinikkakäynneistä.

Korvausta tulee hakea 3 kuukauden kuluessa osastohoidosta.

Käsittelyn helpottamiseksi toivomme, että alle 10 vuorokauden korvaushakemuksia ei lähetettäisi yksitellen, vaan ne kerättäisiin yhteen ja lähetettäisiin kerralla.

Korvaus on henkilökohtainen jäsenetuus. Sen saamiseksi tulosta oheinen hoitovuorokausikorvaushakemus ja ole yhteydessä sairaalan hoitohenkilökuntaan, mielellään sosiaalityöntekijään, joka varmentaa lomakkeen tiedot allekirjoituksellaan. Hakemus toimitetaan yhdistyksemme toimistoon.

Korvausta ei makseta takautuvasti eikä perikunnalle.

Hoitovuorokausikorvaushakemus, Etelä-Suomen Syöpäyhdistys ry

Avustus lapsisyöpäpotilaiden perheille

Etelä-Suomen Syöpäyhdistys myöntää kertaluonteisen alkuavustuksen perheelle, jossa alle 18-vuotias lapsi on sairastunut syöpään. Avustus on 1.10.2022 alkaen suuruudeltaan 200 euroa.

Alkuavustuksen saamiseksi tulosta tämä hakemuslomake yhdessä sosiaalityöntekijän kanssa täytettäväksi.

Alkuavustushakemus, Etelä-Suomen Syöpäyhdistys ry

Kyllikki Ahtilan rahasto

Kyllikki Ahtilan rahasto avustaa Hämeenlinnan ja Hattulan alueella vähävaraisten perheiden syöpää sairastavien lasten virkistys- ja harrastustoimintaa.

Avustus voidaan myöntää syöpää sairastavalle lapselle, joka asuu Hämeenlinnan ja Hattulan alueella. Avustus voidaan myöntää alle 18-vuotiaalle. Lapsen huoltajan ei tarvitse olla Etelä-Suomen Syöpäyhdistys ry:n jäsen.

Avustusta haetaan Etelä-Suomen Syöpäyhdistys ry:stä vapaamuotoisella hakemuksella, joka osoitetaan yhdistyksen hallitukselle.

Hakemuksessa tulee olla

• lapsen nimi ja syntymäaika,
  • syöpäsairaus ja toteamisaika
  • hakijan, lapsen huoltajan nimi ja syntymäaika
  • lähiosoite, postinumero ja postitoimipaikka sekä puhelinnumero
  • pankkiyhteys: IBAN-tilinnumero ja BIC
  • mihin ja miksi avustusta haetaan
  • mikä on perheen taloudellinen tilanne

Avustushakemus lähetetään toiminnanjohtajalle osoitteeseen:

Etelä-Suomen Syöpäyhdistys ry
Toiminnanjohtaja
Itämerenkatu 5 A, 6. kerros

Arkaluontoisten tietojen käsittely
Etelä-Suomen Syöpäyhdistys ry:n avustuksia hoitavat henkilöt käsittelevät hakemuksessa olevia arkaluontoisia terveys- ja henkilötietoja täysin luottamuksellisesti. Kirjalliset tiedot arkistoidaan lukollisissa tiloissa. Henkilökuntaa sitoo vaitiolovelvollisuus.

Yhteystiedot:

Toiminnanjohtaja Inge-Brit Barkholt