Avustukset

Etelä-Suomen Syöpäyhdistys tukee avustuksilla syöpään sairastuneita jäseniään.

Syöpäpotilaan hoitovuorokausikorvaus

Hoitovuorokausikorvaus on Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenille tarkoitettu avustus. Vuoden jäsenyyden jälkeen sairastunut voi hakea korvausta, jos hän on syövän vuoksi joutunut sairaalaan osastohoitoon. Hoitovuorokausikorvauksen suuruus on 2 euroa/täysi vuorokausi. Korvausta maksetaan enintään 90 vuorokaudelta vuodessa ja takautuvasti enintään kuuden kuukauden ajalta.

Korvausta ei makseta alle vuorokauden mittaisilta sairaalakäynneiltä. Käsittelyn helpottamiseksi toivomme, että alle 10 vuorokauden korvaushakemuksia ei lähetettäisi yksitellen, vaan ne kerättäisiin yhteen ja lähetettäisiin kerralla (takautuvasti enintään kuuden kuukauden ajalta).

Korvaus on henkilökohtainen jäsenetuus. Sen saamiseksi ilmoita jäsenyydestäsi sairaalan hoitohenkilökunnalle, mielellään sosiaalityöntekijälle, joka ilmoittaa tarvittavat tiedot yhdistyksemme toimistoon.

Hoitovuorokausikorvaushakemus

Avustus lapsisyöpäpotilaiden perheille

Etelä-Suomen Syöpäyhdistys myöntää kertaluonteisen alkuavustuksen perheelle, jossa alle 18-vuotias lapsi on sairastunut syöpään. Avustus on suuruudeltaan 170 euroa. Edellytyksenä avustuksen saamiselle on, että ainakin jompikumpi vanhemmista on Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsen.

Alkuavustushakemus

Kyllikki Ahtilan rahasto

Kyllikki Ahtilan rahasto avustaa Hämeenlinnan ja Hattulan alueella vähävaraisten perheiden syöpää sairastavien lasten virkistys- ja harrastustoimintaa.

Avustus voidaan myöntää syöpää sairastavalle lapselle, joka asuu Hämeenlinnan ja Hattulan alueella. Avustus voidaan myöntää alle 18-vuotiaalle. Lapsen huoltajan ei tarvitse olla Etelä-Suomen Syöpäyhdistys ry:n jäsen.

Avustusta haetaan Etelä-Suomen Syöpäyhdistys ry:stä vapaamuotoisella hakemuksella, joka osoitetaan yhdistyksen hallitukselle.

Hakemuksessa tulee olla

• lapsen nimi ja syntymäaika,
  • syöpäsairaus ja toteamisaika
  • hakijan, lapsen huoltajan nimi ja syntymäaika
  • lähiosoite, postinumero ja postitoimipaikka sekä puhelinnumero
  • pankkiyhteys: IBAN-tilinnumero ja BIC
  • mihin ja miksi avustusta haetaan
  • mikä on perheen taloudellinen tilanne

Avustushakemus lähetetään toiminnanjohtajalle osoitteeseen:

Etelä-Suomen Syöpäyhdistys ry
Liisankatu 21 B 15

Arkaluontoisten tietojen käsittely
Etelä-Suomen Syöpäyhdistys ry:n avustuksia hoitavat henkilöt käsittelevät hakemuksessa olevia arkaluontoisia terveys- ja henkilötietoja täysin luottamuksellisesti. Kirjalliset tiedot arkistoidaan lukollisissa tiloissa. Henkilökuntaa sitoo vaitiolovelvollisuus.

Yhteystiedot:

Etelä-Suomen Syöpäyhdistys ry                              Toiminnanjohtaja Inge-Brit Barkholt
p. 044 730 3300                                                          p. 044 730 3301