Vuosi täyttyy!

Ensimmäinen vuosi Essy:n toiminnanjohtajana täyttyy elokuun lopussa. On ollut hyvin vaiherikas vuosi, josta päällimmäisenä on hieno tunne saada tehdä työtä tärkeän asian parissa hienojen ihmisten kanssa. Työ kaikessa moninaisuudessaan on ollut rikasta ja välillä hyvinkin haastavaa. Työ ja siinä tapahtuvat asiat ovat antaneet paljon mietittävää ja pohdittavaa. Asiat ovat pistäneet välillä hiljaiseksi ja nöyräksi. Yhteistyö on kantava voima kaikkien kanssa, kun teemme työtä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten hyväksi.

On todella hienoa tehdä työtä ammattitaitoisen ja motivoituneen henkilökunnan kanssa. Työnimu vie meitä jokaista eteenpäin hyvässä ja kannustavassa työyhteisössä.

Yhteistyö vertaistukihenkilöiden ja paikallisosastojen vapaaehtoisten kanssa on tärkeää. On ollut hienoa nähdä, kuinka antaumuksella vapaaehtoiset tekevät työtään. Jokainen meistä tekee omalla persoonallisuudellaan tehtäväänsä, joka on suuri rikkaus. Erilaisuudelle on myös tilaa.

Essy:n asioiden luotsaaminen yhdessä hallituksen kanssa on ollut hyvää ja eteenpäin vievää. Toiminnan- ja taloudenasiat ovat selkiintyneet ja siitä on hyvä jatkaa eteenpäin. Essy:n ylin päättävä elin Edustajisto kiitteli toukokuun kokouksessa yhdistyksen selkeitä suuntia.

Jatkamme työtämme visiota kohti ”Hyvä elämä ilman syöpää ja syövästä huolimatta”. Lämmin kiitos yhdistyksemme työntekijöille, luottamushenkilöille, vapaaehtoisille, jäsenille, lahjoittajille, tukijoille ja yhteistyökumppaneille. Yhdessä teidän kaikkien kanssa olemme tärkeää työtä tekevä yhdistys. Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin!

Helteisen kesän jälkeen yhdistyksen toiminta on taas käynnistynyt. Sekä ammattilaisten että paikallisosaston järjestämää toimintaa ja palveluita on taas runsaasti tarjolla. Voimme näin tarjota tietoa, toivoa ja tukea erilaisin toimin. Uusi toiminta ja palveluopas on ilmestynyt. Toivottavasti mahdollisimman moni syöpään sairastunut ja hänen läheisensä löytävät toimintamme pariin ja saa tarvitsemaansa tietoa, toivoa ja tukea.

Toivon, että tulevasta syksystä tulee sekä avun antajille että avun saajille rikas ja antoisa. Elämä ”heittää” meille erilaisia haasteita monesti yllättäen, mutta on hyvä muistaa tukea olevan saatavilla.

”Katso tätä päivää
sillä se on elämä.
Sen lyhyessä hetkessä
on koko totuus.
Siinä on koko
olemassaolosi todellisuus,
kasvun riemu, toiminnan loisto,
kauneuden kirkkaus.
Eilinen on vain unta,
huominen on vain näky.
Mutta jos elät tämän hetken hyvin
on eilinen uni onnesta,
jokainen huominen toivenäky.
Katso siis tarkkaan tätä päivää,
aloita jokainen aamu uusi elämä.”

(Goethe)