Finnair ja Ylöjärven kaupunki ottivat Vessapassin käyttöön

4.3.2019

Vessapassi on Crohn ja Colitis ry:n lanseeraama ja rekisteröimä tavaramerkki.

Vessapassin tarkoituksena on helpottaa suolistosairauksia, endometrioosia, suolistosyöpää, neurosairauksia, eturauhasyöpää, gynekologisia syöpiä, rakkosyöpää ja neuroendokriinisiä kasvaimia sairastavien mahdollisuutta päästä välittömästi lähimpään vessaan ja parantaa näin heidän elämänlaatuaan. Sairauksien ikävimpiin oireisiin voi kuulua pysyvä suoliston toiminnallinen häiriö, joka pakottaa sairastuneet jopa kymmeniin WC-käynteihin vuorokaudessa. He ovat pakotettuja pysyttelemään WC:n läheisyydessä: kun tarve päästä vessaan iskee, ei sitä ole aikaa etsiä. Syöpäjärjestöjenkin jäsenetuutena jaettavasta Vessapassista voi silloin olla apua.

Finnair ja Ylöjärven kaupunki ovat tarttuneet haasteeseen ja ottaneet Vessapassin käyttöön. Tästä kerrotaan Crohn ja Colitis ry:n jäsenlehden IBD:n artikkelissa (1/2019) Vessapassi maassa ja ilmassa. Artikkelin pääset lukemaan tästä linkistä