Haemme Kanta-Hämeen, Riihimäen ja Hyvinkään alueelle uusia tukihenkilöitä

2.10.2019

Tukihenkilöksi syöpään sairastuneille?
Haluatko tarjota kuuntelu- ja keskusteluapua syöpään sairastuneelle tai hänen läheiselleen? Tule EteläSuomen Syöpäyhdistyksen vertaistukitoiminnan tukihenkilöksi.

Koen, että tukihenkilönä toimiminen on ollut valtavan antoisaa. Tunne siitä, että on voinut edes vähän helpottaa toisen ihmisen oloa, on antanut minulle paljon.” Näin tukihenkilömme kuvaa vapaaehtoistyötään yhdistyksessämme.

Etelä-Suomen Syöpäyhdistys kouluttaa tukihenkilöitä, jotka ovat itse sairastaneet syövän, sairastavat kroonista syöpää tai ovat syöpään sairastuneen läheisiä. He toimivat vaitiolovelvollisena kuuntelu- ja keskusteluapuna vastasairastuneille. Tukihenkilöt eivät ota kantaa hoitoihin tai lääketieteellisiin asioihin. Heidän tehtävänään on olla kuuntelijana ja tukijana, sekä elävänä esimerkkinä siitä, että elämä jatkuu sairastumisen jälkeen.

Haemme Kanta-Hämeen, Riihimäen ja Hyvinkään alueelle uusia tukihenkilöitä. Tukihenkilöllä tulee olla kulunut kahdesta viiteen vuotta omasta sairastumisesta tai läheisenä olemisesta. Oma prosessi sairastumisesta tulee olla työstettynä. Neuvontahoitaja haastattelee kaikki tukihenkilöksi haluavat. Tehtävään soveltuville henkilöille järjestetään ensi vuoden puolella koulutus. Toiminnassa mukana oleville tukihenkilöillemme järjestämme säännöllistä toiminnanohjausta sekä täydennyskoulutusta.

Mikäli kiinnostuit, ole yhteydessä neuvontahoitaja Marja Sarveen p. 044 7303305 tai marja.sarvi@essy.fi.