Tarkistuta luomesi – varaussivu aukeaa 2.5. klo 8.00

26.4.2017

Ilmoittautumislinkki  ilmaiseen luomien tarkistukseen aukeaaEuromelanoma.org – sivuilla  ti 2.5.2017 klo 8.00. Kalenteroi aika, sillä melanooma riskiä voi itse pienentää. Erittäin suositun kampanjan ajat varataan loppuun muutamissa minuuteissa.

Euromelanooma on ihotautilääkärien aloitteesta järjestettävä kansainvälinen kampanja, jonka tavoitteena on melanooman ja muiden ihosyöpien ehkäiseminen sekä varhainen diagnoosi. Kampanjan avulla pyritään lisäämään kuluttajien tietämystä ihosyövistä ja niiden tunnistamisesta sekä riskitekijöistä.

Euromelanooma-kampanja sai alkunsa vuonna 1999 kuuden belgialaisen dermatologin aloitteesta. Vuonna 2014 Euromelanooma-kampanjaan osallistui jo yli 30 Euroopan maata, vuonna 2015 mukaan liittyvät Suomi ja Kanada. Kampanjan kansalliset yhteistyökumppanit Suomessa ovat La Roche-Posay, LEO Pharma Oy, Roche Oy, Iholiitto ry, Suomen Apteekkariliitto, Syöpäjärjestöt sekä Yliopiston apteekki.