Toimintasuunnitelma pitkäaikaista syöpää sairastavien ja heidän läheistensä tukemisesta Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen alueella

13.2.2018

Pitkäaikaista syöpää sairastavien määrä on kasvanut ja tulee kasvamaan syövän hoitojen kehittymisen myötä. Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen edustajiston kokouksessa 14.12.2016 nousi esiin kysymys siitä, miten yhdistyksessä huomioidaan pitkäaikaista syöpää sairastavien henkilöiden ja heidän läheistensä tukeminen.

Edustajiston aloitteen pohjalta yhdistyksen hallitus nimesi työryhmän valmistelemaan toimintasuunnitelman pitkäaikaista syöpää sairastavien ja heidän läheistensä tukemisesta Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen alueella. Työryhmä työsti syksyn 2017 aikana raportin Elämässä eteenpäin pitkäaikaisesta syövästä huolimatta – Selviytymisrastien kautta. Selviytymisrastien ajatellaan toimivan ohjenuorana pitkäaikaista syöpää sairastaville. Raportti pitää sisällään alustavan toiminnankuvauksen strategiakaudelle 2017 – 2020.

Pääset tutustumaan raporttiin tästä linkistä