Kiitos uutiskirjepalautteesta

20.12.2021

Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen sähköisessä uutiskirjeessä 04/2021 kysyimme palautetta uutiskirjeestä. Kiitokset kaikille kyselyymme vastanneille!

Uutiskirjettämme kiitettiin selkeydestä ja monipuolisuudesta. Vastausten perusteella eniten toivottiin ajankohtaista tietoa Essyn palveluista ja paikallistoiminnasta. Lisäksi kaivattiin mm. tietoa vertaistuesta, palveluista läheisille sekä syöpätutkimuksesta ja -hoidoista. Pyrimme tulevissa uutiskirjeissämme ja muussa toiminnassamme mahdollisuuksien mukaan huomioimaan toiveitanne.

Saimme palautteen mukana myös kysymyksiä ja mietteitä, joista osaan vastaamme tässä:

Teams-sovelluksen kanssa toimimiseen toivottiin selkeitä ohjeita.

Ota yhteyttä siihen neuvontahoitajaan, jonka etäryhmään haluaisit osallistua. Neuvontahoitajalta saat ilmoittauduttuasi ohjeistusta osallistumiseen. Voit myös halutessasi harjoitella etukäteen Teamsin käyttöä neuvontahoitajan opastuksella. Myös kahdenkeskiset tapaamiset neuvontahoitajan kanssa voi järjestää Teamsin välityksellä. Kysy rohkeasti lisää – neuvontahoitajamme auttavat sinua mielellään osallistumaan toimintaamme Teamsin välityksellä. Huomioithan kuitenkin, että emme ole Teamsin tai tietokoneiden käytön asiantuntijoita.

Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksenkin verkkosivulla käyttöön otettu evästekysely mietitytti.

Evästekyselymme yhteydessä oleva inforuutu kertoo evästeistä seuraavaa: ”Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka selain tallentaa tietokoneelle, tabletille tai älypuhelimeen. Eväste ei ole ohjelma, eikä se sisällä haittaohjelmia tai viruksia.”
Luethan lisää evästekyselyn yhteydessä näkyvästä viestistä.

Kysyttiin Haluan tukihenkilön -lomakkeesta verkkosivulla.

Tukihenkilöä voi hakea olemalla yhteydessä neuvontapalveluun tai täyttämällä lomakkeen Essyn verkkosivulla osoitteessa
www.essy.fi/neuvonta-ja-tuki/vertaistuki/. Jos sinulla on ollut vaikeuksia saada tukihenkilölomake lähtemään, varmistathan, että olet täyttänyt kaikki vaadittavat kohdat lomakkeella. Tarkista samalla, että olet kirjoittanut tietosi oikein. Jos lomakkeen kanssa on edelleen hankaluuksia, ota yhteyttä Essyn palveluneuvontaan.

Vertaistuesta ja sen saatavuudesta mm. Lahdessa kyseltiin.

Vertaistukea on Essyn kautta saatavilla, myös Lahden seudulla. Vertaistukea järjestetään tukea etsivän tarpeiden mukaan, niin sairastuneille kuin läheisillekin. Meillä ei ole tukihenkilöitä jokaista eri syöpää kohden, mutta usein syövän sairastanut pystyy auttamaan toista syöpään sairastanutta, vaikka syöpädiagnoosit olisivat erilaiset.

Keskustelut ovat luottamuksellisia, ja Essyn tukihenkilöt on koulutettu tehtäväänsä. Vertaistukitapaamiset voidaan sopia Essyn tiloihin tai esimerkiksi sairaalaan (sairaaloiden koronarajoitusten niin salliessa). Keskustelut onnistuvat myös puhelimella tai etäyhteydellä.

Lue lisää Vertaistuki-sivultamme ja ole tarvittaessa yhteydessä neuvontahoitajiimme. https://www.essy.fi/neuvonta-ja-tuki/vertaistuki/

Essy on nykyään mukana myös Toivo-vertaistukisovelluksessa, mistä voit lukea tästä verkkouutisestamme:

**

Jos sinulle ei vielä tule Essyn uutiskirjettä, voit tilata sen täältä:

Uutiskirjeemme ilmestyy n. 4-6 kertaa vuodessa. Voit halutessasi perua uutiskirjeen tilauksen koska tahansa uutiskirjeen alareunassa olevasta linkistä.