Miten tukea syöpään sairastunutta työntekijää? Webinaari esihenkilöille

11.9.2023

Miten kohdata sairastunut työntekijä työpaikalla ja miten tukea parhaiten häntä? Miten valmistautua ennakoivasti sairauspoissaoloon ja mitä on hyvä huomioida sairauspoissaolon aikaisessa yhteydenpidossa? Miten suunnitella sairastuneen työhön paluuta? Mitkä keinot tukevat parhaiten sairastuneen työelämään paluuta ja työssä jaksamista? Mitä sairastuneet toivovat työelämään paluulta ja mitä hyviä käytäntöjä on? Mitä palveluita ja tukea järjestöt tarjoavat?

Tule kuulemaan lisää syöpä ja työelämä -yhtälöstä ja jakamaan omia hyviä käytäntöjä Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen ja Suomen Syöpäpotilaan ry:n yhteiseen maksuttomaan webinaariin tiistaina 28.11.2023 klo 9-10:30. Tilaisuus on tarkoitettu erityisesti esihenkilöille.

Webinaarin tavoitteena on tarjota tietoa ja työkaluja esihenkilöille sairastuneen kohtaamiseen ja tukemiseen sekä sairastuneen työyhteisön huomioimiseen. Opit myös lisää syövän vaikutuksista työ- ja toimintakykyyn ja kuulet havaintoja Suomen Syöpäpotilaat ry:n työelämähankkeen kokemuksista sekä omakohtaisen kokemuksen kautta ajatuksia työelämään paluusta diagnoosin jälkeen.

Tilaisuudessa alustavat kokemuspuheenvuorossa Sirpa Ahonen (Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen vertaistukija) ja Suomen Syöpäpotilaat ry:n vaikuttamistyön erityisasiantuntija Emma Andersson. Emma luotsasi ”Elossa ja osallisena, myös työelämässä!” -hanketta Syöpäpotilaissa 2017-2021. Lisäksi Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen (ESSY) toiminnanjohtaja Inge-Brit Barkholt ja neuvontahoitaja Kirsi Roos kertovat ESSY:n toiminnasta.

Webinaari toteutetaan Teams-alustalla. Saat linkin osallistumista varten maanantaina 27.11. ilmoittautumisen yhteydessä antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Ilmoittaudu mukaan lomakkeella osoitteessa https://link.webropolsurveys.com/S/20D76C8F49877F25  viimeistään keskiviikkona 22.11.

Tilaisuudessa ei käydä läpi työnantajan lakisääteisiä velvoitteita tai vinkkejä tarvittavien lomakkeiden täyttämiseen. Tilaisuus tallennetaan ja tallenne on ilmoittautuneiden katsottavissa 30 päivää webinaarin jälkeen.

Lisätietoa teemasta löydät sairastuneille ja ammattilaisille suunnatulta www.syopajatyo.fi-sivustolta, Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksestä syöpäpotilaiden ja läheisten neuvonta ja Suomen Syöpäpotilaat ry:stä www.syopapotilaat.fi.

Lisätietoa webinaarista Kirsi Roosilta, kirsi.roos@essy.fi

Lämpimästi tervetuloa!