Suolistosyöpäpotilaiden avokuntoutuskurssi siirtyy verkkoon!

14.8.2020

Suolistosyöpäpotilaiden avokuntoutuskurssi siirtyy verkkoon – hae mukaan 31.8. mennessä!

Epävarman koronavirustilanteen takia suolistosyöpäpotilaille suunnattu kuntoutuskurssi Elämää suolistosyövän kanssa ja sen jälkeen siirtyy verkkoon. Kurssi toteutetaan etänä Teams alustaa käyttäen 10.9.-26.11 klo 16-18 välisenä aikana.

Verkkokurssi mahdollistaa kuntoutuksen entistä useammalle

Verkkokurssi sopii hyvin esimerkiksi heille, joilla hoidot ovat vielä käynnissä tai kulkeminen on haastavaa.

Kurssilla käsitellään monipuolisesti niitä elämän osa-alueita, joihin syöpään sairastuminen vaikuttaa. Tapaamisissa kuullaan asiantuntijaluentoja mm. suolistosyövän hoidosta, ravitsemuksesta, seksuaalisuudesta ja minäkuvasta sekä kriisin eri vaiheista.

Asiantuntijaluentojen lisäksi kurssi sisältää vertaistuellisia keskusteluja Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen ja Coloresin työntekijöiden ohjaamana. Sujuvan vuorovaikutuksen ja luottamuksellisen ilmapiirin takaamiseksi kurssille otetaan 10 henkilöä.

Verkkokurssin alustana toimii Microsoft Teams, jonka käyttöön kurssin vetäjät opastavat.

Hae kurssille 31.8. mennessä

Alun perin kurssin hakuaika umpeutui elokuun alussa, mutta muuttuneen tilanteen takia haku on avattu uudestaan. Uusi hakuaika päättyy 31.8.

Kurssille haetaan hakulomakkeella, joka lähetetään sähköpostitse Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen neuvontahoitajalle Kirsi Roosille kirsi.roos@essy.fi. Kurssille hyväksytyille ilmoitetaan erikseen ja heille lähetetään ohjeet Teamsin käyttöön.

Kurssin ensimmäinen tapaamiskerta on 10.9. klo 16.

Ohjeet hakemuksen täyttämiseen:

1. Avaa hakulomake klikkaamalla tästä: Hakulomake kuntoutuskurssille (pdf)
  2. Lataa lomake omalle koneellesi oikeassa yläkulmassa olevasta Lataa-painikkeesta.
  3. Avaa lataamasi lomake pdf-lukuohjelmassa (esim. Adobe Acrobat Reader).
  4. Pääset kirjoittamaan lomakkeeseen klikkaamalla haluamaasi kohtaa lomakkeesta. Lomakkeen allekirjoittaminen ei ole välttämätöntä, joten hakemusta ei tarvitse tulostaa.
  5. Tallenna täytetty lomake ja lähetä se sähköpostilla osoitteeseen roos@essy.fi pe 31.8. mennessä.

Kurssin järjestävät yhteistyössä Colores-Suomen suolistosyöpäyhdistys ry ja Etelä-Suomen Syöpäyhdistys ry. Lisätietoja kurssista antavat Coloresin toiminnanjohtaja Jenni Tamminen-Sirkiä jenni.tamminen@colores.fi, p. 050 377 6770 ja Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen neuvontahoitaja Kirsi Roos kirsi.roos@essy.fi, p. 044 730 3303.