TekojenTiistai kannustaa tekemään hyvää

30.11.2021

Tiistaina 30.11.2021 vietetään TekojenTiistaita, hyvien tekojen päivää.

”TekojenTiistai on osa kansainvälistä #GivingTuesday-kampanjaa, joka alkoi Yhdysvalloissa vuonna 2012. Vastapainoksi Black Friday -päivälle perustettu kampanja pyrkii lisäämään keskustelua ja tietoisuutta antamisesta: ajan, avun, hyvän mielen tekojen sekä lahjoitusten muodossa.

Kampanja on kerännyt osallistujia yli 150 maasta ja noussut maailmalla jopa joulua tärkeämmäksi lahjoitustapahtumaksi. Suomessa kampanjaa organisoi Vala ry (Vastuullinen Lahjoittaminen ry).” (Lähde:  https://www.tekojentiistai.org/ )

Etelä-Suomen Syöpäyhdistys on mukana TekojenTiistaissa jakamalla tämän verkkouutisen lisäksi Facebook-sivullamme seuraavat vinkit hyvän tekemiseen:

• Soita ilahduttava puhelu ystävällesi tai sukulaisellesi.
  • Mieti, millainen vapaaehtoistoiminta voisi sopia sinulle.
  • Kerro Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksestä ja palveluistamme eteenpäin.
  • Jos et tänä vuonna lähetä joulukortteja, lahjoita niiden sijaan haluamasi summa – esimerkiksi 20 tai 40 euroa – Essylle joko tilisiirrolla tai MobilePaylla. Näin tuet syöpää sairastavien ja heidän läheistensä hyväksi tehtävää työtä Etelä-Suomessa. Katso tarkemmat tiedot: https://www.essy.fi/osallistu-tai-lahjoita/lahjoita/
  •  Kannusta tuttua yritystä tutustumaan Essyn yrityksille suunnattuun sivuun https://www.essy.fi/osallistu-tai-lahjoita/yrityksille/

Essyn rahankeräyslupa RA/2019/242

Lisätietoa TekojenTiistaista Vala ry:n tiedotteessa: